• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b dakspoiler en derde remlicht

Hallo allen..

Na flink gezocht te hebben, ben ik er nog niet uit..

Mijn corsaatje (1996) heeft een fabriek-af gemonteerde dakspoiler... hebben deze spoilers nu standaard een 3e remlicht of iets dergelijks?

Er lijkt namelijk iets te missen midden onder de spoiler.. al heb ik geen idee wat.

Bij dezen :D

Te zien van onderaf.. links en rechts de torxschroeven

corsa.JPG

nee hoor mist niet zo te zien..

dat wat in t midden zit is je ruitensproeier..

je kan er evt wel een 3e remlicht onder plaatsen..

:sleeping de ruitensproeier... hahaha uiteraard.. bedankt!

Ik wil zowieso de spoiler er even afhalen , eronder goed schoonmaken en weer terug monteren.

Dan weet ik meteen of er roest onder zit en de bevestiging is weer 100%.. nu is de tape ver vergaan aan de onderkant

Een 3e remlicht zou er dus zo onder kunnen... ik zal eens gaan neuzen :thumbup

Zoek dan wel een goede waterdichte, een 3de remlichtje met LEDjes van 5 euro zal denk ik niet lang goed blijven.

Denk er ook aan dat je de bekabeling dan ook van buitenaf moet leggen naar binnen (tenzij daar onder de spoiler mogelijkheden zijn, dat weet ik niet).

Succes :)

er is zo`n 3e remlicht die kan je eronder plakken/schroeven.. draadje haal je door de plastic bevestigings plaat. ff gaatje boren in de klep (onder de spoiler natuurlijk)

ff kabel door je klep heen trekken, en dan kan je m zo aansluiten op de kabels van je 3e remlicht..

welke draadjes dat zijn weet ik ff niet zosnel.. dus als iemand dat weet, zou ik het graag wille weten, zodat ik ook ooit is aan me 3e remlicht project kan gaan beginne :afro

corsageak king:

Jij hebt het remlicht aan de binnenzijde dan neem ik aan?

Ik zou het liefst een geintegreerde in de spoiler hebben... king:

Terug
Naar boven