• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI distrubutie riem zelf vervangen?

@Haasje17 wrote:Riem vervangen is niet erg ingewikkeld.. En 1 tandje verkeerd zal die niet door stuk gaan enkel slecht lopen. Is ongeveer een half uurtje werk met juistje gereedschap. je heb 3 inbus of torx nodig voro los en vastzetten van de waterpomp. Een torx voor spanrol en torxdoppen voor de looprollen. Blok op bdp zetten blokeren van de nokkenassen en dan even riem eraf en nieuwe erop. Spanrol vastzetten op 8nm net vorobij het streepje klaar..

Enkel bij een vakgarage is het zo gaat de riem stuk breekt hij.. vergoeden zij het repareren van je blok anders is het je eigen pakkie an.

En hoe lang denk jij dat een garage garantie geeft op de dis vervanging?

ik denk niet lang eerlijk gezegt ;)

Zoals haasje al zegt, het is niet bijster spannend, en er zit redelijk wat speling tussen je kleppen en zuiger hoor. Wij hebben ook een keer een foutje gemaakt, dat de uitlaatnokkenas 3 tanden te vroeg stond. Blok liep gewoon goed. Had alleen wat weinig compressie!

Als je het voor de eerste keer doet is het spannend werk, maar met een uurtje hebben wij hem ook wel klaar! gewoon koppie erbij houden.

Maar voor iemand die het het voor het eerst moet doen, zonder enige informatie en goede gereedschap is het NOT DONE! Dat gaat je een grote kans van mislukking opleveren!

Greetz,

@waltwalt500 wrote:@Haasje17 wrote:Riem vervangen is niet erg ingewikkeld.. En 1 tandje verkeerd zal die niet door stuk gaan enkel slecht lopen. Is ongeveer een half uurtje werk met juistje gereedschap. je heb 3 inbus of torx nodig voro los en vastzetten van de waterpomp. Een torx voor spanrol en torxdoppen voor de looprollen. Blok op bdp zetten blokeren van de nokkenassen en dan even riem eraf en nieuwe erop. Spanrol vastzetten op 8nm net vorobij het streepje klaar..

Enkel bij een vakgarage is het zo gaat de riem stuk breekt hij.. vergoeden zij het repareren van je blok anders is het je eigen pakkie an.

En hoe lang denk jij dat een garage garantie geeft op de dis vervanging?

ik denk niet lang eerlijk gezegt ;)

Ik heb toch wel een paar keer meegemaakt bij het loslopen van de distri binnen termijn (een 40.000km op 60.000 als termijn), dat de schade gewoon gerepareerd is door een betreffende garage...

Willem

Klopt alleen distributie riem en pomp alleen zou ik niet vervangen.

Je moet altijd de riem,spanrol,en geleiderollen plus waterpomp vernieuwen.

Kunt niet het risico lopen door iets niet te vervangen dat ie stuk loopt.

want dan heb je kleppen krom en wie weet nog meer en dan moet de kop eraf en kop revisie doen.

En dan heb je kans dat ie olie kan gaan gebruiken etc.

En binnen half uurtje zul je niet halen neem maar aan van mij.

Ik doe er liever een half uur langer over als een ander, dan dat het ergens een keer fout gaat...

Willem

Zelf ben ik nog op zoek naar iemand die het voor mij kan doen voor mijn corsa b 1.4se. De vorige eigenaar heeft wel gezegd dat hij bij 190.000 is vervangen maar ik heb zo mijn twijfels. Bij een garage laten doen voor mij is echt te veel geld.

C14SE is geen GSI, een GSI heeft een 16klepper, dat is effe een heel ander verhaal.

maar een 1.4tje is GOED zelf te doen..

Willem

Terug
Naar boven