• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B - bruine slurrie...

komt de motor wel goed op temp? , ook al rij je lange stukken , als bv je thermostaat kapot is kan t toch zijn dat de olie niet warm genoeg word en dus sludge krijgt.

succes.

[rquote=1862106&tid=142087&author=*Jurgen*][rquote=1862043&tid=142087&author=arjontje]Dit is white sludge oftewel vocht in de olie.

Rijd je alleen kleine stukken??[/rquote]

even zijn beginpost lezen :p

Maaruh als je koelvloeistof op peil blijft zou ik me geen zorgen maken. Gewoon een keer het kleppendeksel erafhalen en evt even schoonmaken. Olie ff keer wisselen en dan weer even aanzien.[/rquote]

Oeps moet even naar hans anders.

Was teveel gefocust op de foto. :sleeping

[rquote=1862106&tid=142087&author=*Jurgen*][rquote=1862043&tid=142087&author=arjontje]Dit is white sludge oftewel vocht in de olie.

Rijd je alleen kleine stukken??[/rquote]

even zijn beginpost lezen :p

Maaruh als je koelvloeistof op peil blijft zou ik me geen zorgen maken. Gewoon een keer het kleppendeksel erafhalen en evt even schoonmaken. Olie ff keer wisselen en dan weer even aanzien.[/rquote]

Oeps moet even naar hans anders.

Was teveel gefocust op de foto. :sleeping

[rquote=1862527&tid=142087&author=jermir]komt de motor wel goed op temp? , ook al rij je lange stukken , als bv je thermostaat kapot is kan t toch zijn dat de olie niet warm genoeg word en dus sludge krijgt.

succes.[/rquote]

Ik heb het ook,maar de kachel word goed warm,en de temp meter staat altijd goed

[rquote=1862527&tid=142087&author=jermir]komt de motor wel goed op temp? , ook al rij je lange stukken , als bv je thermostaat kapot is kan t toch zijn dat de olie niet warm genoeg word en dus sludge krijgt.

succes.[/rquote]

Ik heb het ook,maar de kachel word goed warm,en de temp meter staat altijd goed

misschien carterventilatie ook nakijken , misschien slang verstopt waardoor de dampen niet weg kunnen.

misschien carterventilatie ook nakijken , misschien slang verstopt waardoor de dampen niet weg kunnen.

niet tegen de sludge in het klepdeksel, zeker niet als de aansluitingen van of het dunne slangetje dicht zit.

dan is de gehele carterventilatie verstoord en kan er zelfs sludge ontstaan in het oliecarter.

willem

normaal gesproken komt de sludge door korte stukken rijden of dat de motor niet op temperatuur komt.

controleer eens al je slangetjes.

die willen bij de verkeerde olie nog al eens dichtslaan.

je kan laten testen op een beginnend lekkende koppaking desnoods.

sommige dingen zie je haast niet terwijl het er toch is.

niet tegen de sludge in het klepdeksel, zeker niet als de aansluitingen van of het dunne slangetje dicht zit.

dan is de gehele carterventilatie verstoord en kan er zelfs sludge ontstaan in het oliecarter.

willem

normaal gesproken komt de sludge door korte stukken rijden of dat de motor niet op temperatuur komt.

controleer eens al je slangetjes.

die willen bij de verkeerde olie nog al eens dichtslaan.

je kan laten testen op een beginnend lekkende koppaking desnoods.

sommige dingen zie je haast niet terwijl het er toch is.

Terug
Naar boven