• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b gsi ,powerbox monteren

@chriske wrote:da soort potje bovenop het spruitstuk wat doet dit juist , is da ontluchting van iets of vacuum potje

grtz chris

Zoek maar eens op SAI x16xe (removal).

In het nederlands secundaire luchtpomp.

Beter eraf laten van het nieuwe spruitstuk en het gat dichten.

Heb bij mij er schroefdraad in getapt en er een grote bout in gedraaid.

Mooi zo. Misschien die bout nog ff insmeren met wat uitlaatcement, bij mij ging die zonder namelijk lekken.

De secundaire luchtpomp is ervoor om in de eerste 30 seconde geloof ik na koude start de katalysator wat sneller op temperatuur te krijgen. Maar kan er gewoon af gelaten worden, merk je niks van.

is een corsa voor op circuit vrijrijden

he bart

hoeft niet gekeurd te worden

die katalysator gaat er toch ook vanonder

Aahb ok.. Was dat ff vergeten.. Dan hoef je daar geen zorgen om te maken.. Dan kan de secundaire luchtpomp er idd gewoon af.. Kunt ook tevens de katalysator verwijderen...

heb nog een sportstuur van een kadett c liggen met naaf maar denk dat die naafniet goed past wel

maar er zit gelijk een zwart plastiek onderdeel in de weg op het stuurhuis van die corsa

grtz

Naaf van corsa b is dacht ik een andere maat verleken met een kadett..

Van een corsa b en astra f is dacht ik gelijk..

omdat die nieuwe spanner niet paste in de steun die ik had ( met airco )

koop ik een steun voor een motorblok zonder airco

deze past bijna er zit terug iets in de weg die niet te verwijderen is

dju he

grtz

alles zit gemonteed rond de mutliriem

uitlaat ook gemonteerd zonder kat

WP_20160430_13_42_18_Pro_LI_zpssv2g60eo.jpg

en kuipzetels komen op de originele slede s

ook nog 2 set velgen gekocht 7x15 , 50€ voor 4 velgen (da s toch ook geen geld he )

er heeft zelfs nog geen band op gezeten

13001066_2010262902532538_2608126833032829931_n_zpsjjyxnpnb.jpg

grtz

een maat van mij heeft semi slicks te koop wel 195 br , die zullen aanlopen zeker

als de 195 die nu op de velgen licht al zou kunnen aanlopen

grtz chris

Ligt aan de ET waarde. Ik rij zelf ook op 195 breed, 4cm verlaging en et38 dacht ik. Loopt nooit aan.

Even op willtheyfit.com kijken kan je ook een boel info vandaan halen

heb nog geen 2.0 remmerij , dus kan nog wel met 14"proberen

maar de RSL die ik liggen had komen te breed , waren 8x14 et5 en et15

ga eerst eens zien wat het geeft is met 15", op circuit

grtz

radiator van de gsi heeft ook een duw gekregen en lekt boven aan de bevestiging voor aan de carrosserie

dus voor ik eentje koop

zijn er andere originele radiators van astra f ofzo die ik ook passen en mss beter of meer koeling geven

grtz

http://www.autotempleeuwarden.nl/radiateuren/" onclick="window.open(this.href);return false; <== dit bedrijf een maitje sturen wat het kost om van een gsi radiateur een 3 a 5 cm dikke radiateur te laten maken.. maar qua hoogte en breedte het zelfde is als van een corsa GSI

een dikkere radiateur is efficienter met koelen... je zal dan alleen de zuingende koelfans moeten veranderen naar blazende omdat je de fans voorop moet monteren omdat anders je uitlaatspruitstuk je fan smelt...

maar rond de 150 pk uit een 1.6 gsi blokje werkt goed op een standaard koeling... ( zelfs een 2.0 16v turbo werkt er nog op in een ombouw) misschien een 82 graden thermostaat zodat je koelvloeistof eerder rond gepompt wordt

Terug
Naar boven