• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B ODB2 of 1?

dennisnmgn88

Post weleens wat
Goedemorgen (Voor de nachtbrakers, Goede avond ;)),

De titel zegt het al, ik zoek een OBD stekker voor mijn B'tje van 97.

Wat ik eigenlijk wil (gewoon voor de heb en de fun) is een bluetooth stekker die overweg kan met de app Torque.

Ik heb er wel wat zien staan op internet, maar die zijn allemaal "Minimaal compatible met: alles behalve Corsa :(.

Voor het geld hoef je het niet te laten, maar ik vind het wel jammer om der 1 te kopen en em weer terug te kunnen sturen haha.

Dus als iemand er 1 weet die werkt hoor ik het graag:D

Dank u! :afro

Ok thanks! dat is stap 1 haha....

Weet je ook toevallig welke stekker (merk/type) werkt op de Corsa?

Ik lees namelijk verschillende mensen die er 1 hebben gehaald (OBD2) maar die klagen erover dat de stekker de auto niet herkend :(

klopt, de ouder Opels hebben nog obd1 (niet zeker of dat zo heet) ook mijn Corsa B uit '93 heeft dit.

er bestaan hiervoor verloop adapter:

http://www.q24u.nl/opel-obd2-adapter-10-pins-naar-16-pins/" onclick="window.open(this.href);return false;

zelf leen regelmatig de universele uitlees kast van een garage bij mij in de buurt en die heeft ook zo'n verloop stekker... op-com werkt er als ik het goed heb ook op.

klopt, de opcom werkt ook met de verloopstekker

volgens mij is obd2 in 95 in opels gekomen ( mijn 94er calibra turbo heeft iig nog obd1 )

Ook de Latere Corsa's B hebben geen OBD protocol, maar een OPEL eigen protocol, en zijn maar met weinig universele testers GOED uit te lezen.

Alleen Opel testers kunnen dit volledig doen, en testers welke de protocollen kunnen lezen van deze OPELS.

OBD protocol is bij benzine modellen vnaf 2002 pas verplicht.

Daarvoor was alleen de Stekker een van het OBD type, dit ivm Opel een GM product is, en in amerika al langer van deze OBD stekkers gebruikt werd gemaakt.

WIllem

Terug
Naar boven