• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b gsi 1600 welke motor kan er zo in

Dus als ik van me x16xe naar een c20ne met de orginele f15 bak wil...

Heb ik nodig:

Rv Andere motorsteun(van ander type opel?)

X17dtl vliegwiel(omdat er me orginele koppeling oppast)

en dan een c20ne motor met kabelboom en computer..

Welke motorsteun zouw je hier kunnen gebruiken?

Originally posted by pipo

ja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.

niet meteen andere bak enz andere kneten enz

dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppeling

Als je een motor koopt zit 99 van de 100 keer de bak daar al bij.

Dus motor met bak kopen.

Lassen moet je zowiezo al iets ivm de uitlaat, dan lukt je het zeker om een schakelmechaniekje om te lassen.

Of je haalt direct bij Mpech een schakelwegverkorter, ben je ook klaar.

Motorsteunsetje moet je ook wel lukken, kost de wereld ook niet meer op ebay of zelf maken. Of je haalt het bij Mpech

Voor de electra hoef je jezelf de minste zorgen te maken.

Als je een motor met kabelboom en computer (dat hoort er allemaal bij) koopt van een vectra of calibra is het plug en play. Kabels lopen precies zo dat je alles in de B monteren kan. In de motorruimte moet je niets aanpasen, alleen maar in elkaar steken van de stekkers.

In de voetruimte binnen alleen een paar draden aan elkaar solderen al je de originele corsa stekkers gebruikt. Daarmee is dat ook plug en play.

Je hoeft geen gaten te boren of iets van die aard want alles past gewoon.

Assen zijn het allermakkelijkste daar het een 1600 is, dus die nexia koppen erop en klaar!!!

SFI vervanger bij een 16V neem je het nieuwe type en dan hoef je ook geen gaten meer te maken, past allemaal direct.

Ga dus niet lopen emmeren met een kleinere bak want dat schiet niet op.

Een B ombouwen naar een bigblock is een van de makkelijkste ombouwen die je kunt doen en het is eigenlijk echt plug en play.

Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een maat van me in Letland erbij te helpen via de mail door alleen foto's heen en weer te mailen. En hij had nog nooit een auto omgebouwd en ook geen werkplaats of takel, gewoon op straat gedaan.

origineel gepost door max

Originally posted by pipo

ja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.

niet meteen andere bak enz andere kneten enz

dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppeling

Als je een motor koopt zit 99 van de 100 keer de bak daar al bij.

Dus motor met bak kopen.

Lassen moet je zowiezo al iets ivm de uitlaat, dan lukt je het zeker om een schakelmechaniekje om te lassen.

Of je haalt direct bij Mpech een schakelwegverkorter, ben je ook klaar.

Motorsteunsetje moet je ook wel lukken, kost de wereld ook niet meer op ebay of zelf maken. Of je haalt het bij Mpech

Voor de electra hoef je jezelf de minste zorgen te maken.

Als je een motor met kabelboom en computer (dat hoort er allemaal bij) koopt van een vectra of calibra is het plug en play. Kabels lopen precies zo dat je alles in de B monteren kan. In de motorruimte moet je niets aanpasen, alleen maar in elkaar steken van de stekkers.

In de voetruimte binnen alleen een paar draden aan elkaar solderen al je de originele corsa stekkers gebruikt. Daarmee is dat ook plug en play.

Je hoeft geen gaten te boren of iets van die aard want alles past gewoon.

Assen zijn het allermakkelijkste daar het een 1600 is, dus die nexia koppen erop en klaar!!!

SFI vervanger bij een 16V neem je het nieuwe type en dan hoef je ook geen gaten meer te maken, past allemaal direct.

Ga dus niet lopen emmeren met een kleinere bak want dat schiet niet op.

Een B ombouwen naar een bigblock is een van de makkelijkste ombouwen die je kunt doen en het is eigenlijk echt plug en play.

Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een maat van me in Letland erbij te helpen via de mail door alleen foto's heen en weer te mailen. En hij had nog nooit een auto omgebouwd en ook geen werkplaats of takel, gewoon op straat gedaan.

gaat er ook niet om dat het niet lukt ben automonteur en schade hersteller dus sleutelen en lassen lukt wel:P

maar ik heb hem met kapotte distributie gekocht en heb zoiets wat is wijsheid orgineel terug leggen of maken of meteen ander blok

auto word denk ik na de winter toch weer verkocht

dus wil ik er niet al te veel werk in steken:D

want dat krijg je toch nooit meer terug

:vertag

Als de distributie geknapt is dan heb je een kop met 16 kromme kleppen.

Die laten reviseren, nieuwe kleppen en klepsteelrubbertjes, en kijken of je zuigers geen al te grote klap hebben meegekregen (dit doet bijna niemand maar je bovenste zuigerveren kunnen vast komen te zitten).

Als alles OK is de boel weer in elkaar met nieuwe distributie en waterpomp (en eventueel zuigerveren) en je motor doet het weer zo goed als nieuw.

Is goedkoper al een andere motor inbouwen als je de onderdelen bij de juiste adressen haalt (dus niet de dealer want die is duur , zeker wat de kleppen aangaat).

Aan materiaal hoeft het niet al teveel te kosten en de rest kun je zelf op het eventuele klaarmaken van de kop na.

Een 16V smallblock is echter niet altijd een genot om aan te sleutelen want je komt overal slecht bij.

mocht je evt toch weer een 1600 erin willen hangen

er komt er van de week 1tje uit mijn b corsa

loopt als een trein, en verbruikt niet echt veel olie

nou hij is geknapt met starten dus hoeveel er krom zijn weet ik niet daar moet hij er nog voor af.

maar je kunt me eventueel wel effe een pm sturen wat je voor het blok moet hebben.is misschien wel interresant als tenminste mijn motor heel veel stukken heeft.en wat heeft die van jou gelopen??

Terug
Naar boven