• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B X14XE start niet

Hallo allemaal,

vanmorgen probleempje met de Corsa, hij wil namelijk niet starten. de startmotor draait wel, maar geen ontsteking.

Ik heb net geprobeerd om met een paperclip foutcodes uit te lezen, maar dat is helaas niet gelukt. Als ik de paperclip erin steek (pin 5-6, heb een 16polige stekker bij de zekeringen) en contact maak gaat mijn motor management lampje uit en blijft uit, geen code. Als ik contact maak zonder paperclip blijft deze gewoon continu branden. Neem aan dat dit normaal is, en duid op geen codes in de ECU?

Verder hoor ik geen brandstofpomp "aanslaan" als ik contact maak, maar ik kan me nu natuurlijk niet meer herinneren of ik dat normaal wel hoor ;p

Is er een soort stappenplan om dit soort dingen te diagnosticeren? Ik lees op t forum wel vaak over een krukas sensor, maar gezien ik geen code heb weet ik niet of dat kan. Verder ligt het denk ik niet aan de accu, gezien de startmotor gewoon draait en alle elektra binnen ook werkt.

Ideeën?

Groeten,
Willem

uitlezen met opcom en checken of er wel voeding is bij de brandstofpomp en benzinefilter vernieuwen als dat al lang niet is gedaan.
Daar zou ik mee beginnen

Terug
Naar boven