• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b EPS probleem

Ik ben in het bezit van een 5 deurs Corsa uit 2000 (X12XE) met een EPS stuurkolom. Ik heb last van de bekende kwalen zoals het sporadisch 'plakken' en licht draaien naar links en zwaar naar rechts. Inmiddels is het verschil dusdanig groot dat de auto licht naar links trekt en daarom wilde ik daar wat aan gaan doen.

Verschillende oplossingen zijn mij bekend zoals het draaien van de sensor zodat deze weer in 0v positie komt of het aanbrengen van twee potmeters en de boel dan te regelen.

Ik wilde de sensor een stukje verplaatsen en het plakken van de sensor verhelpen door het inspuiten van een klein beetje (versnellingsbak) olie met molybdeensulfide additief.

Helaas kwam ik van een koude kermis thuis omdat de sensor bij mijn corsa dusdanig zit weggestopt dat ik niet zie hoe ik daarbij kan komen zonder het volledige dashboard (en die bestaat zoals de kenners weten uit 1 geheel dus een drama) te demonteren.

Op zich maak ik een kans als ik de zekeringskast zou kunnen verwijderen maar ook dit wil niet lukken. Voor zover ik kan zien zit deze op twee punten vast namelijk met schroeven en 2 plastic haakjes/pootjes.

Er zit een zeer dikke bundel kabels achter de zekeringskast en deze bundel zit muurvast waardoor ik amper beweging krijg in de kast.

b6r2i9.jpg

k1udfb.jpg

wellicht heeft iemand een gouden tip om de zekeringskast te kunnen verwijderen zodat ik bij de EPS koppelsensor kan komen zonder de halve auto uit elkaar te hoeven halen.

Terug
Naar boven