• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI

Ha lezers,

Ik ben van plan om mijn corsa 1.6 te laten tunen. Alleen vraag me af of dit niet zonde van het geld is.

Heb nu van een tuner een aanbod van 250 euro voor 14 Pk erbij. van 106 naar 120 Pk.

Nu haal ik uiteraard veel meer winst met een turbo in laten bouwen, maar zoveel euro is het me niet waard.

Wat is wijsheid hierin? :help:

Ik denk dat je hem dan laat chippen?

Persoonlijk zou ik dat niet doen.

Het beste kan je op zoek naar een Lexmaul RAM, Dbilas Flowtec of een Mantzel Powerbox (of 1 van zijn kopieën).
Dat zijn vervangers voor je bovenste inlaatspruitstukdeel en die werken veel beter.
Die kosten tweedehands ook rond de 250 euro zonder montage en nieuwe pakkingen.
Eventueel kan je hem daarna altijd nog laten chippen.

Je kan ook op zoek gaan naar een spaghetti uitlaatspruitstuk in combinatie met een goede sportuitlaat (kat eventueel weglaten of sportkat nemen).

Zelf rijdt ik met een Astra F met X16XEL motor (welke identiek is aan jouw X16XE) met daarop een Lexmaul RAM, TA Technix spaghetti en Remus vanaf kat. De auto rijdt veel beter en soepeler en daarnaast ging ik van 1 op 9 (LPG) naar 1 op 11 gemiddeld. Het is overigens een sedan met automaat en die zijn al niet heel zuinig.

Voorbeeld dat tuning niet duur hoeft te zijn:

Terug
Naar boven