• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Fearless

Woont hier bijna
Vandaag met een maatje bij Corsaboy een Corsa B carosserie gehaald, rollend gelukkig.

Het is een Gsi, zonder motor zijdeuren.enz.

Was ook al bijna leeg van binnen. Perfect voor mijn projectje

Ik heb vandaag de complete auto leeg gehaald van binnen, alles is er uit, behalve de stuurkolom.

Wat is hiervan de bedoeling?

Auto wordt leeg van binnen, op een dashboard na.

Dit samen met 2 sportstoeltjes met bijbehorende gordels.

Ook komt er een kooitje in, deze wordt zelf gelast.

Want heb daar nog bepaalde wensen aan aan die kooi.

Hij wordt van binnen en buiten zelf gespoten. Kleurtje wordt Matt Zwart.

De motorkap heeft een deukje, deze kan er nog redelijk uit, daarop komen een stel booskijkers gelast en hij wordt "verlengt".

De achterklep wil ik glad hebben, maar omdat het officieel een gsi is heeft ie nog bevestigingspunten voor een gsi-spoiler. Dus als ik er iemand blij mee kan maken? Mischien ruilen of iets?

Qua uiterlijk wordt het dus een beetje een Matt und Platt auto.....maar wil hem zo min mogelijk na-apen dus moet nog wat apparts verzinnen.;)

Vanmiddag dus gelijk de auto leeg gehaald, ben achter wat plekjes gekomen waar het lasapparaat even bij moet komen kijken.

We doen lekker kallempjes aan, volgend jaar moet ie rijden. Dan gaat de Corsa weg (waarschijnlijk in onderdelen)

Motorisch is nog niet echt zeker, de 1800 motor van de corsa overbouwen in een gsi is te doen...maar daar ga je op achteruit. Dus zit te denken aan een 2 liter acht klepper op de motorcarbs waar ik mee bezig ben.

Goed Foto's van vandaagking:

Corsaboy en Badmuts hadden de auto perfect afgeplakt, tot dat ik een stuk los maakte om bij het stuur te kunnen om hem zo op de aanhangwagen te krijgen.

Het geen wat ik afgeplakt had heeft niet geholpen en zo stonden we dan bij de pomp langs de snelweg:P

Gelukkig waren ze daar zo aardig om een rol tape mee te geven :D

"overige" zooi uit de auto getrokken: :angel

Dakraampje:wub, dakbekleding wil ik er wel weer in, zo is het geen gezicht...hemeltje wordt aangepakt met sky-leer.

Tevens zie je dat er een nieuwe voorruit in moet.

Leeg van achteren, achterlichten en koplampen waren aanwezig:thumbup:

Achterin wil ik nog een aantal dingetjes wegslijpen en afwerken.:

Motorkap er even snel opgeschroeft...zo staat ie niet in de weg achter in de schuur;):

Een stijgerpijp + een plaatje + een stel moertjes + een lasapparaat+ een slijpsteen = ?

hint.......: Hier komen ooit de gordels aan vast en hij komt ergens tussen...

Moet nog afwerken, de andere kant is nog niet klaar ;) Weet ook nog niet of ie wel past, mischien moet ie langer worden...

Hier op de achtergrond mijn aangepaste 1800 kop...waar de carbjes achter gaan:

Genoeg te doen nog, Alle teermatten gaan er uit. Hopelijk gaat de verfbrander zijn werk goed doen en zijn die verschrikkelijke dingne er binnen no time uit:jerry

Ben op zoek naar 2 deuren, compleet met ruiten, slingers of eleck. maakt me niet uit. Hoeft geen deurbekleding.

Eerst de auto maar zo veel mogelijk waterdicht maken, deuren en tankdeksel, parafaan enz enz.

Waar ben ik aan begonnen....:P

Origineel gepost door Fearless

Een stijgerpijp + een plaatje + een stel moertjes + een lasapparaat+ een slijpsteen = ?

hint.......: Hier komen ooit de gordels aan vast en hij komt ergens tussen...

Moet nog afwerken, de andere kant is nog niet klaar ;) Weet ook nog niet of ie wel past, mischien moet ie langer worden...

veerpootbrug voor achter,tussen de veerpoten in.

denk ik......

Leuk plan. Dat matt-zwart is erg mooi om te zien moet ik zeggen. Succes met dit project kerel!

Origineel gepost door Fearless

Corsaboy en Badmuts hadden de auto perfect afgeplakt

ducktape-tuning :angel:angel

hej, ik ben heel erg benieuwd wat je ermee gaat doen....zal dit project dus goed volgen :) :thumbup

Hah redelijk veilig overgekomen ja, bijna het zeiltje kwijt geraakt door de wind:D.

Vanavond heb ik het dashboard even in elkaar gedrukt om te zien wat er mist en eventueel nieuw moet komen.

Het dashboard wil ik laten spuiten en in een foliebad laten dompelen (carbon waarschijnlijk)

Ga ook wat doen met het tunneltje...daar waar de pook in staat straks.

Dashboard is voor latere zorg, eerst maar eens een setje deuren er in en de binnenkant zover mogelijk klaar maken.

Hoop dat ik op automaxx nog wat leuke spulletjes tegen kom:thumbup

Origineel gepost door carlover

veerpootbrug voor achter,tussen de veerpoten in.

denk ik......

Bijna goed, hij komt op de plek waar normaal de bevestiging zit van de achterbank, als dat uitkomt.

Anders zit ie boven de wielbak en dat kan straks nog wel eens een beetje onpraktisch zijn.

@ m-corsa....ben jij diegeen die hem geimporteerd heeft? :P

Ik kwam nog dubbeltjes en kwartjes tegen :P

IK had eerder duits geld verwacht maar goed.

Heb jij dat remgebeure en alles nog liggen corsaboy? Dan neem ik dat binnenkort eventjes bij je mee.

Vanavond weer even bezig geweest.

Kreeg eerst een pakketje in mijn handen gedrukt.

Laser gesneden booskijkers met een felsrandje:thumbup:

p1010001ph1.jpg

Daarna binnen in de auto nog meer overbodige luxe verwijderd:

p1010002zd4.jpg

Het spulletje bij elkaar woog toch nog wel wat, was makkelijk uit de auto te halen met de verbrander en een plamuurmes:thumbup

p1010003aj8.jpg

p1010005wj0.jpg

p1010006ci5.jpg

p1010008lg7.jpg

Kwam ook al een naar roestplekje tegen :thumbdown, rechts voor bijrijderskant:

p1010004yl6.jpg

De steunen voor de achterbank slijp ik weg, op die plek komt ongeveer de stang te zitten. Verder slijp ik nog wat kleine dingen weg en werk dat af met plamuur.

p1010007zi8.jpg

Het dakraam bkleding stukje wil ik in het zwart/sky, net zoals de hemel straks. Alleen hoe krijg ik simpel dat ding er uit zonder de hele dakraam uitelkaar te draaien, want dat is me nog al een ding:jerry:

p1010010oz7.jpg

p1010009xi3.jpg

Morgen een dagje naar automaxx, hoop dat ik daar een embleemloos grilletje tegen kom en wat dingetjes voor binnen in de auto ( alleen het noodzakelijke spul natuurlijk king: )

wegens omstandigheden ging automaxx niet door voor mij, misschien morgen. Heb wel mooi de achterbanksteuntjes van de corsa geslepen. Daar kwamen wat gaatjes en plekjes bij door mijn lompe gedrag.

Dat wordt dus ff lassen aan de wielbakken :P.

Zie je straks toch niets meer van weer als alles gespoten is.

Vandaag nog ff de laatste autodag van Automax meegemaakt,

Daar wat spul gekocht.

Embleemloos grilletje, chrome luchtroosters en een kinky alu handremcovertje.

p1010011si3.jpg

Nou als k vanaaf geen lasogen heb dan weet ik het niet meer.

Heb alle gaten dicht gemaakt die bij de sloopwerkzaamheden te voorschijn kwamen. Helaas is de wielbak dusdanig dun dat ik op sommige punten er door heen brandde. Gelukkig zie je daar straks niets meer van.

Volgende keer als ik het lasapparaat weer mee mag ga ik samen met mijn zwager aan de gang, hier en daar worden wat platen in gelast en dan pakken we gelijk het roestplekje rechtsvoor aan.

K.*.t werk!

Stabstang zal wel tussne de veren moeten, de wielbak is daar simpel weg gewoon niet te sterk voor.

je kunt om gewicht te besparen ook het complete dakraam eruit halen en vervangen door een vaste lexaan of plexiglasplaat :)

Terug
Naar boven