• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B rammelpook

Heb je er ook al eens flink wat vet aan gedaan ? onder de pookhoes moet je het handeltje eens goed invetten dit werkte bij mij ook destijds.

greetz,

Heb je er ook al eens flink wat vet aan gedaan ? onder de pookhoes moet je het handeltje eens goed invetten dit werkte bij mij ook destijds.

greetz,

Aan de kogelkop heb ik flink wat vet gesmeerd, dat helpt niet.

Lijkt wel of die onder in rammelt.

Ik zal eens wat dingen bij buigen met een tang er op. mischien zit er ergens iets ruimte op.

Aan de kogelkop heb ik flink wat vet gesmeerd, dat helpt niet.

Lijkt wel of die onder in rammelt.

Ik zal eens wat dingen bij buigen met een tang er op. mischien zit er ergens iets ruimte op.

ik heb dat gehad met mijn b-corsa, ik had een schakelwegverkorter erop, daar zat een boutje op met dop 10 die draaide ik aan en toen rammelde het niet meer, ik merkte wel toen het rammelde, en ik de pook na links trok tijdens rijden hij niet rammelde!

ik heb dat gehad met mijn b-corsa, ik had een schakelwegverkorter erop, daar zat een boutje op met dop 10 die draaide ik aan en toen rammelde het niet meer, ik merkte wel toen het rammelde, en ik de pook na links trok tijdens rijden hij niet rammelde!

hmmm k heb dus ook zon dramatische schakelwegverkorting.

Ik weet alleen ff niet welk boutje 10 jij bedoeld.

Ik heb de boel al enkele keren opnieuw afgesteld dus die bouten voor het afstellen zitten iig goed vast.

Ik zal eens kijken of daar ergens nog wat speling te vinden is.

hmmm k heb dus ook zon dramatische schakelwegverkorting.

Ik weet alleen ff niet welk boutje 10 jij bedoeld.

Ik heb de boel al enkele keren opnieuw afgesteld dus die bouten voor het afstellen zitten iig goed vast.

Ik zal eens kijken of daar ergens nog wat speling te vinden is.

Nog gelukt?

Ik heb vanmiddag nog ff gerommeld, naar mijn idee is het die 2 u vormige dingen van t mechanisme op de bak zelf. Die hebben fiks speling en als ik ze met de hand beweeg maken ze een erg bekend rammeld geluid..

Nog gelukt?

Ik heb vanmiddag nog ff gerommeld, naar mijn idee is het die 2 u vormige dingen van t mechanisme op de bak zelf. Die hebben fiks speling en als ik ze met de hand beweeg maken ze een erg bekend rammeld geluid..

Ik ga toch dit topic even omhoog halen. Ik heb dus hetzelfde probleem gehad en de oorza(a)k(en) gevonden.

Eerste probleem zit hem in de Mtech schakelverkorting. Het staafje met 2 kogelscharnieren erop had bij mij wat ruimte met de 2 kogels. De kogels zet je over van je eigen auto, zijn oud, en kunnen dus wat kleiner dan de specs van Mtech zijn (10mm). Je krijgt dan ruimte en dat gaat resoneren als de ziekte, wit vet ertussen smeren blijft 2 weken zitten en dan komt het weer terug. Origineel is de schakelstang van plastic gemaakt, is dus met een redden.

Oplossing is de veertjes in de kop wat kleiner te buigen en een dik, drukbestendig, vet erop te smeren. Ik heb interflon offshore vet gebruikt

Let ook op dat er origineel schuimrubberen ringen om de kogels heen zitten zsoals bij dit schakelmechanisme van een kadett te zien is:

GMCMBTt.jpg

Als deze er niet meer zitten verdwijnt je vet ook.

Volgende oorzaak is dat de, vaak nieuwe,schakel pin niet vastgeroest zit waardoor deze aan de onderkant wat speling heeft. Stuk tape ertussen lost dat op.

Pin links op de foto die door de nylon bussen gaat:

http://www.mathijssentechnics.nl/?V...13&hid=541&lhid=&lvid=&mid=86" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga toch dit topic even omhoog halen. Ik heb dus hetzelfde probleem gehad en de oorza(a)k(en) gevonden.

Eerste probleem zit hem in de Mtech schakelverkorting. Het staafje met 2 kogelscharnieren erop had bij mij wat ruimte met de 2 kogels. De kogels zet je over van je eigen auto, zijn oud, en kunnen dus wat kleiner dan de specs van Mtech zijn (10mm). Je krijgt dan ruimte en dat gaat resoneren als de ziekte, wit vet ertussen smeren blijft 2 weken zitten en dan komt het weer terug. Origineel is de schakelstang van plastic gemaakt, is dus met een redden.

Oplossing is de veertjes in de kop wat kleiner te buigen en een dik, drukbestendig, vet erop te smeren. Ik heb interflon offshore vet gebruikt

Let ook op dat er origineel schuimrubberen ringen om de kogels heen zitten zsoals bij dit schakelmechanisme van een kadett te zien is:

GMCMBTt.jpg

Als deze er niet meer zitten verdwijnt je vet ook.

Volgende oorzaak is dat de, vaak nieuwe,schakel pin niet vastgeroest zit waardoor deze aan de onderkant wat speling heeft. Stuk tape ertussen lost dat op.

Pin links op de foto die door de nylon bussen gaat:

http://www.mathijssentechnics.nl/?V...13&hid=541&lhid=&lvid=&mid=86" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven