• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B Diesel Probleem

Junior125

Post weinig
Heb een probleem met een corsa B 1.7 Diesel

Als ik de sleutel uit het contact heb blijven de lampjes branden op het dashbord.

als ik de auto wil starten gaat hij wel rond maar slaat niet aan. lampje van de gloeibougies

gaat ook niet branden op eht dash, iemand een idee wat het kan zijn?? Hoor het graag, zit

wel een klein beetje haast achter. Alvast bedankt. Gr's

Ik denk wel dat je in de ontstekings-richting moet zoeken. Het feit dat je lampje niet gaat branden voor het starten lijkt mij te zitten in versleten gloeibougies...

Ontsteking? Het is een diesel.... De ontsteking is de compressie van de cilinders.

Klinkt mij meer als een massa/dynamo probleem.

Ik denk wel dat je in de ontstekings-richting moet zoeken. Het feit dat je lampje niet gaat branden voor het starten lijkt mij te zitten in versleten gloeibougies...

motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

Ontsteking? Het is een diesel.... De ontsteking is de compressie van de cilinders.

Klinkt mij meer als een massa/dynamo probleem.

lijkt mij ook iets in de massa te zitten. Bekabeling al gecontroleerd? En zet eens een startkabel op je minpool van de accu en op je motorblok, zo creëer je een extra massa.

motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

lijkt mij ook iets in de massa te zitten. Bekabeling al gecontroleerd? En zet eens een startkabel op je minpool van de accu en op je motorblok, zo creëer je een extra massa.

@Junior125 wrote:motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

Ik vermoed overigens dat de diodes in de dynamo dood zijn, toevallig zelfde gehad met een Fiat.

Met doorstarten zou zo'n diesel gewoon moeten aanspringen, wellicht is de brandstof afsluiter kapot... Maar veel elektronische onderdelen zitten niet op een diesel.

@Junior125 wrote:motor gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan, mischien na lang doorstarten wel maar heb ik nie geprobeerd. moet wel een accu kabel losgooien willen de lampjes op het dash uitgaan.

Ik vermoed overigens dat de diodes in de dynamo dood zijn, toevallig zelfde gehad met een Fiat.

Met doorstarten zou zo'n diesel gewoon moeten aanspringen, wellicht is de brandstof afsluiter kapot... Maar veel elektronische onderdelen zitten niet op een diesel.

Terug
Naar boven