• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

je camera gaat zo niet werken....

je krijgt niets op beeld..ding gaat schudden als de nete!

je zult hem op een rubber of iets dergelijks moeten monteren.

Er zit op een goede cam wel stabilistatie functie, maar niet voor zoon schokken.

Om de kooi komt wat van rubber....onder die klemmen.

Ding heeft stabi functie dat wel....

Wil dit eerst zo is proberen anders verzinnen we wat anders.....ruimte zat aan het dak iig nog ;)

Done today...deurpanelen af...nu nog in de deur het een en ander veranderen.

Op de sloop wat dash-onderdelen gehaald..nu nog nieuwe lampjes en alles kan in elkaar van het dash..

Moet nog wat koelleidingen aanleggen...abs pomp er af....motorkabelboom solderen.....

Deurpanelen in de maak...

Heb ze maar zwart gespoten, het aluminium had wat krassen gekregen na het bewerken....:P

Afb000-27.jpg

Zo komt het ongeveer:

Afb001-31.jpg

En nog een leuke sfeerfoto op de sloop:P:P:P:P

sloop.jpg

Oeps...digidashplaat vergeten...

Hiervoor het dashboardeel flink moeten aanpassen....maar zo staat ie wel leuk in de auto. Anders staat ie flink ver schuin achterover... Vind dit fijner.

Dagteller is kaduuk...daarom ook maar 1 sleuf onder in.

moet nog een ander digidashje komen...deze is niet mooi aangepast + dat de dagteller niet werkt...

Afb0001-2.jpg

Deuren eindelijk klaar.

Nieuwe sloten geplaatst. Heb nu alle sloten het zelfde :wors

Centrale deurvergrendeling goed aangesloten.

Werkt mooi zo:D

En de platen er op gepopt..

Afb000-28.jpg

Afb001-32.jpg

Allebei...

Volgend jaar zoiezo op assen meedoen met de timeattack.

Af en toe een dagje vrij rijden....mischien een keer over de nurburgring (is wel ver rijden :O)

Kennisen van mn werk rijden 1 keer in de maand op assen. Met een e36 m3 :D

Moest maar een keer met ze mee van ze. (hun betalen volgens mij geen entree, bedrijfsachtig iets gedoe :P)

Boxen in de deurpanelen:o

dat is toch gewicht man:D je zal die Radio flink hard moeten zetten om wat te horen in je racert:D

ziet er leuk uit.

Radio in de auto is voor de ritten die niet op het circuit gereden worden :P

Mischien wordt de deur van binnen leeggehaald nog een keer. Dr lopen 2 dikke ronde stangen. Scheelt ook weer iets gewicht.

Als alles klaar is zal ik hem laten wegen.

Zo heel veel appart zwaar spul zit er haast niet aan...de kooi...boxen....verder niets apparts.

Kan nog heel wat uitgeslepen worden hier en daar, maardat zien we dan wel als de auto af is.

Ziet er goed uit man :D

Die lichten van mij hebben een mooie plek gekregen :D

Misschien kom ik je nog wel eens tegen op het circuit (ga het ook opzoeken met mijn Corsa) :D

Super :D wordt vast mooi!

Lampjes doen het goed, heb wel voor de richtingaanwijzer lampjes andere gekocht omdat er niet de goeie fitting aan zat ;)

Heb ook nog goed nieuws.

Aankomende week komen er R1 carburateurs binnen.

Deze passen direct op het rvs inlaatje, zonder aanpassingen :D:D:D:D:D:D Jammer van de carbjes die ik al had, hier zat nog wat werk in om ze pas te maken. Dat schiet niet op. Motortje moet nu maar eens lopend gemaakt worden:cool:

Yippie dus volgende week staat er een filmpje op het forum van een schreeuwende corsa???king: ik ben echt benieuwd hoe dat uitpakt

succes verder man:jerry

Foto updateje...

Voor mn 16klepper alvast een L-plaat gecleaned.

Afb000-29.jpg

Digidash van Jblfreak vastgemaakt

Afb001-33.jpg

en hij doet het ook nogking:

Afb002-21.jpg

Platen op de vloer gelast voor het voorste deel van de rolkooi.

Afb005-17.jpg

Voor de 16v alleen nog de kop laten fixen. Dan kan de 16v in elkaar. Maar doe ik voorlopig nog lekker niet :jerry

Verder weinig gedaan.

Abs er afgesloopt en wat bedrading verwijderd.

Motortje is in principe klaar nu, alleen nog een leiding voor de stuubekrachtiging.

De carbjes zijn nog niet binnen gekomen......Zullen iig ook niet zo achter het spruitje passen..:thumbdown

Volgende week moet ik de naadloze buis ophalen, kooi afmaken en dan kan ik met wat spulletjes naar de poedercoaterking: (kooi en 16v spul:vertag)

Terug
Naar boven