• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ

Het is niet mijn bedoeling er binnen een jaar een c16se in te hangen

ik moet even een paar jaar bezuinigen, dus de 1.2 16v blijft er in

maar als ik financieel alles weer op de rit heb, komt er gegarandeerd wat anders in

x12xe :puke

c20let, c20get, b204L of misschien een c18let (eigen samenstelling) :wub :wub

Time to go hardcore!

Als je in je achterhoofd houdt dat je nog wat werk eraan hebt kun je best een leuk wagentje hebben voor weinig! Die morettes leveren ook aardig wat op volgensmij.

Heb je een Corsa SI C14SE ook al overwogen? X14XE Corsa B is ook aardig zuinig te rijden geloof ik. Maar dat zal wel te zwaar worden?

met mij achter het stuur doen de meeste motoren 1 op 12 gemiddeld :jerry

en aangezien ik 0,0 ervaring heb met de x12xe, wil ik die maar eens gaan testen

of die ook inderdaad zo zuinig is :vertag

Hmm tja, die X12XE mag je lekker hoog in de toeren gooien voordat het van z'n plek komt... Gaat nogsteeds tegenvallen kwa verbruik gok ik.

8 kleppers ftw king:

ik heb gehad, c20ne c20xe x16sz x16xem 12st c14nz allemaal 1 op 12 gemiddeld

hopelijk als ik hem her en der wat aanpas dat hij onderin wat meer vermogen krijgt :angel

c14se :wub Ik klaag niet over dit blokje. geen mankementen meegemaakt.. moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet veel snellers heb gereden ;)

oke, subaru impreza wrx sti king:

verbruik ligt een groot deel ook aan je rechter voet..

ik kan met me x25xe vectra meer kms rijden dan met een x16xe corsatje met normaal rijgedrag...

corsatje deed ik 450 km op 45 liter

vectra deed ik bijna 700 km op 60 liter

bij veel stads gebruik is een corsa beter.. als je veel snelweg rijdt kun je beter een iets grotere auto pakken.. als er een long ratio bak opzit draait die best wel laag in toeren op de snelweg .. die corsa gsi had best wel een hoog gebruik op de snelweg...

Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry

mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren

als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit

en dat is zooooooo leuk :jerry

@trashmetal wrote:Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry

mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren

als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit

en dat is zooooooo leuk :jerry

Zelfde geldt voor mij met me x25xe met een f23cr bak maar het verbruik maakt me niks uit... Een auto moet mij plezier geven.. Als ik alleen. Maar van a naar b zou willen kon ik net zo goed de bus of trein pakken

F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6

Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.

(Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@wim-v6 wrote:F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6

Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.

(Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)

Ja die bak bedoelde ik eigenlijk.. Was um ff kwijt hoe ik die noemen moest.... thx wim

3150tpm bij 120km/u (B2 V6)

2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)

@wim-v6 wrote:3150tpm bij 120km/u (B2 V6)

2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)

klopt en bij me corsa gsi was het helemaal een ramp...

bijna 4000 toeren bij 120~130 km/h.. ben van tilburg naar london gereden.. was 570 km.. en toen ik halverwege uit de euro tunnel kwam moest ik gaan tanken want had alleen het reserve over en ben vol vertrokken...

Ik had dat ook bart-gsi... heb de 5de versnelling gewisseld :)

Resultaat op een X14XE Corsa B:

full.jpg

@Aapje wrote:Ik had dat ook bart-gsi... heb de 5de versnelling gewisseld :)

Resultaat op een X14XE Corsa B:

full.jpg

dat is beter werk.. in engeland was er ook een bedrijf die met de zelfde ratio ook een 6 bak kon ontwikkelen....

dus dan blijft de acceleratie in de 5de versnelling het zelfde maar het koste veel meer dan gedacht.. dus dat heb ik toen laten gaan... was een bedrijf met een mentaliteit.. als het niet op onze site staat kunnen we het altijd maken... maarja de prijs stond er wel naar.. voor een 6 bak aan me X16xe was ik tussen de 3000 en 7000 euro kwijt... want dan werd ook de behuizing qua ontwerp overgenomen zodat de behuizing langer werd misschien een leuk kostbaar idee voor iemand die langer dan 2 jaar met zijn corsa gsi doet :P bij mij was motortje plof... was wel kut.. maar goed deze vectra zet ook wel een smile op me gezicht iedere keer als die v6 tot leven komt...

Terug
Naar boven