• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Corsa B GSI] Welke accu en hoe?

Onderbroekie

Post veel
De accu van mijn B GSI Bj 99 begint dood te gaan ik zit nu beetje te kijken wat voor accuu ik ga halen nu, en hoeveel ampere ik moet nemen want wat er nu in zit is best wel zwak, wanneer het goed koud is dan start hij met moeite.

- Welke accuu heb ik nodig hoeveel ampere?

- En hoe kan ik het zelf vervangen (bij de kwikfit vragen ze 124 inclusief btw ) dealer kost ie 139 inclusief btw

Je dynamo doet er langer over om een accu met hogere Ampère-uur-waarde op te laden. Volgens mij slijttie daar niet of nauwelijks van.

Ik heb zelf ook heel wat meer Ah in m'n Astra Coupé liggen, en bij de Vec-C van m'n pa ligt er ook zwaarder dan origineel in.

accu vv is niet zo moeilijk steek sleutel 10 om de accu polen los te maken.(let op eerst de min)

en dan met een ratel,lang verleng stuk en dopje 13 1 bout los zit helemaal bij de onderkant van de accu.

dan de accu eruit en het geheel in de omgekeerde volgorde.

beetje accu kost ongeveer 90 euro.

even bellen met de automateriaalen handel en de maten doorgeven van je accu. (h.b.d)

vaak kan het ook aan de hand van je kenteken.

ik heb zelf 70 ampere erin. was de grootste die ze konden leveren.

veel sucses

Yuasa-accu's zijn erg goed en redelijk goedkoop. Bosch is ook erg goed, wel een stukje duurder.

Je kunt ze gewoon bij een groothandel voor auto-onderdelen halen, zijn ze een stuk goedkoper dan bij de Kwikfit of de VOD.

@corsabc20xe wrote:accu vv is niet zo moeilijk steek sleutel 10 om de accu polen los te maken.(let op eerst de min)

en dan met een ratel,lang verleng stuk en dopje 13 1 bout los zit helemaal bij de onderkant van de accu.

helaas zul je ook de parafaan moeten loshalen anders krijg je de accu er echt niet uit!!

en qua grote....ik heb er nu een yellow top inzitten maar max kan er 74Ah in maar dan word het wel heel krap :angel

Dan kan ik hem bij online bestellen van GM 66 ampere voor een prikkie, ik dacht hoe hoger je gaat dat je dan je dynamo moet vangen. Blijkbaar dacht ik verkeerd!

Je kan zo hoog gaan in Ah als je wilt. Het enige probleem is dat een accu met een hooge Ah-waarde, vaak groter is. Dus je moet even de maximale maten van je accubak opnemen en daar de accu op uitzoeken.

Yuasa-accu's zijn echt hele goede, net als die van Bosch (maar die zijn veel duurder).

inderdaad gewoon maten opnemen en even langs wat zaken gaan voor prijzen en maten. En dan de hoogste ah erin knallen die past. :)

Dan weet je ook zeker dat ie altijd start.

@corsaracer wrote:@corsabc20xe wrote:accu vv is niet zo moeilijk steek sleutel 10 om de accu polen los te maken.(let op eerst de min)

helaas zul je ook de parafaan moeten loshalen anders krijg je de accu er echt niet uit!!

en qua grote....ik heb er nu een yellow top inzitten maar max kan er 74Ah in maar dan word het wel heel krap :angel

idd helemaal vergeten. :thumb

Ik was bij Slager automaterialen, en hij vroeg me een 60 Ah van Bosh wordt lang werpig, nu heb ik zo'n klein 4 kant erin zitten van 54Ah deze accu is oud + veelste zwak elke winter heb ik problemen ermee.

@RISL wrote:55 Ah kan ook al, die zijn vaak net ietsje kleiner dan 60 Ah (als die niet zou passen).

en hopen dat het boutje niet afbreek of weggerot is waar het vastze plaatje mee vast zit dat geintje heb ik gehad moest toen gaatje ernaast boren en een boutje met ring en moer nemen en het zat weer vast

zou gelijk alles goed in het vet zetten scheelt altyd

gewoon vet is ook goed kopervet is bestand bij hoge temperatuur en dat heb je hier niet zelfs vasaline zou erop kunnen als het maar vet is en geen wd40 oid

Kopervet is niet per sé voor hoge temperaturen, al kun je bij hoge temperaturen wel het best kopervet gebruiken. Maar ook bij lage temperaturen werkt kopervet heel goed en heeft het als voordeel dat het ook een heel sterke anti-corrosie werking heeft (meer dan andere vetten vaak). Alleen vlekt het heel erg in stof enzo, dus je moet ff uitkijken met je kleding.

De diesels met airco draaien standaard op een 74Ah..

en dat is ook geen probleem voor de Dynamo..

en ja, een 100A dynamo plak je er ook zo op hoor haha....

die zit ook op de combo, een 100A Dynamo.

Ik rijd wel met 2 Accu's

1x 55Ah in de motorruimte..

1x 90Ah in de laadruimte (Accu komt uit een Plezier Boot met Inboord Dieselmotor..

Willem

Yuasa merk zegt me niks is het een betrouwbaar merk?

@RISL wrote:Je kan zo hoog gaan in Ah als je wilt. Het enige probleem is dat een accu met een hooge Ah-waarde, vaak groter is. Dus je moet even de maximale maten van je accubak opnemen en daar de accu op uitzoeken.

Yuasa-accu's zijn echt hele goede, net als die van Bosch (maar die zijn veel duurder).

Terug
Naar boven