• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in

John Opeltje

Post weleens wat
hallo mijn vriendin haar corsa ging gister het motormanagement lampje branden,en schokte en had niet meer alle power kunnen jullie mij er verder mee helpen?? heb hem net nog gestart en toen bleef het lamje uit en doet hij niet raar, heb net ook even de bougie's eruit gedraait maar zijn aardig zwart maar ik heb het iedee dat het de lamda sonde is maar wou graag mijn bevestiging,

Mvg John,

@PyroNiels wrote:Schaf een opcom aan. 30 euro en het is ideaal! Iedere opel rijder/sleutelaar zou er 1 moeten hebben!! ;)

ja dat klopt ben er mee bezig software heb ik al alleen nog zoon ding bestellen haha ik weet niet precies welke ik moet bestellen? weten jullie dat?? eventueel foto's hier van??

John,

ik heb de corsa c14se even uitgelzen ma of ik doe het fout of hij is de weg kwijt

ik kreeg code 121212222222 volgens mij klopt er niiks van want die code's zijn normaal korter toch?

ik heb het eerlijk gezegt nog nooit gedaan en heb een keer mee gekeken op stage bij een astra,

John,

elke foutcode wordt 3x weergegeven. 3x 12 betekend beginnen van het uitlezen, die krijg je altijd. foutcode 22 is je gaskleppositiesensor, oftewel de sensor die detecteert hoeveel gas je geeft. Deze kan óf overleden zijn, óf de stekker is gecorrodeerd óf er zit een kabelbreukje ergens.

hallo jurgen oke bedankt maar dus die moet ik eens nakijken dus,

ik zal is even gaan kijken,

want de bougies zijn ook de heele tijd goed zwart waar kan daar de oorzaak van zijn zo??

John,

dat kan er ook een oorzaak van zijn. De computer registreert geen waardes, dus neemt veilige waardes aan wat meestal te rijk is. Eerst dus even die storing oplossen.

hallo,

met gas reactie enzo is niks mis zo ervaar ik het, en het is allemaal begonnen met peek zwarte bougies, maar gewoon zwarte harde stukken aan zaten, en er komt wat blauwe rook uit de uilaat als ik wat gas geef, en dacht meschien kleprubbers kapot en dat de olie er langs lekt op de bougie's want de koude start is ook niet zo gewelidig, en op de luchtfilter dat rond ding van warm / koud regeling is de vacuum slang weg ik heb al gekeken maar weet niet waar die op thuis hoort, als goed is op het gasklep maar kan niks vinden meschien iemand hier een foto van??

John

gister de bougie's schoon gemaakt en gasklephuis, het heeft wel wat efect gehad hij stoot niet meer,

maar bij koude start loopt hij nog steeds beetje beroerd,

mm lampje is niet meer aangeweest,

heb de kabels van de gaskleppositiesensor gecontrleerd en even los gemaakt en weer terug gezet,

ik hoop dat het nou verholpen is alleen wil ik nou nog de koude start probleem oplossen,

iemand hier ervaring mee?? dan hoor ik het graag,

john,

Volgens mij heeft en c14se geen koud/warm regeling op het luchtfiter, tenminste bij mij dan...

Voor de koude start kun je voor de zekerheid een extra massa kabel aanleggen (van blok -> accu en van chassis -> accu) , heeft bij mij ook geholpen. ook was toen met uitleesapparatuur foutcode 55 (ecu) bij mij weg ;)

hallo corsa14slow

zou goed kunnen dat er bij mijn vriendin haar c14se een nieuwe luchtfilterbak is in gekomen met wel koud / warm regeling, maar heb er thuis nog eentje liggen die dat niet heeft dus dan leg ik die erin,

maar die van mijn vriendin heeft ook een kabel liggen van blok naar accu (meschien bekent probleem bij c14se) alleen moet ik hem dan nog leggen van de accu na chassis,

alvast bedankt,

John,

Oke, dus je hebt al meer dan 2 -kabels aan de accu zitten? ik had er 4 opzitten. king: :thumb

dit heeft trouwens ook bij mijn oude blok (c14nz) goed geholpen..

azoo, weer wat geleerd haha :thumb

maar ik heb er nou 1tje op zitten van de accu naar de inlaatspruitstuk,

en ik moest er dus nog 1tje van de chassis naar de accu trekken??

John,

Terug
Naar boven