• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Blokje is dr klaar voor....Hij kan er in. Alleen het is niet bepaald zomers buiten :(

Dus maar ff mn luchtfilter klaar gemaakt.

Blanco plaat + R1 luchtfilterbox aangepast....

Afb000-34.jpg

Kan niet wachten tot de 29e :D:D

Alsof het zo uit de fabriek gekomen is...:thumbup

Erg leuk om te zien in ieder geval. carbs zijn niet mijn ding maar het geluid laat mij altijd weer glimlachen.:afro

De oliekoeler leidingen omgelegt en ingekort. Mooi werk met die koppelstukken :thumbup

Ook leiding klemmen er om, zit dus goed vast.

P110512_175745.jpg

Langs de stuurpomp, wel krap, maar het raakt elkaar niet, zit zon 2 cm ruimte tussen

P110512_175805.jpg

Heb nog even 2 motorsteunen aangepakt.

Omdat ze bijzonder slecht af te plakken zijn kan je ze niet dichtgieten met rubber.

Ik heb dus met polyester 1 kant dicht gemaakt. Zodat je hem wel gieten kan :afro

Let niet op het rooie tape, dat was om de boel af te dichten maar zit nu vast in het rubber :jerry

P110511_190213.jpg

Het resultaat.....niet mooi, maar wel verdomde stevig. Die motor gaat strakt een heel stuk minder schommelen in de motoruimte :thumbup :thumbup :thumbup

P110512_190548.jpg

:fy1 :fy1 :fy1 :fy1

Fucking Irmsher spoiler!

Had zakkers en lelijke plekjes...dus terug schuren en vlakken.

Weer spuiten resulteerde in schurften in de lak.

Helemaal terug geschuurt tot het polyester....begint mn primer al te schurften.

Ding in hoek gesmeten en zaterdag een gewone spoiler ophalen. Die mat schuren en gelijk spuiten :afro

Dan maar geen 3e remlicht in de spoiler.... :sleeping

Kleine update:

24 mei is er weer duitse autosportfestival op het Circuit van Assen.

Ik heb mn inschrijvingsmailtje al opgestuurd, hoop dat ik wordt uitgekozen.

Maar de auto is nog niet klaar dus ik moet flink aan het werk!

Helaas valt het weer tegen, en ik moet dit gewoon buiten doen. Dus hopen op fatsoenlijk weer.

Ik heb vandaag al wel samen met Jeremy de f16 bak schoongemaakt en gespoten :P:P...Hijs PIKZWART JONGEUH :jerry

De inlaat ligt bij iemand die dr even tuitjes oplast voor mn Carbtune Synchromemeter....

Binnenkort dus de bak achter het motortje in de schuur, dan de motorruimte ff netjes maken en remmen aansluiten.

Hoop dat alles mee zit, en dat ie voor de 24e van Mei fatsoenlijk klaar staat!

Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?

Het klopt wel redelijk hoor, tuurlijk kan ik de kop aanpasse zodat de boel mooi overloopt in elkaar, daar heb ik nu geen zin meer in. Blok is inelkaar en om nu nog te gaan lopen vijlen is ook een beetje lomp.

Op de foto waar je de poorten in kijkt, moet je ook nog ff rekening houden dat de buitenste 2 inlaatdelen onder een andere hoek staan dan de binnenste....Daar lijk het zoiezo al fout over te lopen.

In het echt valt het allemaal wel mee, maar ik geef je gelijk...het kan een stukje netter;)

Dan dr bij, check eens op migweb hoeveel lui er rondrijden met een std xe op carbs en dit spruitstuk...Loopt gigantisch!

Ik geloof best dat dit als de ziekte gaat lopen en een heel bruut geluid gaat maken, als je gaat vrijrijden kom ik je zeker tegen.

Als je optimaal vermogen eruit wil halen en een perfecte luchtstroom zou je idd je kop moeten aanpassen of je dat wel of niet doen, het is jou blok. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

Ik ga voorlopig niet meer vijlen iig, lijkt me niet fris omdat nu nog te doen. Mischien met de stofzuiger er naast en dan uitvijlen of iets..

Kan altijd nog, voorlopig iig niet :P

k zoek nog een betaalbaar bedrijf die mn nokkenassen optimaal stellen kan en eventueel de carbjes. Zoals ik ze nu klaar heb liggen moet ie willenlopen. Heb een speciale boor aangeschaft om de sproeiers uit te boren tot 1.85mm Schijnt al redelijk goed te zijn op de Xe...

Freddy Cane lijkt me wel wat. Maar niet echt in de buurt helaas.

origineel gepost door Corsa16V

Ik vind het spruitstuk zelf erg netjes gemaakt, maar de inlaatkanalen komen zo NIET overeen met de inlaatpoorten in de kop. Ik snap niet dat niemand daar nog niets over heeft gezegd dit is toch nog wel het opel-forum?

:jerry

Niet iedereen rijdt C20XE of C20LET.

Of is bekend met de opbouw van deze motoren.

:angel

Maar je hebt misschien wel een punt.

iig wel scherp door je gezien, Ruben!

-offtopic

Terug
Naar boven