• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b LV buiten handgreep "lam"

johanhummer9

Woont hier bijna
Mijnlinker voorportier klink gaat ontzettend licht vergeleken met de andere 3 deuren.

Dat is uiteraard wel te begrijpen na al die jaren.

Maar mijn vraag is of dat goedkoop te repareren is , ik zat te denken dat het eventuele veertje ze beste tijd heeft gehad.

Alvast bedankt.

Ps; auto heeft affabriek centrale vergrendeling

Gewoon even een veertje van de sloop halen.

de deurklink eruit halen is niet moeilijk alleen om klink

zelf te demonteren is wel iets lastiger.

ik heb het zelfde probleem met het linkerportier

@CorsaB-roden wrote:Gewoon even een veertje van de sloop halen.

de deurklink eruit halen is niet moeilijk alleen om klink

zelf te demonteren is wel iets lastiger.

ik heb het zelfde probleem met het linkerportier

was het niet mogelijk om een handgreep zonder slot te monteren van een ander model opel??

had dat een keer van een maatje van mij vernomen maar geen idee meer welk model..

als je toch centrale vergrendeling hebt zou het eventueel mooier staan tenzij je origineel wil behouden...

@johanhummer

ja bij dat plasticje wat je buitenaf ziet.. maar die moet je van binnenuit los maken.. dus deurpaneel eraf en dan links boven 4 moertjes en een aluminium stangetje los halen en je kan de handgreep eruit halen..

ik wil juist met slot want als straks me afstandbediening het een keer niet doet heb ik een probleem.

maar denk dat ik zoiets ff nieuw bestel heb geen zin om zon ding uit een sloop auto te halen , of de dealer moet weer met een achterlijke prijs komen.

@johanhummer9 wrote:ik wil juist met slot want als straks me afstandbediening het een keer niet doet heb ik een probleem.

maar denk dat ik zoiets ff nieuw bestel heb geen zin om zon ding uit een sloop auto te halen , of de dealer moet weer met een achterlijke prijs komen.

heb je idd een punt.. was me ontgaan.. maar je kan ook kijken of iemand van hier iets heeft liggen... zullen wel mensen zijn met sloopautos of onderdelen en die je tevens wellicht kunnen helpen.. hoef je geen achterlijke prijs van de dealer te verwachten...

Je kunt idd een handgreep van een vectra monteren, die zijn soms meegespoten en hebben soms dezelfde kleurcode als een corsa b. Het handvat aan de passagiersdeur heeft dan geen slot meer.

Terug
Naar boven