• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B C14NZ E2

Kan iemand mij vertellen of ik deze veerschotels kan gebruiken?

http://www.winparts.nl/671/onderste...er-toebehoren/veerschotel/0124519/veerschotel" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zijn namelijk 3x goedkoper dan deze:

http://www.koebergenautos.nl/onderd...l_Corsa_93-01_achter_boven_ook_Tigra_94-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt :)

En dan nog dat verhaal over die draagarmen: Er staan enkele draagarmen maar ook driehoeksdraagarmen. Snap nou effe niet meer welke ik nodig heb.

@joop1970 wrote:Draagarm trouwens gewoon van de sloop halen, scheelt weer wat geld.

Die draagarm die ik koop is een complete set met fuseekogel. Misschien ben ik iets goedkoper uit maar dit spul is gewoon nieuw. Is wel een heel belangrijk onderdeel toch?

op de sloop kun je ze er eventueel ook wel met fusee kogel onder weg halen ;)

uiteraard is nieuw altijd beter dan van een sloop auto, maar 1 van een sloop auto kan nog wel net zo goed zijn.

en een losse fusee kogel nieuw kost hooguit 10 euro mocht je die nodig zijn.

persoonlijk zal ik ook naar de sloop gaan, zal ik er 2 ophalen, ff netjes op schuren en dan in de tectiel of zo zetten en er dan onder zette,

dan gaat ie nog jaren mee ;)

en scheelt je ook weer een paar euro.

als jou fusee kogels nog goed zijn, waarom dan perse nieuwen er op?

is eigenlijk geld uit geven voor iets wat niet nodig is.

oke, dan word het een ander verhaal ;)

eventueel zul je kunnen kijken op de sloop als er een corsa staat met ene goeie draagarm waar ook een goeie fusee op zit.

zoiets los haal ik zelf nooit van de sloop, dingen kosten nieuw ook haast geen drol.

Ik doe de distributieriem wel daar ben ik niet zo bang voor. Gewoon zorgvuldig te werk gaan en goed lezen en checken. Maar het laswerk is andere koek daar moet je toch wel een beetje ervaring voor hebben.

Ik snap wel dat zo'n draagarm e.t.c. goedkoper bij de sloop is maar ik weeg dingen af. Ik heb niet de ruimte om uitgebreid te gaan zitten knutselen dus dat opschuren en in de tectiel zetten doe ik het liefst zo min mogelijk. Daarom laat ik die achteras etc liever gewoon doen zodat ik kan kijken hoe dat werkt. Het mechanische werk (sleutelen) dat kan ik wel.

Wat betreft de banden... als ik die koop en bij een bandelier om m'n velgen laat zetten moet ik dan ook nog los ventielen kopen?

Draagarm gewoon zo eronder knallen als die er nog goed uitziet. Staan zat corsa's op de sloop dus keuze zat.

Distributieriem staat goed beschreven in haynes, is ook nog goedkoop zon 8 klepper en redelijk eenvoudig te doen. (ff klooien met de waterpomp draaien want daarmee span je de riem op)

Bedankt voor al die technische adviezen etc maar ik heb definitief besloten om helemaal niets aan de auto te doen. Ik ga hem schorsen daar het niet veilig is om met deze auto de weg op te gaan. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietiging van de koopovereenkomst. Hoe zich dit allemaal afwikkelt etc zal ik plaatsen wanneer het moment daarvoor geschikt is.

Iedereen bedankt voor de adviezen.

Naast het geld dat ik in de reparaties moet stoppen moet ik ze zelf ook nog uitvoeren. Het lassen van de veerschotels en waarschijnlijk de achteras e.tc. kan ik niet zomaar *in de winter* op een parkeerplaats in mijn woonwijk gaan zitten doen, zelfs als ik al kon lassen. Gaat mij teveel geld en tijd in zitten. Daarnaast ben ik gewoon genaaid. Ik beroep me op dwaling en probeer zo m'n geld terug te eisen.

ja oke, als je je geld terug kan krijgen doe jet het super.

maar als hij niks terug wil geven dan?

dan maak je hem wel klaar?

Nee, dan span ik een kort geding aan.

Al met al klopt er helemaal niets van die kilometerstand. Op het keuringsrapport van 6 nov. staat 161.658. En nou het rare: ik heb er mee naar huis gereden, naar de garage en één keer naar stadskanaal op en neer. Stand nu: 161.156. De stand op de teller bij koop was 161.066 km. Om nog maar te zwijgen over de handgeschreven stand van 185.400 op de distributie kap.

Naast de kilometerstand mankeert er zoveel aan die auto dat hij nooit door de APK heen had mogen komen. Mocht het zo zijn dat hij na de keuring gerommeld heeft met de auto, dan wist hij dus 100% van de mankementen en heeft hij die verzwegen bij de koop. Hij zit hoe dan ook fout.

Gelijk heb je, maar je gelijk krijgen is een heel ander verhaal. Probeer via de handelaar iets te regelen, onder het motto van nee heb je...ja kun je krijgen. Daarna kun je altijd nog beslissen of je verdere stappen gaat ondernemen.(=duur!)

Daarom ging ik gewoon door met het uitzoeken van onderdelen. Ik heb onderhandeld met de handelaar en hij werkt niet mee. Vandaar "zo abrubt" het einde zeg maar. Ik zie geen andere optie. Het is misschien duur maar ik weet gewoon zeker dat ik aan het langste eind ga trekken. Dan verhaal ik alle gemaakte kosten er gewoon bij op. Als hij slim is schikt hij gewoon.

als beide partijen het wel op een zaak laten uit draaien krijgt de verliezende partij de kosten daar van er bij op.

dus als meneer peter verliest mag hij de gerechtskosten en advocaten en rechters en zo allemaal gaan betalen.

denk niet dat hij daar op zit te wachten haha

Ben benieuwd, hou ons maar up2date.

Want volgens mij ga je aan 't kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was... ;)

Terug
Naar boven