• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b schijven achter

he, ik had een klein vraagje

Weet iemand waar de remdruk regelaars (3/20) op een astra zitten die heb ik nog staan voor de onderdelen en heb schijven op me corsa gebouwd maar die over-remmen een beetje..:thumbdown

Bvd

Tycho

Die dingen zitten OF in de hoofdremcilinder OF bij de achteras.

Maar 3/20 vond ik niet lekker remmen.

Heb nu de 3/40 erop in combinatie met de bekrachtiger EN hoofdremcilinder van een Kadett GSi 8v.

En ik weet niet wat voor type jouw Corsa B is, maar ik zou dus ook de bekrachtiger en hrc van die Astra GSi gebruiken.

HRC Corsa B GSi = 20mm

HRC Astra / Kadett GSi = 22mm

Dus beter!!

Zat ik in eerste instantie wel aan te denken, maar zag overal dat het alleen met die drukregelaars werd opgelost.

even kijken wat ik doe, kan het beide even uittesten.

bedankt.!

Dan heb ik hier ook ff een vraag vind bij de zoek functie namelijk Nix duidelijks. Heeft een Corsa B gsi achter as standaard schijfremmen ? Zo nee is het dan mogelijk een achter as van een ander typen Opel. Of gewoon een ombouw kit te halen en op de huidige as schijfremmen te monteren.

origineel gepost door Marcus-Corsa

Dan heb ik hier ook ff een vraag vind bij de zoek functie namelijk Nix duidelijks. Heeft een Corsa B gsi achter as standaard schijfremmen ? Zo nee is het dan mogelijk een achter as van een ander typen Opel. Of gewoon een ombouw kit te halen en op de huidige as schijfremmen te monteren.

-offtopic

corsa b heeft geen schijven achter die kan je wel ombouwen

hier is die van mij omgebouwd van 4 naar 5 gaats astra G

origineel gepost door Corsa_GSi

Het makkelijkste wat ik gelezen heb op Duitse fora is Corsa C systeem gaan gebruiken.

ik heb ook iets gehoord van een c corsa as compleet op engelse fora

kadett e gsi ook wel is gezien alleen komt die wat meer naar achter

Het makkelijkste wat ik gelezen heb op Duitse fora is Corsa C systeem gaan gebruiken.

Dan komen je wielen wel een stuk naar buiten aan beide zijdes...

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

ik heb ook iets gehoord van een c corsa as compleet op engelse fora

kadett e gsi ook wel is gezien alleen komt die wat meer naar achter

Als je E kadett as pakt kun je ook gewoon een Astra F as pakken.. Zijn het zelfde.. Plus dat er daar nog meer van te vinden zijn

Terug
Naar boven