• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI - Update 09 juli: Astra Gtjes

@basss27 wrote:Thanks heren!

Heb een paar leuke dingen in de planning staan

Angel eyes eruit en standaard uiterlijk koplampen met helder glas/zwarte binnenkant

US module

BMW e30 velgen (kroonkurkjes

Mooi kleurtje he Trash :D is er binnenkort niet een keer een forum meeting oid? Moeten we maar eens een keer meeten :D

Voorlopig heb ik het te druk

maar mocht je eens in de buurt van boxtel zijn ben je altijd welkom :thumb

Nette corsa man

Ben zelf sinds vorige week woensdag ook eigenaar van een B gsi

En inderdaad heerlijk dat vermogen als je volgas geeft :)

Misschien dat we eens kunnen meeten aangezien je ook uit gelderland komt

@GSI-16V Ja ff kijken of we een keer wat Corsatjes bij elkaar kunnen sprokkelen, dan is een keer meeten wel leuk!

Maargoed, ik had dus een Group A middendempervervanger en einddemper van TA-Technix eronder zitten, maar dat geluid was echt te hard... Zit nu te twijfelen om een katvervanger te monteren icm standaard uitlaatsysteem. Iemand ervaring daarmee? Er mag best een leuk geluidje uitkomen wanneer het gas onderin gaat, maar ik moet er ook rustig mee kunnen rijden zegmaar. Als de boel een beetje ploft tijdens gas los is ook tof, dus vandaar dat ik aan een katvervanger zit te denken.

Wat zijn jullie meningen erover? Ik wil iig geen gezeik met de wouten hebben :angel

6ArePKH.jpg

Zooo ik had genoeg om tegen dat lelijke staal aan te kijken, dus een setje Astra G Njoy velgen op de kop getikt. Heb ze nog nooit gezien onder een Corsa B :D smoelt stukken beter al zeg ik het zelf

CdnihFX.jpg

Zo staat de GSI er momenteel bij :wub

Volgende week waarschijnlijk een 4-2-1 spaghetti spruitstuk monteren! Ben benieuwd wat dat gaat doen op een X16XE icm powerbox. Misschien nog een kat vervanger erbij, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Hoop een beetje het 8v karakter van mijn vorige Corsa terug te krijgen. Iets meer vermogen onderin de toeren zal fijn zijn.

@Bas Tussengas wrote:Erg gaaf apparaat en leuke plannen!

Dankje Bas! Ach, er rijdt veel mooier spul rond hier op het forum, maar ik heb er enorm veel plezier van!

Vandaag wat leuks binnen gekregen!

AspvySH.jpg

4-2-1 spaghettispruitstuk (waarvoor dank joop1970! :afro ) en freeflow uitlaat. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen op mn X16XEtje met powerbox

Zo het spaghetti spruitstuk zit gemonteerd op m'n Corsa! Samen met een freeflow uitlaat en powerbox. Wat rijdt dat heeeeeerlijk!

Waar het eerst een zeer hoogtoerige motor was door aanwezigheid van de powerbox, is nu met het spruitstuk het vermogen heel mooi verspreid over het hele toerenbereik.

Als ik de wagen in z'n 1 laat rollen en dan plankgas geef, heb ik rond de 3500 toeren gewoon wielspin :jerry :wors eerst kwam het pas een beetje op gang na 4000 toeren, daaronder was het een traag hok.

Spaghetti icm met powerbox is zkr fun ! Kunde menig auto mee peste , zal binnenkort mijn oude GSI ook is opstarten , me handen beginnen weer te jeuken haha

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Haha dat gaat er zeker komen, maar nu is het onder de kap nog een zooitje :angel

Ik wil over een maandje het kleppendeksel spuiten, onderste deel inlaat en veerbootbrug. Kan ik gelijk slangen en bekabeling wegwerken. Dat is nu spaghetti namelijk, samen met een hoop vettigheid van olie.

Vandaag een ritje gemaakt naar Zoetermeer om de schroefset te laten verwisselen voor standaard dempers met lichte verlagingsveren.

qvpg6bsh.jpg

De Corsa in de sleutelruimte van oa Wim-V6 king:

Tijdens het sleutelen kwam naar voren dat de remmerij wel een opknapbeurtje konden gebruiken, dat is ook weer perfect in orde gemaakt!

0A8zvXwh.jpg

lFGjKiNh.jpg

Kiek 'm sleutelen, dé Wim-V6 king:

Hmmm tja, aardig versleten :hmmz

4C84L8Zh.jpg

Ook nog een filmpje van een van de Corsa TD roetmobielen gemaakt

[youtube:qkc8vaui]

Isuzu powaaaah

M'n Corsatje heeft nu dus weer heerlijk comfort terug en remt weer perfect. Toch nog even een bedankje naar Wim en Erick, (En Carlo natuurlijk voor de remblokken) ook voor de gastvrijheid en de gezellige dag :wors

Morgen bij daglicht de Corsa nog even uitlezen waarom.die vaak inhoud en het storingslampje aan gaat. Zal ook nog eens wat foto's van de Corsa schieten.

Ziet er goed uit :thumbup Nu ik dit zie komen de gedachten weer naar boven om mijn wannabee bbsjes wit te maken.

ja zeker mooi , mijn bbs jes komen nadat de bandejes versleten zijn ook in t wit normaal

maar is voor circuit

grtz

Terug
Naar boven