• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B met 16 inch

R.Frankhuisen

Post weleens wat
Ik kan een mooi setje 16 inch velgen op de kop tikken voor een mooie prijs de bandenmaar is 195/40/16

en nu is mijn vraag rijd er iemand hier op het forum rond met 16 inch?

zo ja wat is je bandenmaat? en heb je je auto verlaagd?

en voor het mooie heb je er ook foto's van?? ik hoor het wel

alvast bedankt

ik had vectra B velgen onder de corsa,195-45-16

het was een sport dus die is al iets lager dan normale versies.

paste perfect,de ET waarde weet ik niet meer zo

mijn corsa zat bortbet t 7,5j et 35 met banden maten

voor 195/40/16 op en achter 195/45/16

met schroefset en stond goed laag

achter zaten er wel veerweg begrenzers tussen

6jx16 calibra turbo velgen met op de foto 195/45-16 en verlaging weet ik niet loopt niet aan ik rijd nu met aan de voorkant 195/40-16 achter moeten ze nog komen maar ik heb vroeger met 7jx16 gereden met 195/40-16

de 6jx16

03022010045.jpg

de 7jx16

GroteFoto-HZL4OKP7.jpg

oke bedankt voor de reacties.. ik ga waarschijnlijk deze week kijken voor de velgen.. dan doe ik eerst even passen en daarna beslissen of ik ze ook ga kopen.. maar ben bang dat ze gaan aanlopen.. :(

origineel gepost door R.Frankhuisen

oke bedankt voor de reacties.. ik ga waarschijnlijk deze week kijken voor de velgen.. dan doe ik eerst even passen en daarna beslissen of ik ze ook ga kopen.. maar ben bang dat ze gaan aanlopen.. :(

ik heb nog een setje staal tekoop 6,5jx16'' zonder banden als je daar dan 195/40-16 op leg dan loopt het niet aan :vertag

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

ik heb nog een setje staal tekoop 6,5jx16'' zonder banden als je daar dan 195/40-16 op leg dan loopt het niet aan :vertag

als het mijn corsa was die we nu hebben had ik ze gekocht:P

maar mn vriendin vind het niks,zwart staal :jerry

origineel gepost door Onderbroekie

gwn een zaag pakken en weg halen waar het aan loopt :jerry custom je eigen waggie ala zaag :jerry

BEUNHAAS!! :vertag :wors:wors:jerry

gwn een zaag pakken en weg halen waar het aan loopt :jerry custom je eigen waggie ala zaag :jerry

haagse koelie :jerry :jerry :angel

je kan je kunstof wielranden wel bewerken hoor,er kan zat af zonder dat je het ziet.

mijn 1e corsa had 15 inch en flink verlaagd,heb toen die randjes wat aangepast en het metaal achter wat met beleid naar buiten gehaald.

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

haagse koelie :jerry :jerry :angel

LOL :jerry koekwaus :P

origineel gepost door 14XE

je kan je kunstof wielranden wel bewerken hoor,er kan zat af zonder dat je het ziet.

mijn 1e corsa had 15 inch en flink verlaagd,heb toen die randjes wat aangepast en het metaal achter wat met beleid naar buiten gehaald.

hoe bedoel je naar buiten gehaald? met een hamer stukje bij beetje naar buiten kloppen??

waterpomptang,doek er tussen en beetje voor beetje naar buiten buigen.

was net genoeg om niet aan te lopen.

je moet er niet als een gek aan gaan trekken natuurlijk.

ik heb er zelf 205/45/R16 onder zitten met nog de standaard vering en dempers..

bij mij loopt hij flink aan achter met hobbels. ET waarde is bij mij te laag :( maar met een hogere ET is het wel mogenlijk om er 16" onder te knalen.

greetz

Corsageak

jaa ik snap ook wel dat het aan loopt met 205/45/16.. ik heb nu al last met 195/50/15 maar idd bij mij is ook de et waarde te laag..

de velgen die ik gezien heb die horen onder een corsa b dus dat zal wel goed komen denk ik!!

oke dan :P suc6 ermee iig ;)

ben zelf nu momenteel opzoek naar andere velgjes :D hij moet nog 5 a 6 cm omlaag :D maar gaat nu niet lukke haha ..

corsageak

Terug
Naar boven