• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa-B eco upgrade... (X16XE ombouw)

Zo weer even een update:

Armsteuntje is opnieuw bekleed, nieuw stukje stof en past nu ook beter bij de rest..

IMG_5276.jpg

En chromen deurgrepen gemonteerd :) (direct vette vingers er op zie ik nu :) )

IMG_5279.jpg

Heb ook nog heldere koplampen er in gezet, helaas nog geen foto daarvan, dus die volgt nog :P

Heeft iemand nog een goed C14SE of C16SE blok staan ? :hmmz

Zijn visaton CP13 tweeters, heb ze bij BMM electronics vandaan. ff googlen, dacht dat ze iets van 20-30 euro per setje kosten.

En het leuke is wanneer je de "balkjes" die voor je oude tweeter zitten weg knipt dan past deze er zo in :)

Zo weer even een kleine update:

Heb andere spiegels gekocht deze zijn in kleur meegespoten :)

Dus vandaag maar even aan het poetsen geweest, direct maar even een foto gemaakt.

Ook de heldere koplampen zijn hierop te zien :cool:

IMG_5307-2-1.jpg

Na een tijdje stilte...

staat de corsa nu voor 40mm lager king:

IMG_5336_p.jpg

Staat al stukken beter, heb voor achter ook nog verlagings veren liggen maar twijfel nog even of ik het dan niet te laag vind. Alle wielen hebben nu ongeveer evenveel ruimte in de wielkast, een beetje nose-down staat ook wel leuk :D

Dempers zijn koni-geel met veren van apex :) overgenomen van een forummember ;)

Ook nog originele CV ingebouwd met een waeco afstandbedienings setje helaas nog geen foto's van.. (ook weinig aan te zien :P )

Weet iemand trouwens waar je die antennevoet rubbers goedkoop kan halen? Die van mij brokkelt al aardig :hmmz

O ja heb ook nog een vocht/olie afscheider voor me compressor gekocht. Kan ik eindelijk die spoiler eens gaan spuiten!

Zoo deze week van Sjoerdie nog een X16XE blokje met F15 bak opgehaald :)

Eens kijken of ik er dat in krijg :) Eerst ff op vakantie, en in september mag hij er in :) PICS komen binnenkort :D

origineel gepost door JWO_CORSA

Zoo deze week van Sjoerdie nog een X16XE blokje met F15 bak opgehaald :)

Eens kijken of ik er dat in krijg :) Eerst ff op vakantie, en in september mag hij er in :) PICS komen binnenkort :D

Yeehh, Johan!!

Netjes kerel, dat zal wel een verschil worden van een 1.4 eco naar een lkkre x16xe.

Houd ons op de hoogte jongen!

Gr. Willem

origineel gepost door misaborg

Yeehh, Johan!!

Netjes kerel, dat zal wel een verschil worden van een 1.4 eco naar een lkkre x16xe.

Houd ons op de hoogte jongen!

Gr. Willem

Jaja het wordt nog wel eens wat (bijna een GSI :D )

Jij hebt intussen je astra ook al aardig verbouwd zag ik ;) :thumbup

Dan hier nog ff de verse pics:

Het blokje zoals het er nu bij staat:

IMG_5340.jpg

Dit wordt ff puzzelen :D

IMG_5341.jpg

De bak heeft gelukkig een elektrische pulsgever dat scheelt alweer :)

IMG_5343.jpg

Lekker ranzig allemaal nog

IMG_5342.jpg

Voordat het er ingaat alles maar eens grondig schoonmaken en waarschijnlijk in een nieuw likje verf zetten. :)

lfr = stofzuiger? -> ah nej dus lfr=stappenmotor (leerlauf fullungs reglung) :hmmz

Verder is het nog ff uitzoeken of er dingen van de kabelboom afkunnen, aangezien het een blok met airco was... :hmmz

Mijn corsa is nog zonder stuurbekrachtiging en met uitwendige motorsteun, dus hopelijk passen oude motorsteunen.

Blok moet dan nog ff aangepast worden naar v-snaar of met andere multiriem spanner voor gebruik zonder stuurpomp. :)

ik heb bij de x16xe van mijn vriendin de egr niet afgedopt.

alleen schoongemaakt....zat compleet dichtgekoekt met roet.

Werk weer prima nu.

Enne.....als je wat moet weten hoor ik het wel!!:thumbup

Leuke workshop !

Update's begonnen klein maar worden als steeds groter :angel

Ben benieuwd hoe de ombouw van je 1.4 8V naar de 1.6 16V zal gaan verlopen.

Sucses in ieder geval :thumbup

Gr. Arjan

zo mijn vakantie zit er inmiddels ook al weer op dus vandaar een update...

De plannen zijn wat uitgebreid, het blok gaat eerst open voordat hij er weer in gaat.

Dus vorige week maar even een motorblokbokje gehaald waar hij deze week ingehangen wordt. Eerst nog even stevige bouten halen daarvoor.

Ik ben vandaag bezig geweest met het demonteren van het blok, de meeste slangen zijn er nu af. Ook de kabelboom, startmotor, koppeling en een stuk inlaat zijn er al af:

IMG_5510.jpg

De kabelboom wordt ook even opgefrist en waar nodig gerepareerd.

De gasklep is niet bepaald schoon meer :P

IMG_5513.jpg

De EGR klep is zo te zien vrij nieuw en ook al afgedopt, tenminste er zit een bout in 1 van de gaten:

IMG_5514.jpg

Binnenkort de op de bok, dan kop er af. Dus alle pakkingen worden vervangen. Uiteraard nieuwe distributie etc.

En natuurlijk een laagje lak het oog wil ook wat :)

Op ebay.de zijn complete setjes te krijgen met pakkingen, riemen spanners waterpomp, keerringen etc. heeft iemand daar ervaring mee?

Wordt vervolgd :D

die schroef die in je egr zit is een klep die open en dicht gaat :P

verder ben je goed bezig :thumbup

Markey.

origineel gepost door markey

die schroef die in je egr zit is een klep die open en dicht gaat :P

verder ben je goed bezig :thumbup

Markey. Ah ok weer wat geleerd :D lijkt net een torx boutje :P

Inmiddels hangt het blokje een stuk kaler in de steun.

IMG_5516.jpg

Volgende opdracht multiriem poelie los zien te krijgen. Ben bang dat ik er toch maar een lucht sleutel bij moet hebben :D

Als dat klaar is kan de distriebutie er af en gaat de kop er af :)

Verder t bakje nog ff een beetje schoon gemaakt:

IMG_5517.jpg

Op naar de volgende update :)

Uiteindelijk toch de poelie los gekregen zonder luchtsleutel :)

Nu ligt het spul er als volgt bij:

IMG_5521.jpg

Koppakking was nog goed zo te zien, ook geen schade aan de zuigers, weinig speling zo te voelen, cilinder wanden zijn wel wat gladjes volgens mij.

IMG_5522.jpg

Ook de kop is niet gescheurd, enkel wat zwarte kleppen -> schoonmaken dus..

IMG_5527.jpg

Op 1 van de nokken zit helaas wat vliegroest, is dit er af te krijgen? of kan er beter een andere nokkenas in?

Hoe kan ik verder zien/testen of de klep geleiders en klep seals nog goed zijn? :hmmz

Wat zijn verder nog verstandige dingen om te vervangen nu het blokkie toch open ligt? m.a.w. wat zijn de zwakke punten van deze blokjes?

Terug
Naar boven