• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI C20XE, Ere restauratie

Volgens mij heeft lex het ingebouwd. Blok uit zijn calibra? Voor de olie die erin zit, zal als ik thuis kom over 2 dagen ff kijken.

nee ik heb het niet ingebouwd.

ben totaal vergeten van wie ik hem gekocht heb;zat ook altijd op het forum.

was het maar dat blok wat in mijn calibra zat dan had ik die corsa nu nog gehad.

calibra en blok staat ergens te rotten ergens op de sloop ben ik bang.

nee ik heb het niet ingebouwd.

ben totaal vergeten van wie ik hem gekocht heb;zat ook altijd op het forum.

was het maar dat blok wat in mijn calibra zat dan had ik die corsa nu nog gehad.

calibra en blok staat ergens te rotten ergens op de sloop ben ik bang.

aha,

hopen dat de eigenaar die het blok heeft ingebouwd ook nog reageert dan king:

wil king: Morgen denk ik maar even de gasklep schoonmaken want die begint af en toe een beetje

lastig te doen zo ook de stationair motor ;)

aha,

hopen dat de eigenaar die het blok heeft ingebouwd ook nog reageert dan king:

wil king: Morgen denk ik maar even de gasklep schoonmaken want die begint af en toe een beetje

lastig te doen zo ook de stationair motor ;)

eerst even boven kant fatsoeneren.

Veize kleppendeksel netjes matzwart gespoten en distributie deksel ook , SFI vervanger ook meteen.

Gasklephuis ook schoon gemaakt.

Wss 1 kant die helemaal zijknat is moet er een pakking vervangen worden. Zo ook de krukas keerring bakzijde.

wat wel opviel dat de carter ontluchting met 1 slang naar beneden loopt en that's it daar door kan het natuurlijk ook 1 grote vette tering bende zijn.

Ergens een alluminium luchtfilter buis zien te scoren van 85mm en een knap lucht filter.

vermoed dat hij een beetje in adem nood is in de hogere toeren.

03082011001.jpg

En een rolkooi gezocht en een een veerpoot brug voor.

eerst even boven kant fatsoeneren.

Veize kleppendeksel netjes matzwart gespoten en distributie deksel ook , SFI vervanger ook meteen.

Gasklephuis ook schoon gemaakt.

Wss 1 kant die helemaal zijknat is moet er een pakking vervangen worden. Zo ook de krukas keerring bakzijde.

wat wel opviel dat de carter ontluchting met 1 slang naar beneden loopt en that's it daar door kan het natuurlijk ook 1 grote vette tering bende zijn.

Ergens een alluminium luchtfilter buis zien te scoren van 85mm en een knap lucht filter.

vermoed dat hij een beetje in adem nood is in de hogere toeren.

03082011001.jpg

En een rolkooi gezocht en een een veerpoot brug voor.

isje nie lek keerring aan de vliegwiel zijde :???:

Tis aan de andere kant waar het behoorlijk vet is, Denk de olie pomp.

Morgen knap K/N filter aanschaffen met buis.

Wat me opvalt of hij begint steeds langzamer te worden, of ik begin eraan te wennen :hmmz :wors

Denk het laatste.

En vraag, ABS Pomp, wil de remmen ontluchten maar de als ik dat doe moet het ABS systeem ook ontlucht worden

( Motorfietsen wel in ieder geval ). Maar geen ontluchtings nippels te zien op de pomp of moet dit bij de dealer ?

Als dit bij de dealer moet, gaat het abs systeem eraf en gewoon conventioneel rem systeem. Vind hem vrij week voelen

de remmen terwijl er al 2.0 schijven en klauwen opzitten met staal om vlochten remleidingen.

isje nie lek keerring aan de vliegwiel zijde :???:

Tis aan de andere kant waar het behoorlijk vet is, Denk de olie pomp.

Morgen knap K/N filter aanschaffen met buis.

Wat me opvalt of hij begint steeds langzamer te worden, of ik begin eraan te wennen :hmmz :wors

Denk het laatste.

En vraag, ABS Pomp, wil de remmen ontluchten maar de als ik dat doe moet het ABS systeem ook ontlucht worden

( Motorfietsen wel in ieder geval ). Maar geen ontluchtings nippels te zien op de pomp of moet dit bij de dealer ?

Als dit bij de dealer moet, gaat het abs systeem eraf en gewoon conventioneel rem systeem. Vind hem vrij week voelen

de remmen terwijl er al 2.0 schijven en klauwen opzitten met staal om vlochten remleidingen.

Je kan gewoon zoals normaal je remmen ontluchten.

Op het werk heb ik een drukpomp die hem gelijk volgooid met vloeistof.

Dan werk je in je 1tje....ipv met 2 man, waarvan 1 pomp en de ander de nippels los draaid.

Je kan gewoon zoals normaal je remmen ontluchten.

Op het werk heb ik een drukpomp die hem gelijk volgooid met vloeistof.

Dan werk je in je 1tje....ipv met 2 man, waarvan 1 pomp en de ander de nippels los draaid.

Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.

Vind hem namelijk behoorlijk slap de remmen, dat moet wel wat beter kunnen lijkt mij.

:thumb

Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.

Vind hem namelijk behoorlijk slap de remmen, dat moet wel wat beter kunnen lijkt mij.

Mischien een idee om ook de voeringen achter goed bij te stellen.

Als die niet ver genoeg opgesteld staan komt je pedaal ook vrij diep met remmen, dan voelt het wat sponzig aan.

Mischien een idee om ook de voeringen achter goed bij te stellen.

Als die niet ver genoeg opgesteld staan komt je pedaal ook vrij diep met remmen, dan voelt het wat sponzig aan.

1 carterontluchting slang die naar beneden liep?

er zat eerst een olie catch tank op,vandaar mischien?

1 carterontluchting slang die naar beneden liep?

er zat eerst een olie catch tank op,vandaar mischien?

@CPeer wrote:Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.

Kan wel zo.. maar mooiste is ff met 2 man.. en dan heeeel rustig trappen.. krijgje er laatste beetje lucht er ook uit. als je het met zo`n vacuum ding doet niet alles.. mijn ervaring he..

zo`n ding wat Fearless gebruikt hoeft dat weer niet. dat werkt echt super

@CPeer wrote:Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.

Kan wel zo.. maar mooiste is ff met 2 man.. en dan heeeel rustig trappen.. krijgje er laatste beetje lucht er ook uit. als je het met zo`n vacuum ding doet niet alles.. mijn ervaring he..

zo`n ding wat Fearless gebruikt hoeft dat weer niet. dat werkt echt super

zon fijn ding is dat..ding vult hem automatisch af..Als je klaar bent is het nivo perfect op peil.

Remmen en koppelingen heb je binnen no time ontlucht zo.

Terug
Naar boven