• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Skirts via marktplaats gekocht, zit nog een beetje werk in....gaten en 2 scheuren.

Vind het niet de mooiste skirts maar ben nu iig niet skirtloos :P

Met matzwarte lak er over zal het wel een heel ander gezicht wezen.

skirts.jpg

skirts2.jpg

Neeeeejjj stroomlijning he! Hahahha ja das wel weer een beetje gewicht.

De corsa is officieel een gsi, dus onderop de dorpel zitten nog de originele clipjes voor de originele skirts. Deze heb ik laten zitten anders moest ik al die gaatjes dicht maken enz enz.

Vind een corsa met skirts net wat mooier als 1 zonder.

Deze kon ik goedkoop krijgen, vind ze niet super....maar in matzwart lijkt met me wel grappig haha.

Dr komt nog wel wat meer gewicht bij hoor, audio met 2 versterkers en de rolkooi wordt een zwaar ding. Dashboard komt helemaal terug, en 2 verstelbare sportstoelen. Weegt alllemaal wat.

De audio wordt zo gemaakt dat ie er met circuitdagen zo uit kan. Dat wordt gewoon simpel inelkaar gebouwd.

Zal hem tegen de tijd dat ie klaar is ff wegen.

Heb ook een einddatum verzonden......nmlk.......25 april!!!!!!!

Reden daarvoor is dat mijn daily drive de corsa a dan de apk van verloopt.

Zonde om opnieuw te keuren, omdat ie toch gesloopt wordt.

Dus ik heb in die tijd nog een leuke klus :thumbdown

Kijk eens aan jij bent ook goed bezig zie ik :thumbup

Hoe ga je dat met de kokers doen want dat was ik toevallig ook van plan en mijn idee is eerst 1 stoel halen zo dat ik die kokers kan puntlassen beetje passen en meten en dan als het na wens is vast lassen.... straks zit ik weer telaag, tehoog, terecht. tescheef enz enz :P

Suc6 ermee

Gr Cheungy

De kokers komen vast in de auto aan de vloer vast en aan de zijkanten (middenstuk en tegen de dorpels)

Zat zelf te denken aan een u profiel die er over heen past, die er op vast bouten.

De bestuurderstoel wordt gemaakt met de rails uit een kadett, die kan je dan in hoogte stellen.

De rail komt dan op de u-profieltjes, het zij met een boutje/moertje of vast lassen.

Maar moet ff zien hoe dat uit komt

Ergens op een dag in de aankomende maand gaat het motortje van de a corsa eruit :thumbup, de auto wordt dan ook verkocht.

Skirts heb ik inmiddels spuitklaar, hier moest ik met polyester aan de gang. Is goed gelukt allemaal.

Motorkapje is verder strak geplamuurd door de italiaan, woensdag neem ik hem weer mee naar huis.

Dan is het eind van de week weer spritzen!

skirts4.jpg

skirts3.jpg

Motortje wordt voorzien van nieuwe drijfstanglagers, en het spagettispruitje komt er op. Anders moet ik weer de hele uitlaatlijn aanpassen als de cilinderkop voor de carburateurs er op gaat.

Bekende truc: Het werk wil niet strakker, dan maar het oog wat minder strak maken met Hertog Jan :jerry :jerry :jerry

Zonder gekheid, een leuk project.

origineel gepost door Fearless

Heb ook een einddatum verzonden......nmlk.......25 april!!!!!!!

Reden daarvoor is dat mijn daily drive de corsa a dan de apk van verloopt.

Zonde om opnieuw te keuren, omdat ie toch gesloopt wordt.

Dus ik heb in die tijd nog een leuke klus :thumbdown

wel beetje netjes slopen he

moet er natuurlijk wel iets van kunnen bouwen :P

Gisteren eindelijk de pompsteunt af kunnen maken met het pijpje wat Dirk mij speciaal verzonden heeft via de post:wors Bedankt man!king:

30012008006.jpg

En de motorkap ook maar weer mee naar huis genomen om hem klaar te maken voor de MatZwarte Verf:D

30012008007.jpg

Jups, aankomende maand gaat de Corsa a de deur uit :(...het motortje gaat er een paar dagen eerder uit. Hj gaat met JBLfreak mee. Die gaat er leuke dingen mee doen:angel

In de tijd er tussen kan ik met een starletje rijden van me pa...die gebruikt ie toch nooit :P:P...

Maar goed, ga iig flink aan de slag om de nieuwe wagen rijdbaar te krijgen!

origineel gepost door Fearless

komt helemaal goed man, je ziet er niets vantot je de motorkap los trekt :P....

die motor is te langzaam ha ha ha

zullen er eens een rap ding van maken

alleen wel eerst die xe even goed opbouwen :P:P

je kan toch std servo pomp steunen krijgen . heb voor zo een ombouw zelfs de krukas polie alternator en servopomp en spanner liggen in clusief airco pomp.

maar nu ben je al verder wat soort krukas poelie ga je monteren van astra f diesel

Via m-tech is alles wel te koop, steunen enzo.

Maar ik vind die lui duur, plus daarbij zelf maken is goedkoper en tien keer leukerder :P

Krukaspoelie is dubbele van een.....2 liter? weet niet precies, heb m van marcel gekregen.

Krijg volgende maand een mechanisch h4 xenonkitje :D

Terug
Naar boven