• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Zowww nu de kadett niet zoveel nodig werk meer bied....beginnen we aankomende maand maar weer is met de corsa.

Gister ff wezen shoppen voor een antenne(voor het kadettje), kom ik plost met ook heel andere dingen thuis:jerry

Omdat dr meer zal gereden worden op de weg dan op het circuit vond ik een beetje geluidsinstall toch ook wel een leuk idee.

Maar dan wel zo gebouwd dat als we gaan circuitrijden, dat je troep er supersnel weer uit ligt. (lees stekkerpluggen en spanbanden:jerry)

Goed....

Kwam dus thuis met een 15inch subwoofer....vandaag ff lekker aan het timmermannen geweest.

Wist niet dat ik zo goed met de decoupeerzaag was ;) (alleen frontplaat, rest is @ bouwmarkt gezaagt)

Hier alvast wat pica's.......van het weekend moet het kistje klaar zijn.....Dan testen we hem ff in een andere auto. Heb zelf nog geen leuke versterker gevonden voor dit beestje.

Mdf vanaf de bouwmarkt:

Afb000-30.jpg

sleuf en gat gedecoupeerd.....

Afb001-34.jpg

Nu nog lijmen en schroeven:

Afb002-22.jpg

Ding wordt niet bekleed, gewoon ff met de roller er over.

Het is ook niet voor de show, gewoon snel demontabele fun:jerry

Woofer gaat de verkoop in, heb zojuist 2 12inches besteld.

Tevens een leuke update :D

Van mn kameraad een stel naadloze pijpen gehad. Had besteld bij een ijzerhandel..maar nooit meer gebeld

Nu dus gratisch :D

Bedankt JER!:agent

Goed bezig, heb heel wat pagina'tjes doorgeladerd maar moet echt zeggen; Goed bezig gast!!

Jammer van de Digidash, maar dat is persoonlijk.. Imo moet een auto tellertjes hebben en VEEL!

Roos :D:D

Dat is een teller :P:P:P

Komen nog digitale metertjes in voor de olie enzo.

Het begint weer lekker koud te worden dus binnenkort schuif ik hem in het hok op het werk:wors

Little change off plans.

Eind van het jaar is alweer inzcht, en momenteel nog steeds geen rijdende corsa. Dit door gebrek aan zin en en inlaatje.

De 1800 8 klepper die er in hangt moet nog steeds worden voorzien van een inlaatje voor de motorcarburateurs.....

Maar dat is egenlijk ook zonde van mn tijd omdat deze motor toch vervangen gaat worden door een c20xe.

Nu gaat mn zwager in December naar Engeland toe, en wat hebben ze in Engeland?

Bogg Brothers!

Deze lui maken super inlaatspruitstukken, dus mijn zwager gaat er 1 regelen voor de C20XE.

Dus wat is de bedoeling.

WEG met de 1.8 8v! Zonde van mijn werk en geld kop aangepast enz enz...heeft een hoopje centjes gekost.....maar fuck it! Rijden wil ik!

Dan maar gelijk met de 16v!

Van de week hang ik de 16v in de bok, haal een verse kop en ga dat blok opbouwen.

Hoop hem begin volgend jaar over te kunnen bouwen (hoop dat het weer mee zit)

Heel veel onderdelen heb ik liggen, moet alleen nog een goeie kop hebben en alle pakkingen en spul.

To do:

Rolkooi afmaken, en poedercoaten samen met andere delen.

Stoelen vastzetten, gordels vastzetten.

Nieuwe ruit

Claxon fixxen

Dubbele fan opnieuw aansluiten.

ruitenwissersysteem met sproeier

Onder de auto wat dingen kaal halen en in de underbodycoating, ivb laswerk rolkooi ;)

Wielkastranden rollen, en randen vastkitten

Dat was het wel zon beetje, valt allemaal wel mee zoals ik het nu zie......

OUT with the8v in with the 16v

rigoreuze (:wtf, moeilijk woord, vast niet goed geschreven, fok it. ipv deze hele lange zin typen beter ff kunnen googlen oid, haha :hmmz -offtopic) wijziging.

Kan JW niet wat voor je lassen dan?

komen er nu ook MTX'en in?Dus hopelijk zie ik m in januari door Wezep knallen?

suc6

blijf ze posten he, die :kewlpics

Dr zit gewoon geen aktie in, was de bedoeling om die 8 klepper aan de gang te maken. Maar die werdt dan toch vervangen voor een 16v.

In de schuur ligt al een 16v in onderdelen...wordt ook niets mee gedaan.

Dan maar die 8v er uit, wel zonde van al die dingen die ik er aan verbouwd heb :(

origineel gepost door Van het Ende Customs

rigoreuze (:wtf, moeilijk woord, vast niet goed geschreven, fok it. ipv deze hele lange zin typen beter ff kunnen googlen oid, haha :hmmz -offtopic) wijziging.

Kan JW niet wat voor je lassen dan?

komen er nu ook MTX'en in?Dus hopelijk zie ik m in januari door Wezep knallen?

suc6

blijf ze posten he, die :kewlpics

Jw kan me wat momenteel....weet je hoelang ik moet wachten op die zooi??? Hij heeft me laten barsten, en ik hem nu:jerry

Die dubbele mtx komt er in ja, komt nog een 4 kanaals bij...

Beetj audio vind ik wel leuk. alleen voor zo en meetings, gaat dr uit met vrij rijden.

Januari....feb...

Mischien dat ik hem op mn werk neer zet.

Zow dan....heb deze week een hoop onderdelen besteld en gekocht.

Zo heb ik van een forumlid een stel Catcams overgenomen.

Dr komt een set verstelbare tandwielen vanuit België, dat zal volgende week worden denk ik.

Heb bij Friso Maas een kop gehaald, de kop die ik al klaar had liggen (met 2 kromme kleppen) heb ik bij hem ingeleverd. Als ik die moest reviceren was ik een stuk duurder uit.

Van het weekend beetje prusten aan het motortje.

Wordt al met al wel een duur gebeure. maarja...het moet maar een keer:jerry

Wat feuteaus:P

Lekker fris kopje :

kop.jpg

Nokkenstokjes 267 graadjes;)

nokkenas.jpg

Morgen even wat zooi halen om het allemaal in ekaar te bouwen.

Ga het blokje ff netjes in kleur zetten.

Terug
Naar boven