• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI - Update 09 juli: Astra Gtjes

Bedankt heren ben er super blij mee! Fototje bij daglicht.

Kq5kTJh.jpg

Volgende mods worden:

Witte xenon

Geel stadslicht

US lights

Ziet er goed uit.:) Doet mij denken aan mijn Corsa GSi. Ik had kenteken TJ-DN-96 en had ook die kleur.

Heb nog een set Mattig race spiegels voor je liggen als je geinteresseerd bent. :D Ze zijn al in kleur.

Ik vind het wel leuk dat er zoveel corsatjes rondrijden in "onze" kleur

handig voor te weten wat er mooi op staat en wat minder :D

Gisteren de Corsa voorzien van een nieuwe APK. Met vlag en wimpel er doorheen in 1x zonder adviespunten king:

Witte wieltjes = veel poetsen. Dat was ik zat, gisteren samen met Dominique 200km naar Winschoten afgereisd om Astra H velgen voor een prikkie op te halen. Heb ze nog niet eerder gezien onder een Corsa B, ik vind het in iedergeval super mooi :wub

M6T8558.jpg

nW0IbY0.jpg

VQdR3bi.jpg

25Vc8cd.png

Dankjewel beide ik ben er echt super blij mee! Ongelooflijk wat een setje velgen met een auto kan doen. Van een trapbak naar een nette auto gegaan. :D

Ik heb 'm nu op een weekje na een jaar alweer.

Boven bij aanschaf, onder huidige staat:

nq1lo2X.jpg

Inmiddels ruim een jaar verder zie ik. Qua auto's heb ik niet stil gezeten :)

De Corsa is een jaar terug verkocht. Fantastisch scheurijzer was het, maar begon mij te ergeren aan het comfort en ruimte die beperkt was. Voor mijn werk maakte ik toen 60km per dag, voornamelijk snelweg. Toen een hele nette Astra G station automaat kunnen kopen.

wFicBd0.jpg

zFjoovm.jpg

Mezelf voorgenomen hem aardig standaard te houden, maar als jonge knul is zoiets toch wel erg saai :rolling:

Het Astraatje een verjongingskuurtje gegeven, toch wel goed gelukt al zeg ik het zelf:

R1lIdsB.jpg

Inmiddels, bijna een jaar later, lang zitten dubben en nadenken wat ik precies wil. Heb namelijk een vaste baan gevonden kort bij huis, waarbij ik elke dag m'n fietsje pak. Geen woon-werkverkeer meer dus. Het scheurijzer wat de Corsa was, miste ik enorm. De Astra pakte ik niet meer om in mijn vrije tijd even lekker een stukje te gaan toeren, wat ik met de Corsa wel graag deed. Er moest dus iets anders komen, maar wist alleen nog niet wat.

Per toeval tegen een Astra Coupe Turbo aangelopen. Full option en zag er prima uit.

ratawUM.jpg

ppbfOFI.jpg

Voor weinig mee kunnen nemen, dus rekening mee gehouden dat er het een en ander aan kosten aankomen.

Binnenkort dus wat onderhoud wat ik laat doen:
Dist/waterpomp/rollen
Koppelingset/druklager
Klepseals
Nieuwe turbo

Al met al rijdt het echt fantastisch en heb m'n uitlaatklep weer helemaal terug. Zodra het onderhoud gedaan is, wordt ie gechipt naar stage 1. 240pk en ongeveer 380-400nm.

Goedenavond,

ik ben momenteel eigenaar van die Corsa GSI. Alleen ik heb 1 probleem. Afgelopen vrijdag liet hij me in de steek.. wilde niet meer starten. Na een paar stappen te hebben ondernomen ben ik bijna zeker van de oorzaak. De startonderbreker geeft geen stroom door naar de startmotor. Er staat wel stroom op het startrelais maar de bendix van de startmotor wordt niet aangestuurd. Nu is mijn vraag: heeft u de startonderbreker naderhand gemonteerd ? En zit er een zekering tussen die misschien erdoor heen is? En waar kan ik de start onderbreker vinden?

ik hoop dat dit een niet te oud topic is om reacties op te krijgen.

Mvg Ruben

Terug
Naar boven