• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B SEH

Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

Ligt er aan wat het bouwjaar is voor 31 dec 1995

waarbij de kat en lambda zijn weg genomen kan me keuren als auto zonder milieu eis

dus 3.5 % co en geen 4 gasmeting meer . :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

:vertag :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag RDW

Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

@Corsa_GSi wrote:Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

En als deze auto nou geïmporteerd is 1 of 2 jaar naar constructie jaar??? kan je van hier af niet zien. ;)

maar is allen ter informatie evt voor andere :thumb

@DeXrave wrote:@Corsa_GSi wrote:Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

En als deze auto nou geïmporteerd is 1 of 2 jaar naar constructie jaar??? kan je van hier af niet zien. ;)

is gewoon te vinden op de site van de rdw

datum eerste toelating 06-09-1996

datum eerste afgifte in nederland 06-09-1996

dus het is een originele nederlandse corsa GSI X16XE die op 06-09-1996 zijn kenteken heeft gekregen.

dus NIET ingevoerd

@DeXrave wrote:Ligt er aan wat het bouwjaar is voor 31 dec 1995

waarbij de kat en lambda zijn weg genomen kan me keuren als auto zonder milieu eis

Dat was heus wel bekend.

Maar zoals ook al te controleren was komt deze auto uit 1996

Dus gaat de regel niet op..

Vandaar mijn reactie...

@Corsa_GSi wrote:Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

APK is geen punt, dat komt wel goed.. maar is het zo'n probleem als ik de auto wil omkeuren bij de RDW?

x16xe(met airco) is trouwens te koop voor een prikkie.. koppakking is lek..

@DeXrave wrote:@Corsa_GSi wrote:Ja is leuk, maar foto's in de post laten kenteken zien. NL-xx-xx is van januari 1996, en deze heeft al PN-xx-xx dus jouw tip gaat niet op hier.

is gewoon te vinden op de site van de rdw

datum eerste toelating 06-09-1996

datum eerste afgifte in nederland 06-09-1996

dus het is een originele nederlandse corsa GSI X16XE die op 06-09-1996 zijn kenteken heeft gekregen.

dus NIET ingevoerd

@Nova_C20xe wrote:APK is geen punt, dat komt wel goed.. maar is het zo'n probleem als ik de auto wil omkeuren bij de RDW?

Ja, die krijg je nooit op kenteken.

Want helemaal in Almelo doen ze een viergastest....

Verder vind ik dat wanneer een keurmeester dit soort dingen door de apk drukt hij / zij gewoon zijn papiere mag verliezen.

Er zijn regels: daar moet je je aan houden en niet gaan lopen klooien.

Het is simpel op te lossen dit probleem maar dan zul je wel moeten vragen

@DeXrave wrote:Ligt er aan wat het bouwjaar is voor 31 dec 1995

Dat was heus wel bekend.

Maar zoals ook al te controleren was komt deze auto uit 1996

Dus gaat de regel niet op..

Vandaar mijn reactie...

APK is geen punt, dat komt wel goed.. maar is het zo'n probleem als ik de auto wil omkeuren bij de RDW?

@Nova_C20xe wrote:APK is geen punt, dat komt wel goed.. maar is het zo'n probleem als ik de auto wil omkeuren bij de RDW?

Ja, die krijg je nooit op kenteken.

Want helemaal in Almelo doen ze een viergastest....

Verder vind ik dat wanneer een keurmeester dit soort dingen door de apk drukt hij / zij gewoon zijn papiere mag verliezen.

Er zijn regels: daar moet je je aan houden en niet gaan lopen klooien.

Het is simpel op te lossen dit probleem maar dan zul je wel moeten vragen

C20NE boom + computer.

Ik heb hier ooit eens een 20SEH motor in een Calibra C20NE staan te lepelen (puur omdat de C20NE kapot was en we toevallig voor een schijtprijs een SEH konden krijgen.

deze 20SEH voorzien van de C20NE sensoren en aanbouwdelen welke anders waren als van de 20SEH, en netjes op de C20NE boom aangesloten.

ik kan je melden, ding ging echt als een Duivel!!!!!

willem

C20NE boom + computer.

Ik heb hier ooit eens een 20SEH motor in een Calibra C20NE staan te lepelen (puur omdat de C20NE kapot was en we toevallig voor een schijtprijs een SEH konden krijgen.

deze 20SEH voorzien van de C20NE sensoren en aanbouwdelen welke anders waren als van de 20SEH, en netjes op de C20NE boom aangesloten.

ik kan je melden, ding ging echt als een Duivel!!!!!

willem

Terug
Naar boven