• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI C20XE, Ere restauratie

zon fijn ding is dat..ding vult hem automatisch af..Als je klaar bent is het nivo perfect op peil.

Remmen en koppelingen heb je binnen no time ontlucht zo.

Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.

Maar voor de keren dat ik prive een remmetje ontlucht denk ik niet de moeite waard om zo'n apparaat aan te schaffen ;)

morgen even de remmen ontluchten en achter afstellen.

Aha , dat ontbreekt er dus lex. een catch tankje, ik hem nu gewoon op de originele aansluiting gemaakt ( gasklep huis )

maar een catchtankje is ook heel moooi natuurlijk.

Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.

Maar voor de keren dat ik prive een remmetje ontlucht denk ik niet de moeite waard om zo'n apparaat aan te schaffen ;)

Aha , dat ontbreekt er dus lex. een catch tankje, ik hem nu gewoon op de originele aansluiting gemaakt ( gasklep huis )

@CPeer wrote:Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.

Ik heb de catch tank toen verwijderd bij het wisselen van de kop, slangen en tankje zat vol met sludge. Dus toen maar de slang gewoon los laten hangen, niet de netste oplossing...

@CPeer wrote:Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.

Ik heb de catch tank toen verwijderd bij het wisselen van de kop, slangen en tankje zat vol met sludge. Dus toen maar de slang gewoon los laten hangen, niet de netste oplossing...

Deze kar was ooit van mij.

Gekocht met een in de soep gelopen c16xe.

Had een c20xe klaar liggen, maar toen nog een Calibra Turbo gestript, om dat blok hierin te hangen.

Hier is uiteindelijk nooit wat van terecht gekomen.

Waarna ik de auto zonder blok had verkocht aan Marcel.

Die heeft de c20xe erin gebouwd.

En na een tijd weer aan Lex verkocht.

Deze kar was ooit van mij.

Gekocht met een in de soep gelopen c16xe.

Had een c20xe klaar liggen, maar toen nog een Calibra Turbo gestript, om dat blok hierin te hangen.

Hier is uiteindelijk nooit wat van terecht gekomen.

Waarna ik de auto zonder blok had verkocht aan Marcel.

Die heeft de c20xe erin gebouwd.

En na een tijd weer aan Lex verkocht.

De geschiedenis komt boven water , Mooi hoor.

wil van de winter de lekkage verhelpen door het blok eruit te halen en alle afdichtingen vervangen.

En ook andere nokkenassen erin en een beetje aanpassen. Eerst maar eens mee rijden

Volgende week ga ik naar engeland met de corsa om dat de C Kadett nog niet klaar is.

http://www.retroridesgathering.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar ga ik naar toe althans we ;)

De geschiedenis komt boven water , Mooi hoor.

wil van de winter de lekkage verhelpen door het blok eruit te halen en alle afdichtingen vervangen.

En ook andere nokkenassen erin en een beetje aanpassen. Eerst maar eens mee rijden

Volgende week ga ik naar engeland met de corsa om dat de C Kadett nog niet klaar is.

http://www.retroridesgathering.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar ga ik naar toe althans we ;)

auto heeft Engeland overleefd :D engelse maken goede dingen.

Er zijn alleen wat ideeen ontstaan dus de corsa gaat weg, eventueel ook zonder bak en motorblok.

Wil een A Corsa hebben, Eventueel ruil van een A Corsa voor het rollend chassis is ook mogelijk.

:D Voor de serieus geïnteresseerde zet ik er nog een verse APK op. Auto gaat niet in onderdelen.

P8210177.jpg

P8210176.jpg

P8210179.jpg

P8210112.jpg

P8210104.jpg

P8210078.jpg

auto heeft Engeland overleefd :D engelse maken goede dingen.

Er zijn alleen wat ideeen ontstaan dus de corsa gaat weg, eventueel ook zonder bak en motorblok.

Wil een A Corsa hebben, Eventueel ruil van een A Corsa voor het rollend chassis is ook mogelijk.

:D Voor de serieus geïnteresseerde zet ik er nog een verse APK op. Auto gaat niet in onderdelen.

P8210177.jpg

P8210176.jpg

P8210179.jpg

P8210112.jpg

P8210104.jpg

P8210078.jpg

Hij mag compleet weg inc. Motorblok. Blok krijgt nu een nieuwe koppakking en kop word gevlakt en afgeperst, kleppen worden opnieuw in geschuurd. Het betreft een coscast Kop.

Hij mag compleet weg inc. Motorblok. Blok krijgt nu een nieuwe koppakking en kop word gevlakt en afgeperst, kleppen worden opnieuw in geschuurd. Het betreft een coscast Kop.

vandaag kop gemonteerd en weer aan het lopen gemaakt.

Even wat foto's gemaakt, Blok loopt weer mooi en soepel :thumb

P8260024.jpg

P8260025.jpg

P8260026.jpg

P8260026.jpg

P8260027.jpg

P8260029.jpg

P8260030.jpg

Vlakken, en afpersen. Nieuwe pakkingen, LET koppakking, 16 nieuwe seal's, kleppen ingeschuurd opnieuw dus die dichten weer perfect af ( wat niet geheel het geval was ) , uiteraard nieuwe kopbouten.

Alles is weer netjes en fris. Alle stoters uitelkaar gehaald en een paar nachtjes in de diesel olie laten weken.

Schoongemaakt en weer met olie in elkaar gezet. Dat was ook het geval dat hij steeds vaker begon te rammelen vooral met koude start en af en toe als je de snelweg af ging. In engeland werd het er niet beter wat ik wel had gehoopt.

De auto mag weg hoeft niet weg, Wil het liefst een A Corsa hebben met een C20XE. Zolang de B er nog is gebeurd dat niet.

vandaag kop gemonteerd en weer aan het lopen gemaakt.

Even wat foto's gemaakt, Blok loopt weer mooi en soepel :thumb

P8260024.jpg

P8260025.jpg

P8260026.jpg

P8260026.jpg

P8260027.jpg

P8260029.jpg

P8260030.jpg

Vlakken, en afpersen. Nieuwe pakkingen, LET koppakking, 16 nieuwe seal's, kleppen ingeschuurd opnieuw dus die dichten weer perfect af ( wat niet geheel het geval was ) , uiteraard nieuwe kopbouten.

Alles is weer netjes en fris. Alle stoters uitelkaar gehaald en een paar nachtjes in de diesel olie laten weken.

Schoongemaakt en weer met olie in elkaar gezet. Dat was ook het geval dat hij steeds vaker begon te rammelen vooral met koude start en af en toe als je de snelweg af ging. In engeland werd het er niet beter wat ik wel had gehoopt.

De auto mag weg hoeft niet weg, Wil het liefst een A Corsa hebben met een C20XE. Zolang de B er nog is gebeurd dat niet.

Terug
Naar boven