• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

origineel gepost door Fearless

Als de Rekord klaar is ga ik minder km's maken met de corsa :P Nu is het meer voor de leuk...

Ik heb eigenlijk zelf ook helemaal geen auto nodig, ik kan op de fiets naar mn werk:jerry

Ben nu bezig met de Corsa, het voorscherm even spuiten en een nieuwe koplamp regelen. Van het weekend wel klaar :wors

Haha, dat is hier net zo :P

Ik ga nog wel met de auto, maar met de fiets is net zo snel. En over een week moet ik verplicht met de fiets omdat ik van het nieuwe pand geen parkeerpasje krijg. Nadeel van dicht bij je werk wonen :P

haha ik ben dus ook niet de enige :P ik woon een 1,5 km max van men werk. Ga tegenwoordig met het mooie weer met de spartamet :P lekker in de zon. Ik verrek gewoon om zelf te trappen :jerry

Hahaha sinds ik de corsa heb geen enkele keer meer gefietst :P:P

woon ong. 3km van t werk, maar ik vertik het ook echt om te trappen..

alleen een airco in de corsa zou fijn zijn!! :argue

Jep...koplampje is binnen, alleen nog monteren.

Het zijscherm heb ik ff met een spuitbus gespoten, wijkt af van de rest. Dus haal binnenkort 1 grote doos vol met spuitbussen. Dan doen we heel de auto over met die spuitbus. Net wat donkerder, mooier.

Motorkapje vanmiddag/vanaaf ff beplakken...

Is nu wit gerold en er komen blokkjes op :P

de 15e kom ik met een maatje naar Assen, kan hij ook is ff meemaken hoe dat gaat op de baan :D Zal hem ook even langs de baan laten filmen..

ik zou niet je hele wagen doen met een spuitbusje..

resultaat is dan om te huilen.

kleinere oppervlakken en losse delen kan nog wel.

doe het dan met een compressor, of met de roller

rolleren doe ik op deze auto niet...dat wordt ook niet superstrak

Mischien dan weer met de compressor, zal dan wel een fatsoenlijk blikje verf halen. En dan in het hok op het werk,

Het is gewoon rottig dat je altijd kleurverschil hebt met matt zwart :(

Originally posted by Fearless

Het is gewoon rottig dat je altijd kleurverschil hebt met matt zwart :(

IK weet het ook, die van mij was ook niet geheel strak in 1 toon....

Beste is dat je alle verf in 1 groot blik doet en dat continu blijft roeren zodat de matteringsstof niet naar beneden kan zakken.

Is een optie....

Maar voorlopig ga ik niet meer prutsen aan auto's. Als de rekord klaar is stop ik er compleet mee. Af en toe een klusje vind ik niet erg maar dit gaat nergens meer over.

De motorkap is voorzien van een stel 15x15 stickers in zwart/houtlook. Voor het echte dambord effect :P

Koplamp gemonteerd, bumper vast gezet, helaas heeft 1 oortje wat te lijden gehad van het ongelukje dus past het niet meer zo als voorheen.

f*ck it, had het maar geen auto moeten worden........:jerry

De 15e weer gassen op Assenking:

misschien is dit wat voor je als je top moet gaan spuiten .. rust oleum! dit spul is zo gigantisch fijn om mee te spuiten .. en is ook verkrijgbaar in het mat zwart!

Hey dat klink lekker, in zwolle zitten er een paar die het leveren zie ik. Ff kijken wat het kost. Zal wel wat duurder zijn als een gemiddelde spuitbus:D

Hey dat klink lekker, in zwolle zitten er een paar die het leveren zie ik. Ff kijken wat het kost. Zal wel wat duurder zijn als een gemiddelde spuitbus:D

volgens mij kost 1 spuitbusje rond de 15 euro .. maar het is echt een aanrader!

1 bus rust oleum kun je wel vergelijken met 3 bussen motip mat zwart! dus daar bespaar je weer op! en deze is gewoon heel erg snel droog .. 10-20 minuten .. zelfs als je het dan bijvoorbeeld weer waterproof wil gaan schuren kan dat al :jerry

omega, zilver metallic orgineel, ff geschuurd met een scotch matje

11062010079.jpg

EN DAN 1 LAAG RUST OLEUM! , dus kun je gelijk zien hoe goed dekkend deze verf is ! daarbij zit er ook heel veel druk in de spuitbus.. dus niet zoals bij een motip bus die half leeg is en geen druk meer heeft, en dus gaan spetteren

20100621071.jpg

20100611057.jpg

Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet...dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet.

Blokjes kap.......

Afb004-29.jpg

Tis vinyl met houtlook. Voor het mooie zou ik nog een keer witte vlakken kunnen maken voor tussen de zwarte. Zodat het 1 houten kap lijkt.

Ziet er netjes en apart uit, Fearless:thumbup

Heb je de achter bumper er ook al opzitten??

Die witte vlakken zou ik ook doen, bedoel vinyl met houtnerf motief op je motorkap valt onder uniek!

Heb ik nog nooit eerder gezien.

Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet...dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet. verneveling is er goed! zit een fatsoenlijke spuitkop op .. en omdat er behoorlijk wat druk in de bus zit kun je ook grote vlakken prima spuiten!

origineel gepost door wessaa

Goed spul! en hoe zit het met de verneveling? Met de goedkope bussen heb ik last van dat je overgangen ziet...dat het niet overal zo fijn gedekt heeft of iets. Dat zie ik bij die omega niet. verneveling is er goed! zit een fatsoenlijke spuitkop op .. en omdat er behoorlijk wat druk in de bus zit kun je ook grote vlakken prima spuiten!

Rustoleum :jerry dat is mien een chemische bende ( oftewel goed spul ) op men werk hebben we af en toe nog van die blikken, wel 2k dan.. als je de pot verharder open trekt ga je al zowat gestrekt van de geur

Chemisch is goed, dat werkt tenminste. De helft van die meuk wat je nu overal koopt is zo mileubewust dat het allemaal voor geen meter werkt.

Terug
Naar boven