• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B 1.7 D zit vast in zijn 3e versnelling

nokkenas keerring? mijn stalen gevlochten leiding lekt, de draadjes steken ook alle kanten uit.. nergens zo'n ding te vinden! op de sloop zijn de blokken er direct uit hier..

6 januari mag die voor de APK, helaas geen plek eerder.. denk dat die d'r wel door komt, heeft één slechte plek aan de onderkant. olie lekkage afkeur? heb trouwens de aandrijfaskeerring ook vervangen, versnellingsbak is lekker droog nu, alleen bij de onderste bout van de motorsteun zweet ie wat. maar die bout pakt ook niet goed meer..

@Aapje wrote:100PK Wim? Al op de bank geweest ermee of staan die pk's op de achterkant van een bierviltje uit de kroeg?

Jup, Op de bank geweest, bijna 88pk op de wielen, en 180Nm koppel.

Willem

@robin6833 wrote:nokkenas keerring? mijn stalen gevlochten leiding lekt, de draadjes steken ook alle kanten uit.. nergens zo'n ding te vinden! op de sloop zijn de blokken er direct uit hier..

6 januari mag die voor de APK, helaas geen plek eerder.. denk dat die d'r wel door komt, heeft één slechte plek aan de onderkant. olie lekkage afkeur? heb trouwens de aandrijfaskeerring ook vervangen, versnellingsbak is lekker droog nu, alleen bij de onderste bout van de motorsteun zweet ie wat. maar die bout pakt ook niet goed meer..

Jup, Nokkenaskeerring.

Na vervangen van de koelwaterpomp, had deze waterpomp er met 2 dagen al oliesporen op zitten, de slang onderaan bij de Dynamo had er een dag of 4 voor nodig om vettig te worden..

Hier staan een aantal Combo 1.7D's en een Corsa-B 1.5Turbo Diesel allen met de motor er nog in.

Je komt er alleen wat rottig bij van bovenaf volgens mij.

Willem

Klopt, vanaf onder is het nog geen 5 minuten werk. nog steeds niet gevonden, sloop zou me bellen als er één binnen kwam, voordat de motor weer in de grote container op export gaat.

tot welk jaar is de combo geleverd met dezelfde motor?

Trouwens, de distributieriem van het corsatje moet toch om de 120.000 k of 6 jaar? staat alleen 145000 op het kapje, geen datum.. zo achterlijk vind ik dat altijd, zet er ff een datum bij! is voor een volgende eigenaar wel zo makkelijk :jerry Corsa is toch voor de verkoop, maar wel zo fijn als dat allemaal duidelijk is, anders maar ff een ander setje omheen. heb je daar een gradenmeter voor nodig? zoals bij de astra g x17dtl? dat setje heb ik dacht ik nog wel ergens liggen.

Dit is een hele andere motor als de dtl, ik markeer alles indien het niet gemarkeerd is.

Verttrouw je het niet, dan gewoon vervangen.

De slang (en) van de dynamo kan je van elke Corsa-b / Combo-b met (turbo)dieselmotor pakken

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Terug
Naar boven