• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSi '98 - Amsterdam

Dit topic ook maar weer even up to date maken.

In mijn absentie hier is er wel het een en ander nog gedaan;

DSC_0018_zps762aeb22.jpg

Zonnepaneeltje op de accu aangesloten

DSC_0028_zpsa96f28ff.jpg

Stickertjes..

DSC_0034_zpseddb4b14.jpg

Remmetjes, Astra GSi klauwen compleet gereviseerd, nieuwe remzuigers, rubbers, stalen Goodridge remleidingen, Ferodo blokken en Brembo gegroefde schijven. Ook nieuwe remcilinders achter.

DSC_0006_zpsnjtmcy3w.jpg

Vervangen;

*Benzinefilter

*5L GM 5W30

*GM oliefilter

*Forté Motor Flush x2

*Forté Top End Treatment

*Forté Seal Conditioner

*Nieuwe Caterplug en ring

Geflushed met olie van de Action, daarna afgetapt, nieuwe GM olie, en Top End Treatment met Seal Conditioner togevoegd.

DSC_0007_zpsubmh71zf.jpg

Verder nog nieuwe Flat Blades gemonteerd.

DSC_0016_zpsyjwjdi00.jpg

Nieuwe FR6DC bougies en interieurfilter

DSC_0015_zpszwpdcppi.jpg

DSC_0027_zpsq7er8mof.jpg

DSC_0029_zpsslsovydd.jpg

DSC_0043_zpsbtiphje8.jpg

DSC_0040_zpsvkfyrrwd.jpg

Corsa C zonnebrilhouder gemonteerd, heb er nu onderdelen op van;

Calibra (velgen, deel deurpanelen en stoelen/bank)

Corsa C (zonnebrilhouder)

Insignia (ruitensproeiers)

Tigra (parafaanplaten)

Kan zijn dat ik wat vergeet..

Nieuwe LED H4 lampen, xenon eruit:

Xenon_zpsnkhybzim.jpg

Out with the old

LED_zpsxlmyq9ej.jpg

In with the new

Dit topic ook maar weer even up to date maken.

In mijn absentie hier is er wel het een en ander nog gedaan;

DSC_0018_zps762aeb22.jpg

Zonnepaneeltje op de accu aangesloten

DSC_0028_zpsa96f28ff.jpg

Stickertjes..

DSC_0034_zpseddb4b14.jpg

Remmetjes, Astra GSi klauwen compleet gereviseerd, nieuwe remzuigers, rubbers, stalen Goodridge remleidingen, Ferodo blokken en Brembo gegroefde schijven. Ook nieuwe remcilinders achter.

DSC_0006_zpsnjtmcy3w.jpg

Vervangen;

*Benzinefilter

*5L GM 5W30

*GM oliefilter

*Forté Motor Flush x2

*Forté Top End Treatment

*Forté Seal Conditioner

*Nieuwe Caterplug en ring

Geflushed met olie van de Action, daarna afgetapt, nieuwe GM olie, en Top End Treatment met Seal Conditioner togevoegd.

DSC_0007_zpsubmh71zf.jpg

Verder nog nieuwe Flat Blades gemonteerd.

DSC_0016_zpsyjwjdi00.jpg

Nieuwe FR6DC bougies en interieurfilter

DSC_0015_zpszwpdcppi.jpg

DSC_0027_zpsq7er8mof.jpg

DSC_0029_zpsslsovydd.jpg

DSC_0043_zpsbtiphje8.jpg

DSC_0040_zpsvkfyrrwd.jpg

Corsa C zonnebrilhouder gemonteerd, heb er nu onderdelen op van;

Calibra (velgen, deel deurpanelen en stoelen/bank)

Corsa C (zonnebrilhouder)

Insignia (ruitensproeiers)

Tigra (parafaanplaten)

Kan zijn dat ik wat vergeet..

Nieuwe LED H4 lampen, xenon eruit:

Xenon_zpsnkhybzim.jpg

Out with the old

LED_zpsxlmyq9ej.jpg

In with the new

DSC_0040_zpsvkfyrrwd.jpg

Zat ook al tegen die kale dopjes aan te kijken, heb ik een tweede handgreep op gezet maar dit is duidelijk de betere oplossing :thumb

DSC_0040_zpsvkfyrrwd.jpg

Zat ook al tegen die kale dopjes aan te kijken, heb ik een tweede handgreep op gezet maar dit is duidelijk de betere oplossing :thumb

Nog geïnteresseerd in corsa b GSI originele re-productie side-skirts?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Nog geïnteresseerd in corsa b GSI originele re-productie side-skirts?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

CorsaDRL_zps3powyotu.jpg

Tijdje terug DRL geplaatst, en onlangs ook de knipperlichtfunctie ervan werkend gemaakt (i.c.m verstelbaar knipperlichtrelais, geen enkele weerstand nodig zo, LED knipperlichten rondom).

De witte LED's in de strips gaan uit bij het voeren van de knipperlichten en weer terug aan na het uitschakelen van de knipperlichten.

Meer foto's hiervan volgen.

CorsaDRL_zps3powyotu.jpg

Tijdje terug DRL geplaatst, en onlangs ook de knipperlichtfunctie ervan werkend gemaakt (i.c.m verstelbaar knipperlichtrelais, geen enkele weerstand nodig zo, LED knipperlichten rondom).

De witte LED's in de strips gaan uit bij het voeren van de knipperlichten en weer terug aan na het uitschakelen van de knipperlichten.

Meer foto's hiervan volgen.

Thanks, ervoor gekozen om het met het stadslicht mee te laten schakelen, blijft 30 sec aan na het killen van de verlichting, zgnmde home coming functie..

Zit een DRL controller tussen waarmee ik het net zo makkelijk "legaal" kan aansluiten, dimmen van de strips bij dimlicht (gaat 'm niet worden natuurlijk ;) ).

Lichtbeeld blijft moeilijk te vangen in een foto, kleur is iig rondom 1 en hetzelfde 6000-ish wit voor de T10 lampen, LED dim en groot licht, deze strips, het achteruitrijlicht (50W supposedly, behoorlijk fel iig) en de kentekenverlichting.

De knipperlichten achter konden niet achterblijven, ook geüpgrade naar 50W lampen, zodat deze ook goed zichtbaar blijven met het zomerse weer.

Even wachten op een bepaald relaitje, heb ik weer een geinige functie van de DRL controller benut TBA :D..

Thanks, ervoor gekozen om het met het stadslicht mee te laten schakelen, blijft 30 sec aan na het killen van de verlichting, zgnmde home coming functie..

Zit een DRL controller tussen waarmee ik het net zo makkelijk "legaal" kan aansluiten, dimmen van de strips bij dimlicht (gaat 'm niet worden natuurlijk ;) ).

Lichtbeeld blijft moeilijk te vangen in een foto, kleur is iig rondom 1 en hetzelfde 6000-ish wit voor de T10 lampen, LED dim en groot licht, deze strips, het achteruitrijlicht (50W supposedly, behoorlijk fel iig) en de kentekenverlichting.

De knipperlichten achter konden niet achterblijven, ook geüpgrade naar 50W lampen, zodat deze ook goed zichtbaar blijven met het zomerse weer.

Even wachten op een bepaald relaitje, heb ik weer een geinige functie van de DRL controller benut TBA :D..

Terug
Naar boven