• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B C20XE - te veel uitlaatlawaai

@ Fearless

Heb je wel eens nagedacht over een 'exhaust cutout'? Ik weet niet of ze er een voor opels maken, maar daar moet vast wel iets op te verzinnen zijn.

Ik zou zeggen plaats de standaard uitlaat terug in combinatie met zo'n cutout. Ik geloof dat je zelf kan regelen of die dicht of open is. Het is ook mogelijk dat die pas open gaat bij een bepaalt toerental/turbodruk.

Op deze manier heb je een stille uitlaat en heb je alleen herre als je het zelf wilt.

mvg Casper

Met zon klep er in? Nee dat wordt m niet voor mij.

Mijn uitlaat moet gewoon simpel, geen dubbele pijpen, en zo hoog mogelijk in de tunnel.

Dat heb ik nu wel goed voor elkaar.

Mijn uitlaat mag best wel lawaai maken, maar het moet niet zo zijn dat ik op het circuit van de baan gestuurd wordt:p Zon klep is dan meer voor de uitgebouwde sjonniejwagens :P

Heb trouwens op mn werk een std opel demper liggen met een redelijk dikke pijpdiameter.

Die ga ik maar is proberen.

Mocht je eventueel nog een Simons demper met 63mm aansluiting zoeken, dan heb ik er nog wel 1 liggen ;) Je wou ook nog die verlagingsveren van me overnemen, kan dan mooi in 1x mocht je er belang bij hebben;)

probeer anders een astra opc middendemper deze zijn van vrij dikke pijp diameter,en vrij lang.

heb zelf alleen een einddemper vanaf mn spruitstuk en de herrie valt nog mee vind ik maar heb er een van supersprint.

powersprint heeft ook mooie systeempjes, enkel is corsa a&b 45mm... voor E kadett is er wel een mooi rvs systeem, groep N, 50mm.

dit is mijn teringherrie. en dat is met de langste simons middendemper.

SP_A0985.jpg

origineel gepost door Corsa A GSI

probeer anders een astra opc middendemper deze zijn van vrij dikke pijp diameter,en vrij lang.

Die heb ik ook onder m'n Astra :P Idd een stuk grotere diameter dan origineel astra, weet zo even niet meer hoeveel...

Maar denk niet dat die demper gaat passen in de Corsa tunnel :hmmz

origineel gepost door mayhem

powersprint heeft ook mooie systeempjes, enkel is corsa a&b 45mm... voor E kadett is er wel een mooi rvs systeem, groep N, 50mm.

Voor de Corsa is dat ook group N.

Group N = productie klasse, dus in principe met andere systemen (betere flow etc) maar met originele diameter

Terug
Naar boven