• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b 1.5 TD motormanagement

Lastig, denk toch draadbreukje ergens.

Mijne laad tijdens nagloeien op 1200 toeren 14volt

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Hou er rekening mee dat het systeem een tijd blijft doorgloeien... Dus kan wel kloppen dat je een tijdje die 13.3 (hangt ook van batterij af) blijft zien tot het relais omschakelt (hoor je aan een klik rechts onder het handschoenkastje)

Dus starten, even op temp laten komen en dan nog eens meten (of rondje rijden)

Bij mij vroeger bleef die hangen op 12.8 en ging na omschakeling naar 14.5

Normaal moet je op de groene kabel binnen een meetbare puls krijgen (lage voltage, niet constant). Deze loopt trouwens ook naar het TID (middendisplay) dus daar kan het ook al zitten.

Ik heb zo problemen gekregen na het inbouwen van een MID om die puls om te zetten maar heb uiteindelijk het nu niet meer verkrijgbare M-Tech systeem gekocht voor mijn 0-400m tijden te zien.

In elk geval succes en hou ons op de hoogte als je de oplossing hebt gevonden :thumbup

Hou er rekening mee dat het systeem een tijd blijft doorgloeien... Dus kan wel kloppen dat je een tijdje die 13.3 (hangt ook van batterij af) blijft zien tot het relais omschakelt (hoor je aan een klik rechts onder het handschoenkastje)

Dus starten, even op temp laten komen en dan nog eens meten (of rondje rijden)

Bij mij vroeger bleef die hangen op 12.8 en ging na omschakeling naar 14.5

Normaal moet je op de groene kabel binnen een meetbare puls krijgen (lage voltage, niet constant). Deze loopt trouwens ook naar het TID (middendisplay) dus daar kan het ook al zitten.

Ik heb zo problemen gekregen na het inbouwen van een MID om die puls om te zetten maar heb uiteindelijk het nu niet meer verkrijgbare M-Tech systeem gekocht voor mijn 0-400m tijden te zien.

In elk geval succes en hou ons op de hoogte als je de oplossing hebt gevonden :thumbup

Stationair zal ie net over de 13volt zitten tijdens nagloeien,

Vergis je niet in het nagloeien.

Na iedere start doet mijn 1.5TD dit 6 minuten lang.

Zowel warm als koud.

Stationair zal ie net over de 13volt zitten tijdens nagloeien,

Vergis je niet in het nagloeien.

Na iedere start doet mijn 1.5TD dit 6 minuten lang.

Zowel warm als koud.

hij laad inderdaad wel goed bij, hij gloeit inderdaad nog meer dan 5 minuten na, als ik de multimeter met wat gepriegel gelijk opde stekker zet voor de toerenteller meet ik wel een spanning.. maar direct achter de stekker niet meer, zal wel in het stekkertje zitten. zijn nieuwe stekkers bij de dealer te krijgen? en iemand evt een onderdeelnummer?

hij laad inderdaad wel goed bij, hij gloeit inderdaad nog meer dan 5 minuten na, als ik de multimeter met wat gepriegel gelijk opde stekker zet voor de toerenteller meet ik wel een spanning.. maar direct achter de stekker niet meer, zal wel in het stekkertje zitten. zijn nieuwe stekkers bij de dealer te krijgen? en iemand evt een onderdeelnummer?

Welke stekker, op de Dynamo???

Die zou ik dan op een Sloperij halen, en dan netjes over solderen, of de stekker even nakijken..

Willem

Welke stekker, op de Dynamo???

Die zou ik dan op een Sloperij halen, en dan netjes over solderen, of de stekker even nakijken..

Willem

Terug
Naar boven