• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa B gsi start niet meer.

Hallo,

ik ben jordy en trotse eigenaar van een opel corsa gsi x16xe

Ik heb een vraagje

ik wou mijn auto startte dat lukte, maar na 5 sec weer viel die weer uit. nu gaat hij niet meer aan.

Het enige wat ik weet is dat m'n Motormanagement lampje af en toe brandde. en na het uitlezen bleek dit de EGR klep te zijn.

Van de week is m'n distributieriem vervangen.

ook als ik ontvetter in mijn luchtfilter slang spuit wilt die wel even aan. (voor een halve seconde)

de startmotor doet wel gewoon zijn werk.

de garage denkt brandstof pomp of startonderbreking.

hebben jullie misschien nog een idee?

alvast bedankt,

Startonderbreking heb ik een keer gehad, probeerde zonder het door te hebben te starten met een sleutel zonder transponder. Staat hij een beetje vreemd te hikken.

ik heb gister even naar me brandstof pomp gekeken (de deksel van de achterbank erafgehaald)

toen kwam ik 2 slangetjes tegen. ik had ze beide los gemaakt en toen probeerde ik te starten.

er kwam niks uit de slangetjes, zou dit betekenen dat het me brandstof pomp is?

er branden of knipperen keen lampjes op me dashboard.

Ja zonder benzine loopt ie niet.

Meet eens of de pomp spanning krijgt.

Zo niet - kijk dan je brandstofrelais en zekeringen na.

hee,

ik ben vandaag opzoek gegaan naar mijn brandstofrelais of zekering maar ik kan ze dus echt niet vinden.

bij een maat van me met een corsa b gsi ui 1997 (2 jaar ouder dus) zit ze zekering bij ze linkervoorwiel onder de motorkap.

ik heb daar dus helemaal niks zitten behalve 2 ophangpunten voor dat kastje.

weten jullie waar die zit, of zit ik helemaal fout te kijken?

alvast bedankt.

Terug
Naar boven