• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Corsa B] stuitert tijdens het rijden

Stabistang merk je niet als je gaat lopen schudden.

Zit ingesloten in de achter-as balk.

Als die gescheurd is, zie je dat alleen als je hem daadwerkelijk inspecteert.

Maargoed, dempers vervangen he? Voor nieuwe of 2dehandsjes?

Geef de auto eens een duw naar beneden. Komt hij dan omhoog tot iets boven normale hoogte om dan terug te komen naar normale hoogte?

Of gaat hij nog weer omlaag onder normale hoogte en dan pas terug? of erger nog, meermaals stuiteren.

Want dan zijn de dempers nogsteeds niet goed.

Verder, kijk ook even naar de veerschotels. Is er toevallig eentje rot? Dan kan het best zo zijn dat hij stiekem ietsjes schuin wil staan (niet te zien aan de buitenkant, zo weinig) maar kan wel invloed hebben op de rijdbaarheid.

ik gok idd iets met de veren.

anders een zware sub in de achterbak leggen, of gooi eens wat zakken zand erin, en rijd dan nog eens een keer

Achterdempers zijn in september 2011 vervangen in oktober gekeurd bij opel dealer geen problemen mee gehad.

Als ik de kont van me auto na benende duw dan komt hij omhoog, tot normale hoogte.

Veerschotels niet naar gekeken.

@McKaamos wrote:Stabistang merk je niet als je gaat lopen schudden.

Zit ingesloten in de achter-as balk.

Als die gescheurd is, zie je dat alleen als je hem daadwerkelijk inspecteert.

Maargoed, dempers vervangen he? Voor nieuwe of 2dehandsjes?

Geef de auto eens een duw naar beneden. Komt hij dan omhoog tot iets boven normale hoogte om dan terug te komen naar normale hoogte?

Of gaat hij nog weer omlaag onder normale hoogte en dan pas terug? of erger nog, meermaals stuiteren.

Want dan zijn de dempers nogsteeds niet goed.

Verder, kijk ook even naar de veerschotels. Is er toevallig eentje rot? Dan kan het best zo zijn dat hij stiekem ietsjes schuin wil staan (niet te zien aan de buitenkant, zo weinig) maar kan wel invloed hebben op de rijdbaarheid.

Gister toevallig boodschappen gedaan ( GROTE :-P )

Leg zo de boodschappen kar in de kofferbak rij weg, merk toch dat er iets niet goed zit links achter. En Linksvoor als ik soms scherp bochten neem op een onevenweg, hoor ik een stang dat geluid maak en dat hoor je bij het draaien van de stuur.

@robert_corsa wrote:ik gok idd iets met de veren.

anders een zware sub in de achterbak leggen, of gooi eens wat zakken zand erin, en rijd dan nog eens een keer

Terug
Naar boven