• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B x14xe lekt olie uit oliedop

kenny_whitlau

Post weinig
Heren,

Ik heb hier een corsa b x14xe staan. Nu lekte deze veel olie.

Heb vervangen:

Kleppendekselpakking

nokkenaskeering.

Nu lekt die weer uit de olie dop. Het lijkt dat er druk in de deksel blijf. Ik zie op de kleppendeksel een olie retour kanaal. Zou dezeverstopt kunnen zitten? Zoja hoe kan ikdie schoonmaken. want het buisje maak een bocht.

gr,

Kenny

Als je auto 100 m gereden heb en dan de olie dop losdraai is het net alsof je een colafles open maak.

En bij de peilstok hoor je het borrelen

Als je auto 100 m gereden heb en dan de olie dop losdraai is het net alsof je een colafles open maak.

En bij de peilstok hoor je het borrelen

Daar zat ik ook aan tedenken. Maar de auto rijdt perfect. Geen stotter, inhouden niks. Als de koppaking eruit zou liggen dan moet je toch wel wat merken.

Gr,

kenny

Daar zat ik ook aan tedenken. Maar de auto rijdt perfect. Geen stotter, inhouden niks. Als de koppaking eruit zou liggen dan moet je toch wel wat merken.

Gr,

kenny

koppakking hoeft er ook niet uit te liggen

alleen hebben deze motoren gewoon vaak last van ''ovale'' zuigers...

dit bevoorderd de carterdruk niet iig

carterventielatieslangen ff doorblazen met perslucht ( als je ze gedemonteerd hebt ) en daarna ff doorspuiten met remmenreiniger

koppakking hoeft er ook niet uit te liggen

alleen hebben deze motoren gewoon vaak last van ''ovale'' zuigers...

dit bevoorderd de carterdruk niet iig

carterventielatieslangen ff doorblazen met perslucht ( als je ze gedemonteerd hebt ) en daarna ff doorspuiten met remmenreiniger

Ik denk dat gewoon simpelweg de Carterventilatie aan een Flinke reinigings beurt toe is..

Verwissel anders eens het klepdeksel met een andere, en Controleer alle pijpjes en slangen van de carterventilatie.

Ik heb een Serieus kale X16XE motor, en zo'n drukopbouw heb ik echt geen last van!!!!

Willem

Ik denk dat gewoon simpelweg de Carterventilatie aan een Flinke reinigings beurt toe is..

Verwissel anders eens het klepdeksel met een andere, en Controleer alle pijpjes en slangen van de carterventilatie.

Ik heb een Serieus kale X16XE motor, en zo'n drukopbouw heb ik echt geen last van!!!!

Willem

@kenny_whitlau wrote:Heren,

Heb vervangen:

Kleppendekselpakking

nokkenaskeering.

Nu lekt die weer uit de olie dop. Het lijkt dat er druk in de deksel blijf. Ik zie op de kleppendeksel een olie retour kanaal. Zou dezeverstopt kunnen zitten? Zoja hoe kan ikdie schoonmaken. want het buisje maak een bocht.

gr,

Kenny

Op je kleppendeksel is geen olieretour maar de carterventilatie.

Die gaat nog wel eens dichtzitten, zoals Wim ook al vermeld.

Keertje kleppendeksel er af en helemaal schoonmaken.

@kenny_whitlau wrote:Heren,

Heb vervangen:

Kleppendekselpakking

nokkenaskeering.

gr,

Kenny

Op je kleppendeksel is geen olieretour maar de carterventilatie.

Die gaat nog wel eens dichtzitten, zoals Wim ook al vermeld.

Keertje kleppendeksel er af en helemaal schoonmaken.

Als dat nog helpt, bij dit probleem met een C18XE(L) X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE is het meestal helemaal klaar met het kleppendeksel gewoon vervangen voor een Occasie is het beste.

Willem

Terug
Naar boven