• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b start niet meer

Ferrie_manta

Post weinig
Ey mensen ff vraagje names n mijn collega

hij heeft een corsa b 1.4 8v carburateur wel computer gestuurd

hij wil niet meer starten

ik heb gekeken voor hem en hij krijgt idd geen benzine

brandstofpomp vervangen en die doet het gewoon

als ik starthulp in carb spuit dan start ie wel

maar na 1 minuut valt ie weer uit

hij spuit wel benzine in maar om 1 of andere reden komt het niet in de carburateur

iemand suggesties??

Inlaat van het injectie huis afhalen, en kijken of de injector inspuit.

doet ie dit niet of niet veel dan kan je eens kijken of je de ontstekingsvoet kan vervangen, daarin zit namelijk de toerental sensor welke bij deze (C14NZ) motoren nogal eens kapot gaat.

Willem

en waar zit die onstekings voet dan? sorry maar heb nog nooit wat bij corsa b gedaan :D zal idd is kijken maar iemand plaatje dan van mono injectie systeem want ik blijf er toch huidig van overtuigt dat het een carberateur is

Originally posted by Ferrie_manta

en waar zit die onstekings voet dan? sorry maar heb nog nooit wat bij corsa b gedaan :D zal idd is kijken maar iemand plaatje dan van mono injectie systeem want ik blijf er toch huidig van overtuigt dat het een carberateur is

is een mono point systeem.

carbs bestaan al heel lang niet meer bij opel.

In de corsa is geen Carb meer geleverd sinds de corsa A3, en die zijn het eerst geleverd eind 90 als ik mij niet vergis..

Is 100% zeker een monopoint systeem.

Het lijkt wel op een carb. :P Hall sensor gaat ook wel eens kapot. die zit in het gedeelte onder de verdeelkap van de ontsteking. succes.

TOERENTALgeverC14NZ.jpg

dit is idd het blok maar hij vonkt wel dus dan is de onsteking gewoon goed toch???

morgen halen we ff de injectie eraf en is kijken of injectoren wel benzine spuiten

Terug
Naar boven