• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa b stuurbekrachtigingsslang/leiding

Vans-91

Post weinig
Hey,

ik stond vanmiddag met wat rook uit me motorkap, En nou is het probleem de slang/leiding die vanaf het vloeistofvatje naar de stuurbekrachtigingspomp gaat. dus niet de retourslang.

Deze slang gaat vanaf een leiding over in een slang en daarna over naar een leiding dus.

Deze slang die zat tegen me spruitstuk aan dus heb hij een klein sneetje erin gebrand (1cm) ongeveer.

Ik ken nergens deze slang/leiding vinden.

Weet iemand waar ik deze ken vinden?

afdichten gaat denk ik niet want er staat best veel spanning op.

Het gaat om een corsa b x14xe

gr kevin

Nieuw niet te betalen bij de dealer...dus ff een tripje naar de sloop.

Je retourslang ook eens kijken, want als die vol scheuren staat is dat al afkeur voor de apk.

Daarvoor kan je gewoon universeel slang pakken.

Die andere is een drukleiding dus daar kan je niet veel aan repareren.

oke nou is goed. ja ik ben net 2 weken geleden ongeveer goed gekeurd dus kan weer een jaartje mee.

Maar das toch best kut dan. want er staan hier in de buurt bij sloperijen weinig corsa's 1.4 16v bijna alleen maar 8kleppers. want ben de laatste paar dagen nog geweest voor andere dingen.

Nieuw niet te betalen bij de dealer...dus ff een tripje naar de sloop.

Je retourslang ook eens kijken, want als die vol scheuren staat is dat al afkeur voor de apk.

Daarvoor kan je gewoon universeel slang pakken.

Die andere is een drukleiding dus daar kan je niet veel aan repareren.

Motor maakt niet uit hoor de stuurbekrachtiging is bij alle corsa b's het zelfde.

Die leiding kan je dus gewoon uit een corsa of tigra pakken.

oke nou is goed. ja ik ben net 2 weken geleden ongeveer goed gekeurd dus kan weer een jaartje mee.

Maar das toch best kut dan. want er staan hier in de buurt bij sloperijen weinig corsa's 1.4 16v bijna alleen maar 8kleppers. want ben de laatste paar dagen nog geweest voor andere dingen.

Motor maakt niet uit hoor de stuurbekrachtiging is bij alle corsa b's het zelfde.

Die leiding kan je dus gewoon uit een corsa of tigra pakken.

Je kan ook nog van die vulkaniserende tape gebruiken... Vreet zich vast aan de slang en kan een aardig grote druk hebben als je het er straks omheen bind...

stukje er uit zagen.

bij de gamma een knelkoppeling van een gasleiding cq waterleiding ertussen zetten vastdraaien en klaar is kees.

kost 5 euro

groet

casper

Je kan ook nog van die vulkaniserende tape gebruiken... Vreet zich vast aan de slang en kan een aardig grote druk hebben als je het er straks omheen bind...

stukje er uit zagen.

bij de gamma een knelkoppeling van een gasleiding cq waterleiding ertussen zetten vastdraaien en klaar is kees.

kost 5 euro

groet

casper

Terug
Naar boven