• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b remslang, is dit apk afkeur?

Jurit

Post weinig
Hallo,

mijn corsa is onlangs afgekeurd op de remslangen aan de voorzijde omdat er roest op de koppelingen? zitten. Remslang verder is in orde.

Nu is mijn vraag aan jullie of dit wel apk afkeur is?

28rp1g.jpg

25k0ks0.jpg

De slang zelf is helemaal goed, geen haarscheurtjes of wat dan ook.

Ik zal morgen met een borstel de roest proberen weg te halen en als ik blanke metaal zie is dat vast wel goed!

Ben ik het wel mee eens, zeker als je het zelf kan doen.

Ik heb wel een een rotonde met 80 gepakt door een klein probleempje met een remleiding..

Ik heb wel eens zelf me remmen ontlucht dmv pompen. Maar de kans dat dit niet goed gaat is ook aanwezig. Kapot trappen van je hrc of het er niet uit krijgen van een luchtbel. Dan kan je alsnog naar een garage. Als ik zo de foto's zie ziet het er niet heel slecht uit. Vooral als het gewoon straat gebruik is. Kan dit echt nog wel 1 jaartje door. Apk is wel heel zwart wit hoor.

Astra-G zeker Chieltjuh??

Die heb ik al vaak zat lek gezien ter hoogte van de voor chassis balken

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Bedoelen ze met afkeur niet de andere kant van de remslang? Die gaan vaak verrot bij een corsa b, roest gewoon door.

Beetje dit kaliber:

Remlang%20trompet-roest-B.jpg

Nee, het ging echt om het onderste aansluiting.

Zo verot als het plaatje hierboven is die nog lang niet :p

Keurmeester vertrouwde zichzelf niet. Gozert werkt zeker veel met jonge auto`s.

Ik gebruik altijd een bolhamer om te testen of de zaak nog goed is.

Spat de roest er van af bij het tikken, of is er sprake van dikteafname dan is het afkeur.

De zaak ontroesten met een mes en schuurpapier en dan in de lijnolie zetten, mits de zaak goed is!

Maar als je naar het zelfde bedrijf gaat wil gozert nieuwe slangen zien. ;)

P.s. de keurmeester is geen boeman, hij moet ook een reden geven cq uitleggen evt. met het APK bijbel erbij, waarom het een afkeur is.

Je kan ook in beroep gaan, is nu wel TE laat voor.

Terug
Naar boven