• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Corsa B] Xenon tips?

Onderbroekie

Post veel
Ik zit rond te kijken naar een xenon setje heb standaard kop lampen erin zitten.

Ik kan nu niet kiezen wat ik moet nemen:

- 6000K - Wit licht

- 8000K - Wit licht met een licht blauwe gloed

- 10000K - Wit licht met een blauwe gloed

- 12000K - Wit licht met een paarse gloed

Maakt het merk nog wat uit?

Hoe hoger de K waarde (kleurtemperatuur), hoe lager de lichtopbrengst is.

Xenon neem je in de regel omdat je veel licht wil hebben, dus is het het slimste om laag te gaan.

Er is trouwens ook nog 4300K Xenon, en dat is halogeenkleur, maar dan heeeeel fel.

Merk is niet zo heel interessant meer tegenwoordig, hoewel de levensduur van de lampen soms wat korter is. Wat techniek betreft werkt alles prima. Gewoon naar een willekeurige autoshop rennen en een setje uit het schap pakken.

Hooguit dat de montage bij de ene set makkelijker is als de andere, bijvoorbeeld door langere of kortere kabels (al naar gelang wat voor jou nuttig is).

Verder is de kleur niet relevant voor de overlast bij andere weggebruikers ;) Dat ligt aan het afstellen van de koplampen en het model koplamp unit.

De standaard spiegelreflectors van een Corsa B zijn met Xenon verschrikkelijk verblindend.

Daarom kan je het beste een set projectorlens koplampen kopen. Vaak zie je die icm Angeleyes.

Hoe hoger de K waarde (kleurtemperatuur), hoe lager de lichtopbrengst is.

Xenon neem je in de regel omdat je veel licht wil hebben, dus is het het slimste om laag te gaan.

Er is trouwens ook nog 4300K Xenon, en dat is halogeenkleur, maar dan heeeeel fel.

Merk is niet zo heel interessant meer tegenwoordig, hoewel de levensduur van de lampen soms wat korter is. Wat techniek betreft werkt alles prima. Gewoon naar een willekeurige autoshop rennen en een setje uit het schap pakken.

Hooguit dat de montage bij de ene set makkelijker is als de andere, bijvoorbeeld door langere of kortere kabels (al naar gelang wat voor jou nuttig is).

Verder is de kleur niet relevant voor de overlast bij andere weggebruikers ;) Dat ligt aan het afstellen van de koplampen en het model koplamp unit.

De standaard spiegelreflectors van een Corsa B zijn met Xenon verschrikkelijk verblindend.

Daarom kan je het beste een set projectorlens koplampen kopen. Vaak zie je die icm Angeleyes.

Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

En waar kan ik het beste de balaste ophange?

En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?

[rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?[/rquote]

Ga je voor nieuwe koplamp units? Zo niet, dan heb je lampen in dezelfde maat nodig als je nu hebt, hoogstwaarschijnlijk H4 Bi-Xenon.

Neem je wel nieuwe koplamp units (wat ik heeeeeeel sterk aanraad), dan is het afhankelijk van de nieuwe units. Vaak zal je iets met twee maal H1 of H7 vinden, of eventueel H3.

Verder kan je overwegen om de stadslichten mee te vervangen of simpelweg weg te laten. Ze zijn namelijk niet meer verplicht tegenwoordig.

Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)

Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?

[rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?[/rquote]

Ga je voor nieuwe koplamp units? Zo niet, dan heb je lampen in dezelfde maat nodig als je nu hebt, hoogstwaarschijnlijk H4 Bi-Xenon.

Neem je wel nieuwe koplamp units (wat ik heeeeeeel sterk aanraad), dan is het afhankelijk van de nieuwe units. Vaak zal je iets met twee maal H1 of H7 vinden, of eventueel H3.

Verder kan je overwegen om de stadslichten mee te vervangen of simpelweg weg te laten. Ze zijn namelijk niet meer verplicht tegenwoordig.

Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)

Fearless: Dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Maar puur uit praktische overweging is lager beter omdat de lichtopbrengst hoger is ;)

Fearless: Dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Maar puur uit praktische overweging is lager beter omdat de lichtopbrengst hoger is ;)

Ik behoud tijdelijk mijn units, ben opzoek naar een leuke unit.. Denk dat allemaal in 1x aanschaf dan. de unit + xenon

[rquote=1843343&tid=140613&author=McKaamos][rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)[/rquote]

Ik behoud tijdelijk mijn units, ben opzoek naar een leuke unit.. Denk dat allemaal in 1x aanschaf dan. de unit + xenon

[rquote=1843343&tid=140613&author=McKaamos][rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:

H1

H7

H4

H4 Bi-xenon

Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)[/rquote]

[rquote=1843366&tid=140613&author=Fearless]6000 is mooi wit.

8000 is blauw, dat ziet er niet uit.[/rquote]

17102010105.jpg

Dit is 6000k vind ze zelf nog wel erg blauw, als ik het had geweten had 4300 of 5000 genomen.

de rechter koplamp is trouwens met halogeen om het verschil aan te geven

Erwin

Ik zou gaan voor 6000k bi-xenon, heb ze afgelopen zaterdag ook in onze corsa-b gebouwd (lever deze sets zelf) en ze bevallen erg goed!!

[rquote=1843366&tid=140613&author=Fearless]6000 is mooi wit.

8000 is blauw, dat ziet er niet uit.[/rquote]

17102010105.jpg

Dit is 6000k vind ze zelf nog wel erg blauw, als ik het had geweten had 4300 of 5000 genomen.

de rechter koplamp is trouwens met halogeen om het verschil aan te geven

Erwin

Terug
Naar boven