• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI 16-16v bwj '98 stationair probleem....HELP

Ik weet het niet meer........EGR en gasklep schoongemaakt, stappenmotor vervangen en probleem blijft hetzelfde !@!@??!@?!?

Wat nu .........blijft code P 0505 geven.....en het probleem blijft hetzelfde namelijk dat de motor goed loopt maar bij het intrappen van de koppeling onder het rijden dat hij afslaat en niet stationair blijft lopen. Je kan hem dan weer meteen starten en loopt dan ook netjes stationair rond de 1000 toeren.

Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.....dus wie heeft nog tips,suggesties of mogelijkheden in zijn pakket.

Nu zegt men ( bij een Opel garage ) mij dat dit mogelijk aan de krukas maar nog meer waarschijnlijk aan de nokkenassensor zou kunnen liggen. Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

Zij vinden geen afwijkende waarden bij het uitlezen van de diverse onderdelen. De code p0505 blijft echter iedere keer terugkomen mogelijk als gevolg van dus een haperende sensor (krukas of nokkenas denkt men)

Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

Nu zegt men ( bij een Opel garage ) mij dat dit mogelijk aan de krukas maar nog meer waarschijnlijk aan de nokkenassensor zou kunnen liggen. Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

Zij vinden geen afwijkende waarden bij het uitlezen van de diverse onderdelen. De code p0505 blijft echter iedere keer terugkomen mogelijk als gevolg van dus een haperende sensor (krukas of nokkenas denkt men)

Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

En weer een project afgerond......om moedeloos te worden !@?!@?@!?

Nokkenas en krukassensor vervangen ......en ja hoor probleem nog niet opgelost. Blijft uitvallen bij het intrappen van de koppeling en vindt dus op dat moment zijn stationair toerental niet. Start hem vervolgens en loopt weer gewoon stationair.......

Dus sla mij maar lek.......ik weet het niet meer ?????????????????????

Tot nu gedaan:

EGR en gasklep schoongemaakt - stappenmotor vervangen - krukas en nokkenassensor vervangen - geeft bij doormeten nog steeds P0505

Nog iemand een goed plan of idee.... behalve de auto inruilen want die wil zo ook niemand.

En weer een project afgerond......om moedeloos te worden !@?!@?@!?

Nokkenas en krukassensor vervangen ......en ja hoor probleem nog niet opgelost. Blijft uitvallen bij het intrappen van de koppeling en vindt dus op dat moment zijn stationair toerental niet. Start hem vervolgens en loopt weer gewoon stationair.......

Dus sla mij maar lek.......ik weet het niet meer ?????????????????????

Tot nu gedaan:

EGR en gasklep schoongemaakt - stappenmotor vervangen - krukas en nokkenassensor vervangen - geeft bij doormeten nog steeds P0505

Nog iemand een goed plan of idee.... behalve de auto inruilen want die wil zo ook niemand.

Inlaatspruitstuk en de pakking daarvan ook meegenomen met de remreiniger proef? Alle vacuumslangen checken op lekkage en de werking van de terugslagkleppen....

Inlaatspruitstuk en de pakking daarvan ook meegenomen met de remreiniger proef? Alle vacuumslangen checken op lekkage en de werking van de terugslagkleppen....

Heeft iemand dit probleem al op kunnen lossen?

Ik heb sinds gister het zelfde probleem, alleen toen is mijn km teller kabel gebroken.

Ik las eerder al dat dit invloed hierop kan hebben alleen ik zie het verband niet.

Had onlangs hetzelfde probleem, ik dacht eerst dat het de LMM was mij. Dus even een 2de handse gehaald. Toen bleek tijdens het vervangen dat de LMM maar met 1 bout vast zat. Waarschijnlijk heeft ie dus goed veel valse lucht gezogen, weet niet of dat zo veel uit maakt maar bij mij was het daarna wel opgelost.

Maar ik weet alleen niet of jij een LMM hebt. Maar misschien heb je er wat aan, of misschien ook niet ;)

Mvg Ben.

Heeft iemand dit probleem al op kunnen lossen?

Ik heb sinds gister het zelfde probleem, alleen toen is mijn km teller kabel gebroken.

Ik las eerder al dat dit invloed hierop kan hebben alleen ik zie het verband niet.

Had onlangs hetzelfde probleem, ik dacht eerst dat het de LMM was mij. Dus even een 2de handse gehaald. Toen bleek tijdens het vervangen dat de LMM maar met 1 bout vast zat. Waarschijnlijk heeft ie dus goed veel valse lucht gezogen, weet niet of dat zo veel uit maakt maar bij mij was het daarna wel opgelost.

Maar ik weet alleen niet of jij een LMM hebt. Maar misschien heb je er wat aan, of misschien ook niet ;)

Mvg Ben.

hoeft je je in dit geval ook niet te weten, heeft deze niet....

LMM is Lucht Massa Meter, meet inkomende lucht hoeveelheid en dichtheid ervan..

Deze motoren meten alleen inlaat lucht temperatuur en inlaat onderdruk.

Willem

Terug
Naar boven