• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B project / Opknapper

@Black-Out wrote:dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?

Kan opzich wel, alleen dan zuig je nog steeds meer warmere lucht aan dan de originele bak.

@sidney46 wrote:ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.

Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.

Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.

Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.

Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.

dit idee had ik dus ook al

@Black-Out wrote:dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?

Kan opzich wel, alleen dan zuig je nog steeds meer warmere lucht aan dan de originele bak.

ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.

Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.

Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.

@sidney46 wrote:ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.

dit idee had ik dus ook al

@Black-Out wrote:@joop1970 wrote:Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?

Juistem! :thumb Beter een inlegfilter van bijv. k&n werkt beter. Maar kost ook wat.

ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.

@joop1970 wrote:Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?

@Black-Out wrote:@joop1970 wrote:Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

Juistem! :thumb Beter een inlegfilter van bijv. k&n werkt beter. Maar kost ook wat.

@wim-v6 wrote:Cold Air Intake??

Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)

Willem

Kun je dit verklaren? Ik heb ook zo een filter erop zitten, maar heb een c16se blok..

@joop1970 wrote:Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

Terug
Naar boven