• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B - verse APK tot 02-2012 !

4ikjh2.jpg

Ik verlaag em vooralsnog ff niet.

Op de foto lijkt ie nog wat hoog te liggen, maar schijn bedriegt. Hij ligt goed laag zo :)

'K ben er tevreden mee :angel

origineel gepost door OpelRoos

Ziet er lekker stoer uit :)

Mee eens :) Alleen inderdaad zoals gezegd even blanke lak overheen doen zodat het mooi bijtrekt met de rest, paar mooie skirts en een bescheiden achterbumperlip of complete bumper dan is het pas echt af (heerlijk is dat andermans geld uitgeven :P).

Oja en geef de stalen velgen een rode pinstriping of verf ze helemaal rood met een leuke kleine wieldop en schaf een setje whitewall banden aan, dan krijg je een echt kicken oldschool look :wors

Nah, ik ga em vandaag/morgen ff goed in de wax zetten.

Ik ga dan wel de wielranden met rood een klein randje geven. That's all.

Achterbumper is een nieuwer type geworden met kapje voor het sleepoog. Die laat ik ook zo ff.

Echt to-do is een andere zwarte motorkap en achterklep zonder deuken of roest erop. De huidige zijn niet helemaal super meer.

Denk dat ik binnenkort nog wel effe met een busje lak dr over heen ga ;)

Maar heb geen haast. Vind nu het technische gedeelte belangrijker.

Setje 1.4 16v klauwen reviseren met nieuwe schijven zoeken.

En op zoek naar een ander blokje. Moet me toch eens ff goed bedenken wat ik daarmee wil gaan doen ;)

Kon een tijd terug een complete C20XE met computer, kabelboom, aanbouwdelen (wel zonder bak dacht ik) en een amper ingereden kilometerstand voor €400 krijgen bij Autodemontage Renkens in Overloon :) Niet verwarren met autobedrijf Renkens, die zit daar wel in de buurt maar is het dus niet.

ik zou de voorbumper ff spuiten met de compressor en gewone lak halen, niet uit spuitbus, dan hoeft er geen blanke lak overheen, dan blinkt het gewoon goed (als je het goed spuit ;)).

grote kans dat blanke lak op die spuitbuslak freet en dan kan je zowieso opnieuw beginne alles eraf te schuren...

origineel gepost door alphox

ik zou de voorbumper ff spuiten met de compressor en gewone lak halen, niet uit spuitbus, dan hoeft er geen blanke lak overheen, dan blinkt het gewoon goed (als je het goed spuit ;)).

Het ziet er in het eggie meer dan redelijk uit hoor ;)

origineel gepost door alphox

grote kans dat blanke lak op die spuitbuslak freet en dan kan je zowieso opnieuw beginne alles eraf te schuren...

Ik ga gewoon naar die verfboer terug, waar ik de lak gekocht heb, want die hebben de gepaste blanke lak (ook in spuitbus) ervoor.

Komt goed ;)

Vandaag een aantal dingen vervangen;

-Nieuw oliefilter

-Nieuwe olie

-Nieuw origineel inleg luchtfilter

-Nieuw brandstoffilter

-Nieuwe bougie's

Corsa loopt weer als een zonnetje, kan dr effe weer me door :)

Nu de achterste wiellagers nog vervangen (eentje begint iets geluid te maken) en de distri.riem + toebehoren.

Ziet er netjes uit Rene. Welk merk midden/einddemper heb je? Ik heb een supersprint uitlaat en die knalt echt je horen van je kop.

Die Rs voorbumper staat super op de B..:o

Is tie na het waxen wat meer gaan glimmen?

Ohja, ga je nog zo'n middenconsole maken voor in de B?

Succes verder, ik blijf je topic volgen :thumbup

origineel gepost door Opelvince

Klinkt lekker dat uitlaatje Rene..is dat van je vorige corsa? (zag het heel toevallig op Youtube).

Yup, onze 1e Corsa......nog altijd spijt dat dat ding verkocht is :angel

Uiterlijk nu niet zoveel meer doen, wil nu meer het technische deel aangaan pakken. Maar dat alles ter zijner tijd...

Begin dec. de APK keuring gedaan. Afkeurpunten;

- CO waarde te hoog, lambda waarde was wel OK.

- Band rechtsachter vervangen

- Links achter remmerij gangbaar maken

- Koplamp, plastic, houdertje vernieuwen. Oude was kapot.

- Tankdop (zat een universele op, mocht schijnbaar niet)

Heb de afgelopen week, in die takkesneeuw, onder de auto gelegen en de kat vervangen voor eentje van Bosal die ik gekocht heb van Powercorsa, hier van het forum.

Deze kat, hagelnieuw, was van een dikkere diameter dan de oude. Resultaat; de uitlaat brult meer en heerlijker dan tevoren :)

Originele GM tankdop opgetrommeld en geplaatst. Ik kan 'm nu ook gelukkig weer op slot doen, moest toch gebeuren.

Koplamp houdertje ff nieuw bij de dealer gekocht a 0,75 eurocent.

Ik ga daarnaast mn reservewiel plaatsen voor de APK keuring.

De remmerij gangbaar maken word gedaan bij het autobedrijf waar ik 'm laat keuren.

27 december weer voor de APK en dan weer een jaar lang rijden :)

Hebben tevens ook een composetje gekocht, voor voorin. De originele speakers kraken en zijn niet meer de beste.

Kon goedkoop een composetje kopen op Marktplaats, van Phoenix Gold. Nieuw in doos, nog nooit gebruikt.

Kan niet wachten tot ik het thuis heb :)

Dat was het weer ff voor nu :thumbup

[rquote=1820376&tid=127328&author=corsaboy]wanneer heb je die gekocht dan? vandaag na het circus.. lol

nu alleen nog dikke boom box erin..[/rquote]

Joa, na het circus ja :)

subwoofer komt dr nie meer in, denk ik. Kost me teveel ruimte ;)

[rquote=1820353&tid=127328&author=BadMuts]Begin dec. de APK keuring gedaan. Afkeurpunten;

- CO waarde te hoog, lambda waarde was wel OK.

- Band rechtsachter vervangen

- Links achter remmerij gangbaar maken

- Koplamp, plastic, houdertje vernieuwen. Oude was kapot.

- Tankdop (zat een universele op, mocht schijnbaar niet)

Heb de afgelopen week, in die takkesneeuw, onder de auto gelegen en de kat vervangen voor eentje van Bosal die ik gekocht heb van Powercorsa, hier van het forum.

Deze kat, hagelnieuw, was van een dikkere diameter dan de oude. Resultaat; de uitlaat brult meer en heerlijker dan tevoren :)

Originele GM tankdop opgetrommeld en geplaatst. Ik kan 'm nu ook gelukkig weer op slot doen, moest toch gebeuren.

Koplamp houdertje ff nieuw bij de dealer gekocht a 0,75 eurocent.

Ik ga daarnaast mn reservewiel plaatsen voor de APK keuring.

De remmerij gangbaar maken word gedaan bij het autobedrijf waar ik 'm laat keuren.

27 december weer voor de APK en dan weer een jaar lang rijden :)

Hebben tevens ook een composetje gekocht, voor voorin. De originele speakers kraken en zijn niet meer de beste.

Kon goedkoop een composetje kopen op Marktplaats, van Phoenix Gold. Nieuw in doos, nog nooit gebruikt.

Kan niet wachten tot ik het thuis heb :)

Dat was het weer ff voor nu :thumbup[/rquote]

Hoppa! APK zit erop sinds vandaag....een lekkere verse APK geldig tot 02-02-2012 :)

Nieuwe kat h ad ik zelf geregeld/gemonteerd, alsmede ook de plastic koplamphoudertje, tankdop en de band geregeld.

Het autobedrijf heeft mn remmerij LA weer gangbaar gemaakt en dat rijd nu echt weer heerlijk :angel :wors

Nu a.s.a.p. het composetje inbouwen :)

oh ja, heb ook een website gemaakt omtrent de Corsa...moet em nog effe verder bijwerken, maar is al te bekijken op

spam het gastenboek maar vol met wat je dr van vind ;) :P

Terug
Naar boven