• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Was meer uit een gekke bui....

Tijdens het schuren van de motorkap plamuur op de motorkap kwam ik dr op :P

Zal wel door de zon komen denk ik:afro

hoe meer doodskoppen er op de bus staan, hoe beter spul t is:P

ik heb de boel op maat laten maken toen, sikkens autolak met breedspuitkopjes, superspul, motip is helemaal niets in vergelijking, maar ik betaal wel 25 euro per bus.

zit net ff te kijken

maar nu zie ik pas dat ik je deze week tegen kwam op de dijk bij hattem

valt wel op de zwart witte motorkap:D

ik was met een blauwe astra gsi

Deze week met de blokjes kap?

Jaaah ik heb je gezien! ik keek nog in de spiegels, zag iig een dikke astra :D

Ik reed naar zwolle, met vrienden in een auto achter me :P

-

De carbs laten weer los..

het is gewoon rot omdat de rand van de carbs zo klein is. daar kan je nauwelijks wat op klemmen. Ga dus ff kijken of iemand ff snel een stel buisjes kan draaien die er op passen. (dmv verhitting zodat het wel klem zit)

Door het geouwehoer met de carbjes ga ik de 15e denk ik niet naar assen.

Heb nu de inlaat en de carbs van de motor afgehaald, ik ga zelf flenzen maken die ik er vervolgens dmv hitteuitzetting er op plaats. Dan met vloeibaar staal/alu smeren en hopen dat dat blijft zitten. Tussen de flenzen doe ik vloeibare pakking. Mooiste is met een o-ring maar daar heb ik de machines niet voor.

he je woont in wezep

waarom vraag je niet even bij LATTE truck parts of hij geen flenzen kan draaien

die man is zo handig en heeft de machines ook wel

Hahah Latte ja...mooi figuur is dat....geef m een krat grolsch beugels en hij gaat voor je aan de gang:P

Ik heb nu wat anders ingedachten, de carbjes kunnen als het moet strak tegen het spruitje aan....

Dan kan ik het dus redden met 4 korte stukjes met 8 slangenklemmen, dat ga ik dus eerst even proberen.

Moet alleen wel even een fatsoenlijk slangetje hebben, ga eens siliconen proberen.

Ff injectie er op is nu even geen optie. Ik moet daar te veel voor aanpassen.

O.a de benzinetank/pomp, alle sensoren er in/op............

Voorlopig even geen zin in:D

De 15e is er vrij rijden.....30 euro per Sessie...wou 2 sessies doen.

Als dit van het weekend lukt dan sta ik er wel de 15e

vrees anders ff een randje uit de carbs/spruitstuk zodat ze in elkaar vallen en ander een conisch randje in bijde, gaan ze geen kant meer op!

Die kap is retevet geworden joh!!! :D

Paar foto's gemaakt vandaag. Moet 'm nog eens flink wassen.

P110602_122809.jpg

P110602_132720.jpg

mn persoonlijke voorkeur:

P110602_132740.jpg

P110602_132754.jpg

P110602_132810.jpg

P110602_132824.jpg

Ik ben vorige week ff achter die apparte rustoleum bussen aangegaan.

Ze gaan me 15 euro stuk kosten.. Als ik via mn werk bestel.

Anders komt er nog wat btw over heen.

De corsa maakt het nog goed, op het olieverbruik van de motor na.

Deze zal een keer uitelkaar moeten voor nieuwe zuigerveren en klepseals. Voorlopig geen tijd voor. Dus rij gewoon door tot ie constant roken gaat.

origineel gepost door Fearless

Ik ben vorige week ff achter die apparte rustoleum bussen aangegaan.

Ze gaan me 15 euro stuk kosten.. Als ik via mn werk bestel.

Anders komt er nog wat btw over heen.

De corsa maakt het nog goed, op het olieverbruik van de motor na.

Deze zal een keer uitelkaar moeten voor nieuwe zuigerveren en klepseals. Voorlopig geen tijd voor. Dus rij gewoon door tot ie constant roken gaat.

is het niet pcv die dicht zit? in het kleppendeksel?

corsa.jpg

Na een lange tijd zonder middendemper gereden te hebben ivbm niet veel tijd om er 1 onder te knooien....

Heb ik dr gister toch maar ff 1 onder gelast.

Nu weer het geluidje zoals op assen, meer carbsound dan uitlaatherrie.

Na het lassen naar mn maat zn huis gegaan om hem te helpen klussen, wordt ik onderweg aangehouden.

Ik viel op..........

de uitlaat maakte lawaai...

Ik zeg meneer, das de motor, als je onder de auto gaat voelen brand je je vingers nog van het lassen van net!

Hij rookte ook weer natuurlijk (doet ie bij hoge toeren zo nu en dan bij het doortrappen :P)

=heeft de auto wel apk?

-jazeker, bij de rdw gebeurt

= die kan nooit zo door de roetmeting komen!!!

-Nou, tis geen diesel?!?!??!

Meneer neemt mn papieren mee de auto in, en gaat bellen. Had ik mooi de tijd om een halve peuk op te roken...zo lang duurde het nog.

Hij vertrouwde het allemaal voor geen meter, kreeg alleen als tip dat ik maar iemand naar de motor moest laten kijken. :P:P:P:P

hahahahaha :') !!!! geniaal ! haha Super ! mooi ook als ze niet kunnen schrijven terwijl ze voordat ze je hebben aangehouden al een paar boetes in het achterhoofd hebben die ze verwachten te kunnen schrijven :P ! top :thumbup

Hoogst vervelend om door de politie aan te worden gehouden in zo´n nette corsa B :wub Kan de politie nou helemaal niet meegenieten van zo'n mooie corsa B?? Is toch leuk om naar te kijken zo´n matzwarte corsa met die blokjesmotorkap :D Wie weet hielde ze je daarom aan! :angel

origineel gepost door Opelvince

Hoogst vervelend om door de politie aan te worden gehouden in zo´n nette corsa B :wub Kan de politie nou helemaal niet meegenieten van zo'n mooie corsa B?? Is toch leuk om naar te kijken zo´n matzwarte corsa met die blokjesmotorkap :D Wie weet hielde ze je daarom aan! :angel

jah en ik heb 3 chachacha dansende kippen op de achterbank :')

Terug
Naar boven