• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI lekt olie [Klepdekselpakking?]

MAp sensor heb je die aparte aansluiting op de mantzel voor die edgsi niet heeft.

Carterventilatie wist ik niet.

Ligt er ook aan Hoe lang je met je motor wil doen, intereseert het je niks, kan je de Carterventilatie ook gewoon lukraak aansluiten, Word vanzelf een oliezuiperd..

Willem

Even gekeken maar hij zit zo dicht mogelijk op de inlaat bij mij.

Wat is het voordeel er eigenlijk precies van? Betere carter ventilatie?

Wat zou je krijgen zonder dat slangetje aan te sluiten? een hele hoge carterdruk?

meer drukopbouw, en dus meer Druklekkage langs de zuigerveren..

Bij mij is mijn Olie Catchtankje met een paar dagen vol (500ml) als ik dat slangetje eraf laat, als het slangetje erop zit, duurt t wel een Flinke poos voor ie echt wat op het bodempje heeft liggen.

Willem

@wim-v6 wrote:Maakt wel degelijk uit..

2 dingen zijn ERG belangrijk.

1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten

2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zitten

De rest maakt geen Ruk uit..

willem

Bij mij zit de mapsensor los van alle andere slangetjes op een losse plug (DE PLUG DIE BIJ JULLIE DICHTGEMAAKT IS WAARSCHIJNLIJK) op de mantzel powerbox. De rest zit allemaal zo kort mogelijk bij elkaar en daarna meteen naar de powerbox toe.

Dus op zich is dat goed ?

Heb jij ook zo'n tankje/flesje hangen bij de luchtfilter in de buurt dan Wim? (Die aan de dunnere slang van de carterontluchting zit)

Heb een nieuwe dop gehaald , en hij lekt niks meer :jerry Had ook gevraagd of ze zo'n nieuw rubber ringetje hadden, maar deze verkochten ze niet los. :???:

Bedankt voor het meedenken :D

Ik heb mijn tankje tussen de remleidingen van de hoofdremcilinder geklemd zitten, tis gewoon een oud Remolie flesje..

Deze zit op de dunne van de 2 dikkere aan de zijkant op kleppendeksel...

Ik heb een Aparte aansluiting voor de Mapsensor op de voet van de rembekrachtigerslang zitten op de Mantzel powerbox.

Dan heb ik een slang vanaf de aftakking op de rembekracthtiger slang Direct naar de Carterventilatie regeling.. en dan nog naar de Brandstofdrukregelaar, en dampafzuiging tank..

100_3214.jpg

Willem

Ik wil me morgen even mijn EGR klep reinigen. Heb dit niet gedaan toen ik de powerbox erop heb gezet.

Of is dit ook niet meer nodig ? Is dat makkelijk te doen nu er een powerbox op zit ?

Hij blijft vaak nadat ik de koppeling intrap voor een stoplicht , 1000-1200 toeren draaien. Totdat ik helemaal stil sta en dan zakt hij rustig na 600 toeren. Dit deed hij eerst niet.

Misschien even de stappenmotor reinigen met remmenreiniger?

Powerbox, Bij mij is deze gedicht bij montage powerbox, maar het kan zij dat ze m in werking gelaten hebben...

Dan kan deze gewoon de problemen geven die je van de EGR gewend ben..

EGR kan je redelijk bij nu met de Powerbox.

Gasklep kan je ook aardig bij zo..

Willem

Vandaag nog even in mijn ''Catch Tankje'' gekeken, ligt toch weer een Goede 2CM oliemengsel op de bodem van het potje haha...

Bij the way wat foto's van hoe mijn Powerbox vacuum aansluitingen zitten.

Ik heb een speciale dubbele aftakking op de rembekrachtiger slang.

Alleen de Tankventilatieklep zit op een T stukje samen met de Carterventilatie

MAP sensor:

100_6106.jpg

Carterventilatie, Benzinedruk en Tankventilatie: (Let op , Dubbele aansluiting op de Rembekrachtiger slang!! / T tussen cartervent. voor Tank dampretourklep)

100_6105.jpg

Algmeen overzicht foto:

100_6108.jpg

Willem

Willem,

Ik zie dat jij dezelfde veerpootbrug als mij hebt. Heb jij ook dat de motorkap niet helemaal 100% sluit aan de linkerkant ?

Hij sluit wel gewoon , maar dan zit hij niet helemaal recht. De veerpootbrug komt aan de linkerkant tegen de motorkap , waardoor deze een heel klein beetje bol staat.

En die sensor met dat blauwe/rode stekkertje , heb je deze ook op de carterontluchting naar de powerbox aangesloten ?

Mijn Motorkap ligt geheel vrij..

De Carterventilatie vacuum, en die van de tankontluchting zitten op 1 aansluiting inderdaad..

Willem

Terug
Naar boven