• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b gsi 1600 welke motor kan er zo in

pipo

Post veel
omdat ik niet zo goed met info ben over fwd auto s heb ik een vraag over een corsa b gsi ik wil de 1600 16v motor vervangen door een andere. welke motor kan ik er plug and play zo inhangen??liefst wel meer cil inhoud. het is trouwens een c16xe motor.

ik weet niet of een c16xe motor een smallblock is

of big block.motor wil ik vervangen omdat hij versleten is en dan eerst proberen een grotere er in te lepelen en als da nie gaat dan dezelfde cc:P

ja maar met een 2,0xe moet er ook weer een andere bak aan.

kan ik ook ipv de c16xe een frisse x16xe bouwen of moet ik daar ook veel voor aanpassen of kan ik de spruitstukken omzetten enz:hmmz

je kan natuurlijk gewoon alle c16xe delen aan een x16xe blok hangen...

kan je ook de orriginele motorboom enzo gebruiken

of je pakt een c20ne, daar kan de f15 aan,met aanpassing van het vliegwiel,

zie daarvoor corsa-novatuning

jawel

je kan de bak er zo tegen aan schroeven

alleen moet je dan het vliegwiel aanpassen omdat er een andere koppeling aan moet

Als je 2 andere homokineten op je aandrijfassen zet, dan maakt het toch niet uit dat je een andere versnellingsbak moet monteren ?

De aandrijfassen die je nu hebt zijn geschikt om deawoo 1.5 16V bakzeide homokineten op te zetten.

dat is idd zo freek

maare, dan moet ook het schakelmechaniek verlengd worden op 2 punten

niet zoals bij een a corsa dat je het uiteinde omdraaid en dat die dan op lengte is ;)

origineel gepost door TRPower

jawel

je kan de bak er zo tegen aan schroeven

alleen moet je dan het vliegwiel aanpassen omdat er een andere koppeling aan moet

http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8vF13.htm

dus een 2,0 ne kan er zo in??met bak van de corsa c16xe

maar dan moet ik zeker weer de hele kabelboom van de 2,0ne hebben:mad:ppff was het maar een c kadett was het tenminste simpel

een 2,0 ne is toch een big blok en de bak voor de c16xe 16v is toch een smalblok of nie da past toch nie

enkel motorkabelboom. en daarvan slechts een paar draadjes kleur aan kleur.

ik heb meer moeite gehad met een C kadett 1200S naar 20seh aansluiten;)

een c20ne kan er zo in, alleen heb je eenandere motorsteun RV nodig

en natuurlijk wel de complete NE kabelboom

de bak van de c16xe dus de F15 past 100% aan een bigblok, zoals je ook op corsanovatuning kan lezen

je moet dan 1 nok van het blok afslijpen

en het vliegwiel iets aanpassen en een koppeling van een a corsa gsi eraan hangen

of een vliegwiel van een x17dtl pakken, en daar de koppeling op schroeven die orrigineel op de NE hoort

maar als je dus de orginele bak gebruikt van de c16xe, en je zet deze op een c20ne, kan je dan gewoon je orginele aandrijfassen gebruiken?

ff nalezen wim ;)

als je de f15 bak houd, houd je je huidige assen/kineten.

pak je de f16 bak, dan doe je huidige assen met nexia kineten (bakzijde)

een c20ne kan er zo in, alleen heb je eenandere motorsteun RV nodig

en natuurlijk wel de complete NE kabelboom

de bak van de c16xe dus de F15 past 100% aan een bigblok, zoals je ook op corsanovatuning kan lezen

je moet dan 1 nok van het blok afslijpen

en het vliegwiel iets aanpassen en een koppeling van een a corsa gsi eraan hangen

of een vliegwiel van een x17dtl pakken, en daar de koppeling op schroeven die orrigineel op de NE hoort

maar dan past er toch ook een 1800 16v of 2,0 16v in zonder aanpassing

:hmmzof zit ik nu fout

moet gewoon iets hebben wat het minste werk is buiten een standaart blok dan haahha

in fijte past de versnellingsbak gewoon aan een bigblock

je moet er alleen rekening mee houden hoe je t dan met de koppeling gaat doen...

dus bij een c20ne moet je een A corsa GSI koppeling gebruiken, en dan het NE vliegwiel aanpassen

hoe dat bij een c18 of een c20xe zit weet ik niet

je hebt zoiezo RV een andere motorsteun nodig bij elk bigblock blok

als je voor een c20xe icm een f18 of een f20 bak kiest heb je nodig:

Deawoo 1.5 16v bakzeide kineten

RV motorsteun

moet je je schakelmechaniek aanpassen

trekstang verlaging

koelvin aanpassen

bij een NE met f16 bak moet je alleen de RV motorsteun, nexia kineten en het schakelmechaniek aanpassen

bij een NE met F15 moet je alleen een ander koppelingssetje hebben, het vliegwiel aanpassen en een andere RV motorsteun gebruiken

oftewel

geen enkel bigblock = plug and play

in fijte past de versnellingsbak gewoon aan een bigblock

je moet er alleen rekening mee houden hoe je t dan met de koppeling gaat doen...

dus bij een c20ne moet je een A corsa GSI koppeling gebruiken, en dan het NE vliegwiel aanpassen

hoe dat bij een c18 of een c20xe zit weet ik niet

je hebt zoiezo RV een andere motorsteun nodig bij elk bigblock blok

als je voor een c20xe icm een f18 of een f20 bak kiest heb je nodig:

Deawoo 1.5 16v bakzeide kineten

RV motorsteun

moet je je schakelmechaniek aanpassen

trekstang verlaging

koelvin aanpassen

bij een NE met f16 bak moet je alleen de RV motorsteun, nexia kineten en het schakelmechaniek aanpassen

bij een NE met F15 moet je alleen een ander koppelingssetje hebben, het vliegwiel aanpassen en een andere RV motorsteun gebruiken

oftewel

geen enkel bigblock = plug and play

ja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.

niet meteen andere bak enz andere kneten enz

dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppeling

Homokineten kun je zo over zetten, het klinkt nu alsof het enorm moeilijk is :hmmz

Ik persoonlijk zou liever homokineten over willen zetten in plaats van een vliegwiel aanpassen.

ik heb zelf ook nog nooit een vliegwiel aangepast

als je een vliegwiel van een X17DTL blok pakt hoef je helemaal niets aan te passen

daar past de GSI koppeling op, en dan dus gewoon ook de F15 er meteen aan

minste werk, ook minste vermogenstoename, van 108 naar 116pk

welk aardig wat koppel erbij

Terug
Naar boven