• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Goeie update Dennie..

Het gaat nu echt hard:thumbup

En tjah.. zelfs een corsa b roest hea :cry

Kwamen we bij ons op het werk pas ook achter:puke

origineel gepost door Fearless

Komt nog een middendemper onder he....

Al hoop ik dat ie geen giga herrie gaat maken....

We zullen het zien als ie loopt:angel

Dit jaar nog iig!

ik heb geen video van mijn 16v corsa, maar t is een best geluidje hoor. ik heb dan deze einddemper, rvs middendemper van simons (de langste universele).

gehele uitlaat is 60mm rvs vanaf t spruitstuk.

klinkt best diep:thumbup

Nee geen uitzondering...Heel veel rotten op die manier:vertag

was ie aan de achterkant aan de binnekant van je wielkasten nog wel hard?.. bij mij is alles 2 jaar terug vervangen...

Ik had de grootste dempers van Simons die konden, midden de langste, achter ook, geheel 63mm, maar was echt een pokke herrie :thumbdown

Het was zelfs nog met sportkat er tussen...

Volgens mij is Simons gewoon kut, anderen hebben ook herrie met die dempers haha

ik heb ook simons, maar geen herrie hoor..

Ja laatste 2 jaar bleerde de eaton erboven uit, maar daarvoor met alleen de c20ne was het echt goed te doen...

Boven de 3500 rpm werd het pas echt hoorbaar, daaronder beschaafd :)

Maar heb dan wel normaal stalen zooi

origineel gepost door corsaboy

ik heb ook simons, maar geen herrie hoor..

Ja laatste 2 jaar bleerde de eaton erboven uit, maar daarvoor met alleen de c20ne was het echt goed te doen...

Boven de 3500 rpm werd het pas echt hoorbaar, daaronder beschaafd :)

Maar heb dan wel normaal stalen zooi

Onder de 3500 toeren gebeurde er weinig met mijn blok, dus ook niet echt herrie haha

Er boven hoorden ze me van km's ver al aankomen...

Mooie was wel, dat het IN de auto redelijk beschaaft was haha

origineel gepost door opelvssn

Nee geen uitzondering...Heel veel rotten op die manier:vertag

was ie aan de achterkant aan de binnekant van je wielkasten nog wel hard?.. bij mij is alles 2 jaar terug vervangen...

Jij bedoelt het achterschot. Als je de bumper er af af hebt kijk je daarop. Deze is nog goed, ik heb ze wel eens helemaal gaar en rot gezien.:D

Gelukkig heb ik het slimste laswerk nu gehad. Binnenin de auto nog wat puntjes en de stoelbevestiging er in.

Flenzen worden afgewerkt, dus binnenkort een lopende motor :D:D:D

Zal wel een filmpje maken van het geluid dan :D ben benieuwd.

Digidash aangeschaft :D

Moet nog een pulsgever hebben!!!

A.s zaterdag gooi ik het dashboard van de Corsa weer in de schuur, ga 3 meters kopen voor in het dashboard.

Kan ik in de avonduren mooi doen in de schuur.

Ik heb dat ding alleen plus en min gegeven op die 5 draden.

Toerenteller deed zo nix, mischien moet ik daarvoor nog wat anders aansluiten?

Ik wil hem blauw laten schijnen, maar dat red ik niet met alleen lampjes denk ik.

toerenteller moet aanspringen in de test als je t contact aan zeg

maar je red het helaas niet met lampjes maar misschien heb k iets voor je dennie :P:P

heb evt nog wel een pulsgever

welke zoek je ?

Hey :D

Die toerenteller doet niets:cry Maar mischien dat er wat mist van binnen, zal hem is losschroeven.

Ik spreek je wel op msn iig daarover :D

Ik moet er een hebben van een kadett gsi....toch?

Zo, vandaag weer verder geweest.

Niet zoveel byzonders gedaan eigenlijk.

Schroef setje voor dr onder gezet.

Tank er onder

Uitlaatdempers gemonteerd.

Nieuwe rvs buis gehaald om een mooi stuk pijp van te buigen voor over de achteras

Volgende week moet dus mn buigapparaat naar het werk :D

Voor nu lekker laag, achter moet de steller er tussen uit, maar dan kom ik te zitten met de grote opening in de veer..... Mischien een ander setje veren?

Afb013-2.jpg

Afb014-3.jpg

Afb015-1.jpg

Afb016-1.jpg

Afb017-1.jpg

Afb018-1.jpg

Afb019-1.jpg

Hij is knetterstug!:D

De voorste stabistang hangt maar een paar cm boven de grond:P

Door de weeks ga ik een beetje beunen aan het dashboard....3 meters moeten in het passagiersstootkussen komen...Kan die mooi meters koppen als die de gordel niet om doet :P

Next week:

Uitlaatspruitstuk maken, uitlaatpijp buigen...uitlaat compleet afbouwen. Uitlaatspruitje inwikkelen met de hitteband.

Carbjes bij de lasser neergooien zodat ie een spruitje kan lassen.

Brandstofpompje een plekje geven.

Wat klein spul monteren (mis wat bouten en moeren :P)

Remmen voor verwisselen....

Het eind komt steeds meer in zicht:thumbup

Als het buigen wel goed wil, wil je er dan foto's van maken ?

Ik heb een vermoeden dat het buigen van RVS-buis een beetje tegen gaat vallen, maar dat is maar een gedachten van mij.

Hij ziet er zo wel stoer uit king: welk type spiegels komen erop ?

Ik had onder mijn a corsa ook rvs gebogen.

Maar toen op het apparaat van mn vorige werkgever. Dat was een amerikaans hydraulisch/eleckrische machine.

Dat ging prima, je moet er voor zorgen dat je een goedpassende mal pakt, want anders krijg je rare randen die helemaal naar binnenvouwen als je doorgaat buigen.

Ik geloof dat het zelfs nog beter is om de naad in de buis (had een rvs buis dat???? weet ik nie meer eiglk)....om die aan de binnenkant van de bocht te zetten. Maar dat lukt je niet altijd als je een mooie pijp uit 1 stuk wilt maken.

Maar natuurlijk gaan dr weer fotos van komen, niet zoveel want ben in mn eentje aan de auto bezig dus ga ik niet elke keer met mn smerige klauwen foto's maken :P

Ik heb originele spiegels liggen, die kunnen er volgende week ook nog wel bij op:vertag:thumbup

Ik vind dat er nauwelijks leuke spiegels zijn voor een B corsa, zijn allemaal van die lelijke dingen:P

Terug
Naar boven