• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B verroeste kokerbalken

@Fearless wrote:@McKaamos wrote:@usbstick wrote:als je apk verlopen is en hij is afgekeurd krijg je gewoon een boete,je mag er de weg niet meer mee op, ze denken gewoon je had ook een maand van te voren naar de apk kunnen gaan dan had je nog tijd zat om iets aan de afkeur te doen, dus laat je hier niks wijs maken, je krijgt gewoon een prent helaas.

dat van die co, rijd m maar eens goed warm en voordat je de brug op rijd even 10 sec. vol gas geven dan zal het allemaal wel meevallen.

gr. arjan

Waarom heb ik dan geen boete en zegt de RDW precies wat ik zeg? Heb ze er over gebeld namelijk... en mijn Corsa is de 23ste augustus afgekeurd.

Je krijgt een boete wanneer je de APK laat verlopen en er geen melding is dat hij bij een keurstation is geweest.

Als het keurstation je auto afmeld met de melding "afgekeurd", is dat signaal er wel. Je krijgt dan nog twee maanden om de auto op orde te maken. Je mag er alleen niet meer mee de weg op, dus technisch gezien zou je hem op een ambulance moeten verplaatsen als je de reparaties ergens anders doet.

Je hebt een uiterste keuringsdatum, tot die tijd heb je om de auto in orde te maken. ALs die is afgekeurd mag je m gewoon maken TOT!!! die uiterste datum. Daar komen niet 2 maanden bij op als kado.

Je mag 2 maand voor de uiterste datum je auto laten keuren, dan krijg je weer de zelfde datum op papier als ie goedgekeurd is.

Denk dat je daar mee in de war bent.

En die boetes krijg je ook maar zo niet, dat gebeurd bij lang niet elke auto.

Ik ben absoluut niet in de war.

Toen mijn Corsa werd afgekeurd, 23 augustus (op vrijdag), heb ik de RDW opgebeld. De 25ste (op zondag) zou de laatste keuringsdatum zijn namelijk.

De letterlijke vraagstelling was: Mijn auto is afgekeurd en de uiterlijke keuringsdatum ligt in het aankomende weekend. Vandaag is vrijdag. Moet ik mijn auto schorsen?

Het letterlijke antwoord van de vriendelijke dame van de RDW: Nee. Vanaf de datum van afkeuren heb je twee maanden de tijd om de auto te repareren en opnieuw aan te bieden ter keuring, ook wanneer de keuringsdatum daarmee overschreden wordt. Schorsen is alleen bedoeld voor voertuigen die een hele belastingperiode (3 maanden) of langer worden gestald.

Wanneer de auto bij herkeuring opnieuw wordt afgekeurd, wordt de datum echter niet verschoven maar blijft de originele afkeurdatum intact als start van de twee maanden.

Ik zou zeggen: bel de RDW maar eens hier over.

Terug
Naar boven