• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b gsi ,powerbox monteren

allee ga ergens anders moeten zoeken achter een corsa b vervanger

de corsa die mijn maat zijn garagist nog staan heeft is een diesel dju

op zoek naar een benzine model 1.2 of 1.4 dus

grtz

mss toch nog geluk mijne garagist krijgt deze avond een overname binnen en is een corsa b 1.02 die niet meer gekeurt geraakt , en hij heeft een nieuwe corsa verkocht aan die klanten

morgen eens gaan zien

grtz

omdat ik ook een andere riem ga leggen

deze die er nu op ligt is met 6 ribben , maar deze is ook in feite te lang omdat die airco pomp eruit gaat

de meeste die ik tegen kom zijn met tanden ( of zijn deze dan voor een model zonder airco )

grtz

okee bedankt krsa2000

daar had ik nog niet gezocht wel op ebay duitsland

omdat ik er nog zo zot niet veel van ken van die blokjes

bedankt he

allee gisteren de gsi kas weggevoerd naar het oud ijzer , volgende vrijdag de goeie kas verwelkomen

er zijn waarschijnlijk geen gelijkenissen in de kabelboom van de 1.2 en die van een gsi of het is mss interieur

heb de gsi kabelboom er volledig uitgehaald , zodat ik deze in de goeie kas kan steken

grtz

kabelboom is al uit de 1.2corsa , met een beetje geluk volgende weekend blok wisselen en kabelboom gsi terugleggen

deze hier ook laatst gekocht met banden voor weinig bbs formula ( foto van internet ), wel met stoeprand schade

maar als de banden versleten zijn word dit hersteld

2r6e1cn.jpg

zou een lexmaul ram voor een corsa b gsi een goed idee zijn

of zijn er andere interessantere oplossingen

grtz

lexmaul is oldskool en prijzig maar zeker wel goed.. zelfde als dbilas.. ik denk dat dbilas net even wat goedkoper is.. en bij dbilas zit een chip bij voor de ECU en ik weet niet of dat bij lexmaul ook zo is

ga juist mijn ene chasis balk moet aanpassen voor de motorsteun te bevestigen

maar ga dit wel stevig oplossen

grtz

blokje zit erin voor de motorsteun in de chasis balk af te tekenen

aan de kant van de versnellingsbak paste het met de originele , versnellingsbaksteun naar de carroserie rubber

grtz

de leidingen die van de motor naar het verwarmings element voor de warme lucht gaat gewoon doorverbinden met elkaar

want voor op circuit heb ik da ook niet sebiet nodig

grtz chriske

En silicone 90 graden bochten en een koper buusje van dejuiste diameter... Dan dat buisje aan het schutbord vast maken...

Terug
Naar boven